AndroidHealthClinic

Goedkope en goede kwaliteit eiwitten

Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik denk dat whey concentraat voor 90% van de (amateur) bb'er volstaat. Zou me niet op isolaat richten, relatief weinig mensen hebben dat nodig, tenzij je alles wilt aanbieden maar volgens mij is dat juist niet jouw idee. Als je dat product in een beperkt aantal smaken (naturel, vanille, choco en aardbei) uitbrengt tegen een prijs van max 8-8.50 euro per kg en het is is qua kwaliteit vergelijkbaar met bulkpowders/myprotein, dan denk ik dat je een prima business kunt hebben.

De turkse slager bij mij in de buurt heeft kipfilet voor 4.50 per kg. Dat is nog eens kwaliteits-eiwit voor een lage prijs! Ook geen lactose... :D

Wat betreft supplementen... Als je XXL kwaliteit voor een lagere prijs kunt leveren, dan is dat mooi. Maar het is niet makkelijk om als nieuwe 'kleine' webshop deze prijzen te hanteren, aangezien zij heel groot kunnen inkopen.

Yep, en een bak water in je kip icm flinke dosis antibiotica, lekker! Begrijp me niet verkeerd, ik eet ook kilo's plofkip weg, maar niet doen alsof plofkip nou het beste is. Biologische whey is eigenlijk het beste wat je kunt hebben, maar dat is eigenlijk onbetaalbaar

Yep, en een bak water in je kip icm flinke dosis antibiotica, lekker! Begrijp me niet verkeerd, ik eet ook kilo's plofkip weg, maar niet doen alsof plofkip nou het beste is. Biologische whey is eigenlijk het beste wat je kunt hebben, maar dat is eigenlijk onbetaalbaar
Waar baseer je die antibiotica op?

Waar baseer je die antibiotica op?

Is dat niet een soort van algemeen bekend? Ik weet dat er wachttijd is (tussen gebruik antibiotica en slachting) en dat er minder wordt gebruikt dan vroeger, maar het wordt nog steeds gebruikt. Kan me niet voorstellen dat je geen antibiotica binnenkrijgt als je (net als ik) een halve kilo kip per dag eet. Best veel over te vinden, over kip eten en bacterieresistentie, zomaar een link: Ongevoelig voor antibiotica door kip eten

Is dat niet een soort van algemeen bekend? Ik weet dat er wachttijd is (tussen gebruik antibiotica en slachting) en dat er minder wordt gebruikt dan vroeger, maar het wordt nog steeds gebruikt. Kan me niet voorstellen dat je geen antibiotica binnenkrijgt als je (net als ik) een halve kilo kip per dag eet. Ongevoelig voor antibiotica door kip eten
Nee, na die wachttijd zit er nog nihil antibiotica in het vlees.

Begrijp je wel het artikel dat je linkt? Ze schrijven dat je een bacterie door het eten van kip kunt binnenkrijgen die resistent is tegen bepaalde antibiotica, dat is iets heel anders dan dat je significante hoeveelheden antibiotica binnenkrijgt uit kip.

• Topic Starter Topic Starter
Weet niet precies wat je bedoelt, maar ik denk dat whey concentraat voor 90% van de (amateur) bb'er volstaat. Zou me niet op isolaat richten, relatief weinig mensen hebben dat nodig, tenzij je alles wilt aanbieden maar volgens mij is dat juist niet jouw idee. Als je dat product in een beperkt aantal smaken (naturel, vanille, choco en aardbei) uitbrengt tegen een prijs van max 8-8.50 euro per kg en het is is qua kwaliteit vergelijkbaar met bulkpowders/myprotein, dan denk ik dat je een prima business kunt hebben.

Dat is inderdaad juist niet het idee. Ik wil het liefst 1 product in een aantal smaken gaan aanbieden. Waarbij de prijs in ieder geval het scherpst is op het internet in Nederland. Kwaliteit krijg ik zeker voor elkaar, 8.50 per kilo is praktisch onmogelijk wanneer ik de leveranciers die ik heb gesproken vergelijk.

Voor nu is het idee om vanaf 11.50 per kilo te gaan verkopen, dit zou dan voor een grotere hoeveelheid zijn.

Dat is inderdaad juist niet het idee. Ik wil het liefst 1 product in een aantal smaken gaan aanbieden. Waarbij de prijs in ieder geval het scherpst is op het internet in Nederland. Kwaliteit krijg ik zeker voor elkaar, 8.50 per kilo is praktisch onmogelijk wanneer ik de leveranciers die ik heb gesproken vergelijk.

Voor nu is het idee om vanaf 11.50 per kilo te gaan verkopen, dit zou dan voor een grotere hoeveelheid zijn.
Als daar nog verzendkosten en overheadkosten bijkomen ben je al snel duurder uit dan grote internetaanbieders. Bij 11.50 is het verschil veel te marginaal tov de leveranciers die zich bewezen hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Als daar nog verzendkosten en overheadkosten bijkomen ben je al snel duurder uit dan grote internetaanbieders. Bij 11.50 is het verschil veel te marginaal tov de leveranciers die zich bewezen hebben.

Verzending is dan gratis uiteraard, het goedkoopste dat ik op dit moment kan vinden ligt rond de 14 euro per kilo.

65 euro voor 5 kg bij bulkpowders oftewel 13 de kilo. Elke maand is er 30% korting 2 á 3 dagen lang en soms zelfs 33%. Nog nooit zonder die korting besteld en ruim onder de 10 per kilo dan.

Ja als je 12KG besteld, denk je dat mensen dat doen? Wanneer iemand zoveel in 1 bestelling wil dan kan ik die prijs ook wel ondermijnen.
Ik weet zeker dat mensen dat doen, want ik heb het weleens gedaan. Dat is mooi, maar goed, moet het allemaal nog maar even zien. Als je 11.50 per kilo los aan kan bieden inclusief verzendkosten (5 tot 6.50 euro per pakket) en inclusief overheadkosten. Je zou je bijna afvragen waarom anderen het niet doen.

Wij hebben ook vaker meerdere potten tegelijk besteld, en dan ook nog verschillende smaken, waarom niet.
Staan er gelijk voor het rest van het jaar potten klaar.

De juiste balans in de hoeveelheden essentiële aminozuren in het produkt lijkt mij prio...

Goedkoop is duurkoop!

Terug
Naar boven