Fitness Seller

Goede ECHTE voeding na een workout

Detek

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m77
Massa
79kg
Wat is nu goede ECHTE voeding DIRECT na je training? Met 'echte voeding' bedoel ik dus niet dextrose of whey, maar meer een banaan, melk etc.

Kunnen jullie me vertellen wat ik nu het best mee kan nemen naar de sportschool, afgezien van supplementen etc?

Laatst bewerkt:
Bedoel jij nu een postworkout meal of een maaltijd een eindje van de training af ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel DIRECT na de training :) Ik heb het er even bijgezet.

Kipfilet ofzo :)

Banaan voor je carbs, kipfilet of tonijn voor je proteine.

Ik neem zelf liever iets wat sneller opgenomen word zoals whey met dextrose :o

Momenteel doe ik een banaantje voor de suikers + magere melk voor de eiwitten + nog meer suikers. Hoewel ik melk meenemen naar de sportschool niet helemaal lekker vindt.

Ben ik goed bezig?

Meer suggesties :)?

Neem zelf meestal banaan+kwark+melk, eventueel yoghurt

Ik eet na de workout liever een paar (4/5) koffiekoekjes, die op de bar staan en pak 10 minuten later mijn whey shake.

Winegums (zeer hoge gi index)na de workout zijn trouwens ook goed, maar zeer moeilijk snel op te eten (TAAI:P)

Momenteel doe ik een banaantje voor de suikers + magere melk voor de eiwitten + nog meer suikers. Hoewel ik melk meenemen naar de sportschool niet helemaal lekker vindt.

Ben ik goed bezig?

Meer suggesties :)?

Beetje magere melk is absoluut niet voldoende voor je eiwitten, neem dan 500 gr kwark of zo, liever dierlijke proteine.

Een bak magere yoghurt(zon 300ml) + wat cruesli en een banaan is ook voldoende?

Post WO:
Eiwit shake
3 rijstwafels

1h nadien:
1kipfilet (150gr)
200gr groente
100gram gekookte witte rijst

Eet zelf te weinig yogurt om te weten wat de voedingswaarde is. Let op dat je rond de 30-40 gram eiwit binnenkrijgt. Na je workout word dat het best opgenomen.

Theelepeltje kaneel verhoogd je insulinegevoeligheid wat ook een beetje helpt, neem ik er dus altijd bij PW.

prachtig die antwoorden hier
denken jullie nou echt dat als je een stuk kip eet gelijk na de training dat je dan je eiwitten binnen hebt? nou eigenlijk is dat wel zo maar niet op de manier die jullie schijnbaar denken.
het duurt 7 uur eer de kip verteerd is en de eiwitjes dus door je lichaam gaan worden opgenomen. Voor rundvlees is dat 24 uur en zo verschilt dat per bron. Alleen whey is redelijk snel opgenomen.
Maar gelukkig eet je s'ochtends en voor de training ook nog voedsel met eiwitten, dus je lichaam heeft gewoon bijna altijd voorhanden als je nodig hebt en als je de hele week door hard traint is er altijd wel ergens in je lichaam een spier die om reparatie vraagt en de eiwitten dus kan benutten. Zorg dus gewoon dat je continu goed eet en val niet in voor de mooie praatjes van de supp-industrie.

feel free to correct me

Bestaat er niet zoiets als een lijst, waarin staat hoe lang een product nodig heeft om te verteren etc? Of verschilt dit ook nog van persoon tot persoon?

dat zal inderdaad ook nog per persoon verschillen ja, niet veel maar misschien wel een uur eronder en een ander een uur erboven, het is dus gewoon onzin dat je vlak na je training aan de eiwitjes moet. Je moet gewoon zorgen dat je de uren voordat je gaat trainen al het 1 en ander binnen krijgt.
Maar mocht je echt zo graag eiwitjes aan je lichaam willen geven vlak na de training, dan moet je aan het begin of tijdens de eerste helft van je training een shake gaan drinken
have fun :kots:
o ja dextrose slaat al helemaal nergens op

dat zal inderdaad ook nog per persoon verschillen ja, niet veel maar misschien wel een uur eronder en een ander een uur erboven, het is dus gewoon onzin dat je vlak na je training aan de eiwitjes moet. Je moet gewoon zorgen dat je de uren voordat je gaat trainen al het 1 en ander binnen krijgt.
Maar mocht je echt zo graag eiwitjes aan je lichaam willen geven vlak na de training, dan moet je aan het begin of tijdens de eerste helft van je training een shake gaan drinken
have fun :kots:
o ja dextrose slaat al helemaal nergens op

+ 1, ik ga met jouw mee in dit verhaal.

Interessante theorie bsbsbs!!

Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

helemaal mee eens dat je gewoon elke dag let op je voeding. Dit omdat je na je training altijd door blijft verbranden, dus ervoor zorgen dat je heel wat koolhydraten binnen hebt en je eiwitten voor de training om ervoor te zorgen dat die gebruikt worden na de tranining om spieren te kweken. Tijdens het trainen geef je veel kracht, en vergt veel van je spieren. Dan is het wel zo goed en handig om na het trainen iets te nuttigen. Denk dan aan bananen, yoghurt, minimaal 2-3 glazen liefst halfvolle melk. Shakes zijn natuurlijk altijd goed om je spieren snelller te laten herstellen maar het hoeft niet perse op deze manier.

indien je ook veel gezweeet hebt tijdens je training moet je ervoor zorgen dat je ook je zouten weer binnenkrijgt.

Ik neem altijd

- 2 lepels vloeibare amino's
- veel water erbij

half uurtje later
- 1/2 verse ananas
- 250 gr kwark of 200 ml shake
- 40 gr noten (cashew of gemengd)

Terug
Naar boven