XXL Nutrition

Goede ECHTE voeding na een workout

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem altijd

- 2 lepels vloeibare amino's
- veel water erbij

half uurtje later
- 1/2 verse ananas
- 250 gr kwark of 200 ml shake
- 40 gr noten (cashew of gemengd)

'Noten' snap ik niet, omdat vet toch de opname van voeding vertraagd?
Ook snap ik je kwak niet, aangezien dit langzame eiwitten zijn..

@makziemaks:
Waarom halfvolle melk? Magere melk wordt toch sneller opgenomen?

Er zijn teveel tegenstrijdigheden lees ik. Ik ga gewoon voor:

direct na de training: banaan en water
naar huis fietsen +/- 10 minuten
Thuis: 1 glas magere melk
Uur nadat ik thuis ben: 100 gram rijst, 200+ gram kipfilet, 200 gram roerbakgroente + roerbak kruidenmix.

Echte voeding ? wat is dan valse voeding ? plastieek fzo ? :D

• Topic Starter Topic Starter
het maakt eigenlijk niet zoveel uit of je nou magere melk of halfvolle melk neemt. Het percentage vet wat er meer in halfvolle melk zit, is nou niet echt slecht voor je te noemen. Integendeel zelfs. Vet heb je toch nodig en die kan je dan het beste uit bijv melk halen. Na krachttraining dien je goed te herstellen en magere melk is wel makkelijker ''opgenomen '' in je lichaam maar bevat toch minder ''reparatiestoffen'' als halfvolle melk.

'Noten' snap ik niet, omdat vet toch de opname van voeding vertraagd?
Ook snap ik je kwak niet, aangezien dit langzame eiwitten zijn..

Ik train altijd 's avonds, ongeveer 2/3 uur voor ik ga slapen dus is kwark een goede bron van trage eiwitten gedurende de nacht.
De snelle bouwstenen haal ik eerder uit m'n aminozuren.

Maar hoe dan ook, kwark blijft zoiezo een goede bron van eiwit.

En noten neem ik voor de goede vetten. Of ze de opname vertragen weet ik niet zo. Zo'n verschil zal het wel niet maken.

dat zal inderdaad ook nog per persoon verschillen ja, niet veel maar misschien wel een uur eronder en een ander een uur erboven, het is dus gewoon onzin dat je vlak na je training aan de eiwitjes moet. Je moet gewoon zorgen dat je de uren voordat je gaat trainen al het 1 en ander binnen krijgt.
Maar mocht je echt zo graag eiwitjes aan je lichaam willen geven vlak na de training, dan moet je aan het begin of tijdens de eerste helft van je training een shake gaan drinken
have fun :kots:
o ja dextrose slaat al helemaal nergens op

Mag ik vragen waar je dit op baseert?

Een shake 30 min voor de training (of een goede avondmaaltijd) en 15 minuten na de training nog een wheyshake met daarin een paar scheppen dextrose moet naar wat ik gelezen heb goed werken! ???

Terug
Naar boven