AndroidHealthClinic

Goed bezig?

  • Topic starter MS21
  • Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 652
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

MS21

Novice
Lid geworden
30 mei 2012
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
91kg
Hey allemaal

Om het even kort te houden, ik ben een 21 jarige student die toch wel wat omtrek/gewicht kwijt mag... Momenteel heb ik een buikje, tis niet erg enorm zoals je soms ziet op straat maar het is er wel :P Met mij 91kg en 1m90 kom ik op een BMI van 25.21... Te hoog dus

Daarom ben ik begonnen met fitness, ik begin met krachttraining en doe daarna cardio (de cardio varieert van de hoeveelheid tijd dat ik heb van 20 tot 60 minuten).
Echter is mijn conditie niet wat het hoort te zijn, als ik bijvoorbeeld aan een stevig tempo begon te fietsen (90 cadans) of licht begin te lopen (8-8.5km/h) schiet mijn hartslag direct over de 180... wat mij dus direct over de 90% brengt van de maximale hartslag.

Op deze manier zal ik niet echt snel vooruitgang maken of niet, ben nu een maand bezig en kan niet echt een verschil merken? Ik weet ook wel dat een maand te kort is om verschil te merken maar is het dan beter om bijvoorbeeld bij het fietsen de cadans of 70-75 te houden en het lopen te veranderen naar snelstappen (6.5 km/h) ofzo?

Ook zou ik nu het beter weer is mijn cardio willen aanvullen met met de koersfiets te gaan rijden (nieuwe fiets mag nu ook wel van onder het stof komen), ik zou mij dan ook een hartslagmeter willen aanschaffen (http://www.cardiosho...ts/nl/d958.html), je kan ook een boek bijbestellen over trainen met een hartslagmeter maar dan ontgaat mij het nut van die STAR functie/polarwebsite... Dus laat ik dat boek maar beter liggen denk ik.

Nu zou ik mij dus willen focussen op mijn hartslag, aangezien ik denk dat ik anders misschien teveel "forceer" als ik constant op +90% zit, in het begin haalde ik zelfs een hartslag van 200 :O.

Naar wat ik allemaal heb gelezen is dat je procentueel tussen 60% en 70% het meeste vet verbrand, maar je tussen de 70% en 80% in absolute cijfers meer vet verbrand en je conditie verbetert (waarmee men hartslag automatisch mee zou dalen naarmate ik vorder neem ik aan?).

Qua voedingspatroon is er niet echt wat speciaal, 's morgen neem in cornflakes met half volle melk (brood krijg ik 's morgens echt niet binnen). Rond de middag eet ik 2 boterhammen met beleg of een broodje op school en 's avonds eet ik gewoon wat de pot schaft vlees met aardappelen en wat groenten / pasta op woensdag&zaterdag en op vrijdag eten we friet.
Sinds vorige maand heb ik ook geen druppel frisdrank meer aan, ik drink enkel water, nu en dan een Caprisonneke omdat water toch ook maar water is :P

Hebben jullie nog wat tips/opmerkingen over mijn trainings-/werkwijze? Dan hoor ik deze graag, alvast bedankt!
 
Kan eroverheen lezen, maar ik lees niks over calorieen? Je kan cardioen wat je wilt maar als je teveel eet kom je gewoon aan. Stop al die moeite eens in je voeding en ga je inlezen wat cutten inhoud ;) Cardio is zeker belangrijk maar voeding is de basis, als die niet goed is kom je nergens. En dan heb ik het over het aantal calorieen, niet over of het wel of niet gezond/junk is.
 
Je voeding is echt niks.. Volgens mij veelste weinig!
In de ochtend heb je snelle eiwitten nodig en die ga je niet uit cornflakes halen..
Wat is een broodje op school? Broodje kroket, broodje gezond? Zit veel verschil in!
Op het eerste gezicht eet je te weinig eiwitten.

Voeding is uiteindelijk het belangrijkste, je kan cardio doen watt je wil, maar zolang je voeding niet in orde is, ga je nog niet de gewenste resultaten halen.
 
Back
Naar boven