XXL Nutrition

Breaking News Giftige zware metalen in Eiwitshakes? Niet bij Power Supplements!

Heel goed initiatief. Beter dan die andere shops die elk topic vervuilen met het doel "aansmeren" en niet helpen.

Heel goed initiatief. Beter dan die andere shops die elk topic vervuilen met het doel "aansmeren" en niet helpen.

Daar ben ik het zeker mee eens! Initiatief goed, maar toch voortaan wat subtieler brengen;).

Seeker nu pertinent uit dit topic...

Laatst bewerkt:
ank voor dit ultieme reclametopic; goed staaltje commercieel inzicht!

Nu maar even afwachten hoe de kloontjes en schaapachtige blinde volgelingen op deze post gaan reageren...

Hoe the **** denk je dat je bent? Kom je hier huilend en jankend mensen beledigen met je kinderachtige gedrag over een topic die in jou ogen een ultieme vorm van reclame is?

Het is aan admins/mods te bepalen hoe ze hun forum uit willen laten zien en niet aan drama-queens als jij die wat aandacht en respect proberen te bemachtigen via zo'n belachelijk gedrag.
Probeer je "Master" huiswerk voortaan ergens anders te doen. Ga ook niet huilen dat ik een kloon ben, want admins mogen mijn account bannen als het ook zo blijkt. ;)

Mijn niveau genoeg verlaagd zo, nu back on topic.

Een goed initiatief van Power Supplements om aan zo'n onderzoek deel te nemen. Hierbij nog meer garantie dat bepaalde producten van hogere kwaliteitsklasse zijn, en het is jullie recht om dat ook te vermelden imo.

Zo'n actie moet ook door andere shops gevolgd worden, als ze tenminste om hun klanten geven.

Hoe the **** denk je dat je bent? Kom je hier huilend en jankend mensen beledigen met je kinderachtige gedrag over een topic die in jou ogen een ultieme vorm van reclame is?

Het is aan admins/mods te bepalen hoe ze hun forum uit willen laten zien en niet aan drama-queens als jij die wat aandacht en respect proberen te bemachtigen via zo'n belachelijk gedrag.
Probeer je "Master" huiswerk voortaan ergens anders te doen. Ga ook niet huilen dat ik een kloon ben, want admins mogen mijn account bannen als het ook zo blijkt. ;)

Mijn niveau genoeg verlaagd zo, nu back on topic.

Een goed initiatief van Power Supplements om aan zo'n onderzoek deel te nemen. Hierbij nog meer garantie dat bepaalde producten van hogere kwaliteitsklasse zijn, en het is jullie recht om dat ook te vermelden imo.

Zo'n actie moet ook door andere shops gevolgd worden, als ze tenminste om hun klanten geven.

Whaha...

Wil je me in real life zien ofzo, dan weet je wie ik ben... O wacht, ik heb foto's, jij niet... (sorry voor deze niveau verlaging)

Ik beledig overigens niemand, jammer dat jij dat anders ziet. Ik geef gewoon een bepaalde trend weer, die sinds de totstandkoming van mijn account in 2003 is ontstaan.

Nu ben ik echt klaar met dit topic, want veel mensen voelen zich klaarblijkelijk echt aangevallen door mijn positieve kritiek;)

Laatst bewerkt:
Zeer mooi gedaan jongens, mooi intiatief. Top!

Goed om te horen, dan volgt er komende weken weer een bestelling van me met de nodige kilootjes proteïntjes.

Onzin dit? Je wilt dus zeggen dat jullie huismerk hiervoor dan eerst niet getest was???

Lekker bedrijf!

Heb thuis zo'n zak van basic bulk whey van xxl nutrition. Zitte daar ook veel zware metalen in, weet iemand dat toevallig? Jemig als ik zulke berichten hoor stress ik hem al

Jaap ik denk dat je er een nieuwe klant bij hebt

• Topic Starter Topic Starter
Onzin dit? Je wilt dus zeggen dat jullie huismerk hiervoor dan eerst niet getest was???

Lekker bedrijf!

Daarnaast laten wij via zusterbedrijf Glucosamine.com al jaren tests doen op supplementen waarvan bekend is dat ze mogelijk verontreinigingen bevatten. .....

Nu gebleken is dat ook eiwitpoeders mogelijk een risico vormen, hebben we direct twee potten eiwit naar een onafhankelijk Nederlands laboratorium gestuurd. .

Supplementen zoals bijvoorbeeld creapure worden bij de producent al uitvoerig gecontroleerd op verontreinigingen. Volac (whey) heeft tegenwoordig ook een anti doping keurmerk, dus dat zegt ook wat over de controles. Tot slot kan je het eindproduct (met aroma) gaan testen (en in het bijzonder de chocola smaak) om helemaal zeker te zijn.

Maar zoals hierboven in de quote, van eiwitpoeders was nog geen risico bekend.

Jaap

Heb thuis zo'n zak van basic bulk whey van xxl nutrition. Zitte daar ook veel zware metalen in, weet iemand dat toevallig? Jemig als ik zulke berichten hoor stress ik hem al

Nee natuurlijk niet gek. 99,999% van alles wat uit europa komt bevat geen zware metalen. Zoiets kan alleen in the US of A voorkomen. Daar is zoveel vervuild.

Wij kopen onze eiwitten bij Volac en hebben hier even alle specificaties opgevraagd:)

We kunnen deze direct doormailen.
Een mailtje naar office@bodyenfitshop.nl is genoeg:)

Wij kopen onze eiwitten bij Volac en hebben hier even alle specificaties opgevraagd:)

We kunnen deze direct doormailen.
Een mailtje naar office@bodyenfitshop.nl is genoeg:)

Same here.
Het is altijd goed om te weten wat er wel en niet in je supplementen zit, maar er is geen reden tot paniek.
Dat er ergens bij Amerikaanse merken sporen van metalen zijn gevonden wil natuurlijk niet zeggen dat eiwit poeders wereldwijd besmet zijn.
Maar nogmaals, het is wel zo prettig om zeker te zijn dat de eiwitten die je inneemt ok zijn.

Als je het uitrekent kom je tot de conclusie dat de Amerikaanse supplementen binnen de marges van de wet blijven.. Wooptiedoo.

Als je op straat loopt, een café binnenwandelt of in een nieuwe auto rijdt adem je ook genoeg giftige stoffen in. Ik ga me geen zorgen maken om de whey die ik dagelijks inneem. Behalve natuurlijk als uit onderzoek blijkt dat mijn merk ZWAAR vervuild is. Dan pas krijg ik schrik :-)

Ik mag aannemen dat René (xxl- nutr.) zijn producten ook veilig zijn. niks mis mee trouwens om je producten af en toe eens extra te laten testen.

Ik mag aannemen dat René (xxl- nutr.) zijn producten ook veilig zijn. niks mis mee trouwens om je producten af en toe eens extra te laten testen.

Uiteraard zijn onze supplementen 100% veilig. Al onze grondstoffen komen sowieso uit NL of binnen de EU. Dat er een aantal Amerikaanse producten vervuild zijn wil natuurlijk niet zeggen dat de hele markt overspoeld is met eiwitten met zware metalen.

Al onze grondstoffen worden regelmatig getest, dat is ook verplicht ivm de wetgeving hier. Ik zal eens gaan mailen voor wat rapporten.

Terug
Naar boven