XXL Nutrition

Graag advies om homegym in te richten

JayWill

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
90kg
Hallo
Ik heb net een huis gekocht en zat er aan te denken om weer wat te gaan trainen. Ik heb een zolder wat ik daarvoor graag als ruimte ervoor wil gebruiken. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit wat ik moet kopen. Ik wil graag iets hebben waar ik al mijn spiergroepen kan trainen. Ik zat te denken aan een roeitrainer (voor cardio) en erbij een multigym (omdat het niet veel ruimte neemt plus je kan er veel spiergroepen trainen). Wat zouden jullie mij als advies geven??

Multigym?zo een all in one toestel?

• Topic Starter Topic Starter
Ja een all in one toestel daar zat ik aan te denken het 1 toestel waar je heel wat oefeningen mee kunt doen. Maar had al op verschillende forums idd gelezen dat dat wordt afgeraden zo'n multigym. Maar me wens is dus zo compact mogelijk waarbij ik zoveel mogelijk oefeningen kan doen.

Ja een all in one toestel daar zat ik aan te denken het 1 toestel waar je heel wat oefeningen mee kunt doen. Maar had al op verschillende forums idd gelezen dat dat wordt afgeraden zo'n multigym. Maar me wens is dus zo compact mogelijk waarbij ik zoveel mogelijk oefeningen kan doen.
Zou ik toch niet aanraden. Moest ik van u zijn, dan zou ik toch wat meer geld uitgeven aan een power rack of half rack en een goede drukbank.

Welke multigym heb je in gedachten?

Wat zijn de voordelen van zo'n power rack of half rack ten opzichte van zo'n multigym?

Teveel om op te noemen:) Als je wat serieuzer en zwaarder gaat beginnen trainen dan ga je hier veel meer aan hebben dan aan zo'n multigym.
Hier komen veel mensen van terug. Bij de meeste van die racks heb je ook nog eens de veiligheid van Spotters. Vooral bij het benchen en het squatten is dit toch een niet te onderschatten accessoire.
Je moet eens wat Googelen en je eens wat inlezen. Wat is je budget als ik vragen mag?

De meeste multigyms fungeren na een paar maanden als kapstok of speeltoestel voor de kinders. Gewoon een goed halfrack of powerrack en een bench kopen met een olympische barbell en een zooi gewichten en je kunt jaren voort.

Teveel om op te noemen:) Als je wat serieuzer en zwaarder gaat beginnen trainen dan ga je hier veel meer aan hebben dan aan zo'n multigym.
Hier komen veel mensen van terug. Bij de meeste van die racks heb je ook nog eens de veiligheid van Spotters. Vooral bij het benchen en het squatten is dit toch een niet te onderschatten accessoire.
Je moet eens wat Googelen en je eens wat inlezen. Wat is je budget als ik vragen mag?

Ja maar naar mijn idee kan je er niet zoveel spiergroepen mee trainen als zo'n multigym als je snapt wat ik bedoel. Ik heb niet echt een bepaald budget. Ik wil wel gewoon goed apparatuur hebben waar ik wel lang plezier van heb. 1000 euro zou ik daar wel aan uit willen geven.

De meeste multigyms fungeren na een paar maanden als kapstok of speeltoestel voor de kinders. Gewoon een goed halfrack of powerrack en een bench kopen met een olympische barbell en een zooi gewichten en je kunt jaren voort.

En als ik dat aanschaf kan ik dan voor de zelfde spiergroepen trainen dan zo'n multigym?

Lees je eens in in programma's als Stronglifts 5x5 en vergeet even het hele "spiergroepen trainen" verhaal. Met grote compound oefeningen pak je hele spiergroepen tegelijk en zijn perfect voor zowel beginners als gevorderden.

http://stronglifts.com/5x5/

Dit,

squatrack
Verstelbaar bankje
Lange barbell
2 korste barbells
Schijven

Kost wrs minder dan je multitoestel en kan je een completere training mee in elkaar steken.

Als je een multistation zoek, kun je eventueel ook eens kijken naar de MegaTec Triplex of MegaTec Multiplex toestellen. Hiermee kun je gewoon normaal machinaal trainen met halterschijven, dus geen gedoe met kabels. Deze toestellen zijn erg robuust gebouwd (vergelijk de gewichten maar eens met andere toestellen) en hebben een zeer scherpe prijs-kwaliteitverhouding.

De Barbarian Monster Full-Functional Gym is ook erg populair onder thuisgebruikers en bijvoorbeeld personal trainers of fysiotherapeuten - maar ook thuisgebruikers. Hierin zou je eventueel ook nog met vrije halterstang kunnen trainen. De prijs ligt wel wat hoger.

Als je perse een multigym wilt, kan ik je volgend merk aanbevelen: https://www.titan-fitness.de/. (weet wel niet of ze nog naar Be/Nl versturen)
Heb zelf de Titan M1 als aanvulling op men homegym en ben er zeer tevreden van. Alles is mogelijk met dit toestel.

En als ik dat aanschaf kan ik dan voor de zelfde spiergroepen trainen dan zo'n multigym?
Zelfs veel meer dan bij een multigym.

Er is geen enkele spiergroep die je niet kan trainen met een barbell, gewichten en een powercage. Eventueel voeg je later een puley toe, maar dat is zeker niet noodzakelijk.
Ik kan honderden zaken opnoemen dat je niet kan met een multigym en wel met een powerrack, maar omgekeerd kan ik op niets komen...

Een cage is leuk als je de plaats hebt.Anders is een halfrack of een simpele squat rack met spotters een oplossing.

Voor evenveel of zelfs nog voor minder dan zo een multistation kost kan je een bankje,halfrack of squatrack ,verschillende barbells en een hele hoop schijven kopen.en eventueel later nog een latpulley.
En met deze zaken kan je veel meer trainen dan met zo een multistation.

mijn home gym:
- power cage
- goede halter
- goede schijven
- bankje volgens ipf specs
- deadlift platform

meer heb je echt niet nodig, zul je zeker geen spijt van krijgen

home gym.jpg

Multi gym van Bodycraft is een goed ding hoor, je zal er zeker in het begin goed mee kunnen trainen. In het begin ja, want op een bepaald punt wil je verder en dan zijn vrije gewichten toch een stuk beter. Een halfrack + pulley en bankje, stang, gewichten en setje dumbels en je bent klaar voor de lange termijn. Bespaar je dus uiteindelijk veel geld Door het juiste te kopen.

Als ik een homegym in zou moeten richten voor mezelf:
-Half-rack of misschien een cage eventueel met roei /pulley extensie
-verstelbaar bankje
-barbell
-dumbbells
- schijven
- rubber voor op de vloer

Geen multigym nodig, volgens mij heb je met bovengenoemde zaken echt alles wat je nodig hebt.

Zoiets: http://www.fitness-seller.nl/barbarian-half-rack-lat-pulley/

Terug
Naar boven