XXL Nutrition

Goedkoop en gezonde proteïnen

Kerel ga eens ergens anders je soja promoten.
Er is niks mis met wat soja in een goed gevarieerd dieet.

Trouwens, je vergelijking qua prijzen klopt langs geen kanten!
Geen idee, te lui om dat na te gaan.

Over de biologische waarde van die eiwitten heb ik nog niet eens gesproken.
Die biologische waarde is net zo belangrijk als GI index, zolang je gevarieerd eet en niet alleen dat ene product bij een maaltijd op lege maag eet, komt het niet zo nauw.
Je lichaam kan een deel van de benodigde aminozuren zelf samenstellen, anderen moeten via de voeding verkregen worden. Tofu bevat inderdaad niet al die te verkrijgen aminozuren (wel een groot deel trouwens) en eet je meestal niet op zichzelf. Als je gevarieerd eet en voldoende eiwitten binnenkrijgt, hoef je je geen zorgen te maken over die aminozuren.
PS: Biologische waarde van Soya is 74 (waarbij heel ei 100 heeft).
http://www.2buildmusclefast.com/2011/04/biological-value-bv-are-all-protein.html

Zie hierboven.

Soja is idd leuk... maar voor t zelfde geld heb je echt wel een completer aminoprofiel ;)

• Topic Starter Topic Starter
Wat klopt er niet aan mijn vergelijking met prijzen?
Je moet niet zo agressief uit de hoek komen, bewijs gerust wat er niet klopt aan de berekeningen...
Zitten zeiken dat er niets van klopt terwijl je niet eens de moeite neemt het uit te rekenen (al bij al 2sec werk)

Ik wil helemaal niets promoten maar ik vond het wel interessant dat die boontjes 2x zoveel proteines als een biefstuk of kipfilet hebben en ook nog eens 2 keer minder kosten

Laatst bewerkt:
een goede whey concentraat kost effectief niet meer dan andere eiwitbronnen en is bovendien kwalitatief zeer goed en compleet eiwit. Wat niet wil zeggen dat je je schema aan 5 shakes per dag moet ophangen, maar voor bijv. de ochtend is whey ideaal.

+1, zeker als je niet veel vlees consumeerd.
10,- de kg op bulkpowders of myprotein!

Verder is er idd niks mis met soja-bonen als jij hier van houd ;)

Wat klopt er niet aan mijn vergelijking met prijzen?
Je moet niet zo agressief uit de hoek komen, bewijs gerust wat er niet klopt aan de berekeningen...
Zitten zeiken dat er niets van klopt terwijl je niet eens de moeite neemt het uit te rekenen (al bij al 2sec werk)

Ik wil helemaal niets promoten maar ik vond het wel interessant dat die boontjes 2x zoveel proteines als een biefstuk of kipfilet hebben en ook nog eens 2 keer minder kosten

in welke hoeveelheid zit er 2x zoveel proteines als in biefstuk of kipfilet?

als je 1kg sojabonen moet gaan vreten voor 2 maal zoveel proteinen binnen te krijgen .

Dan hou ik het dan nog liever bij een goed stuk vlees of kip

in welke hoeveelheid zit er 2x zoveel proteines als in biefstuk of kipfilet?

als je 1kg sojabonen moet gaan vreten voor 2 maal zoveel proteinen binnen te krijgen .

Dan hou ik het dan nog liever bij een goed stuk vlees of kip

Wat dacht je van in dezelfde hoeveelheden, is het 2x zoveel
dus als ik een kilo bone vreet mag jij 2 kilo biefstuk eten, hopelijk heb je al een klantenkaartje bij je slager :D
Heb ondertussen voor de zekerheid ook een tester whey gekocht, handige dinges dat :beer:

Wat dacht je van in dezelfde hoeveelheden, is het 2x zoveel
dus als ik een kilo bone vreet mag jij 2 kilo biefstuk eten, hopelijk heb je al een klantenkaartje bij je slager :D
Heb ondertussen voor de zekerheid ook een tester whey gekocht, handige dinges dat :beer:

Gedroogde bonen misschien ja, maar gekookt echt niet ;)
Als je vlees gaat drogen schiet het eiwitgehalte per 100g ook omhoog.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja klopt ook, hoe dan ook veel maakt het niet meer uit want ik denk het gewoon bij whey te houden, makkelijker en handiger gaat het niet worden dan gewoon een shake drinken.

Terug
Naar boven