- Waardering
- 3.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mbt dat in verhouding zijn kan je wel de vraag om foto's verwachten.
Wat dat abductie/rotatie betreft als je googel op gluteus abduction/rotation exercise krijg je er meerdere (voor ieder wat wils)

Ik weet niet hoe jij hip trust doet maar ik voel die toch amper in mn hamstrings en echt goed in mn glutes, wel goed knijpen he?
Er zijn altijd mensen die menen adh van een foto vast te kunnen stellen of iets echt zo is.
Zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat er een V bij je profiel staat en het de gluteus betreft maar dat zou de vragen om foto' zijn waar strafpunten op gegeven kunnen wordt dus dat wordt niet gedaan![]()
ik hou het inderdaad bij een schriftelijke omschrijving. Visueel mag ieder zn fantasie gebruiken 
Ik voel ze zeker in mijn glutes, maar ook echt in mijn hamstrings. Misschien wel goed om erbij te vermelden dat ik tegen een gewone houten bank leun of tegen een step (hoogste stand en dikke platen van 25kg eronder, zodat ie hoger is). Ik doe mijn thrusts niet tegen een normaal gym bankje aan (bankje waar je met dumbells traint zeg maar), omdat ik deze te hoog vind en daardoor niet lekker omhoog kom (en omdat deze bankjes constant wegschuiven).
Kan het daardoor komen dat ik het meer in mijn hamstring voel? Omdat ik tegen een lager bankje leun?
Om je glutes goed aan te kunnen spannen moeten ze stabiliteit van beiden kanten krijgen. Van je voeten is vrij makkelijk want die staan plat op de grond maar van de andere kant de schouders wordt vaak vergeten.
Die moet je dus ook goed vastzetten zodat de heupen maximaal kracht kunnen zetten. Dit vastzetten doe je door cue's te gebruiken als -engage the lats- of break the barbell. Waar het op neer komt is dat je schouders diagonaal richting je heup trek.
Als ik je goed begrijp is het dus juist goed dat je op iets lagers ligt met je schouders. Omdat je dan diagonaler bent met je heupen zodra je omhoog komt? Ik probeer mijn schouders idd zo stabiel mogelijk te houden. Vandaar ook dat ik dus niet op een hoog bankje leun, want daar glij ik telkens vanaf. Ik heb die twee begrippen opgezocht en kon niet echt wat vinden over “break the barbell” wat bedoel je daarmee?