MuscleMeat

Graag advies op eet/trainschema

JOEY88

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hello, mijn naam is Joey, en ben 21 jaar.

Sinds het laatste half jaar ben ik me serieus bezig gaan houden met krachttraining, maar heb toch het gevoel dat me voeding niet optimaal is en mijn lichaam niet voldoende binnenkrijg.

Het beleg wilt best variëren maar over het algemeen is dit wel wat ik eet.

Onder me voedingsschema staat me trainschema, ik heb bewust geen vaste dagen met spiergroepen die ik dan train, waarom? Zodat me lichaam er niet aan gaat wennen, ik pak sowieso al me spiergroepen iedere week. Me benen pak ik niet echt mee, reden hiervan ? Geen idee, nooit echt bij stilgestaan en vond bovenlichaam toch wel leuker en dankbaarder om te trainen gezien de progressie. Maar dit is zeker wel iets wat ik meer wil gaan trainen in de toekomst want dit schijnt weer ten goede te zijn voor de testosteron

Het is echt een verslaving geworden, en train 4 a 5 x in de week voor meestal een uur, max anderhalf uur. Als ik begin met trainen doe ik eerst 5 min crosstrainen en dan begin ik met KT. Na me KT doe ik altijd min 10 min cardio, dit schijnt de vetverbranding te stimuleren.

De ene trainsessie ga ik echt pieken, alle oefeningen max om de spieren niet te laten wennen, en weer een andere sessie pak ik alles met gewichten dat ik me sets compleet kan uitvoeren met de juiste herhalingen. Meestal doe ik dan 3x10.

Ik hoop dat jullie me goed advies kunnen geven over me eet/trainschema zodat ik hier wat mee kan doen want ik wil er zeker van zijn dat ik niet verkeerd bezig ben en wel optimaal groei.

Dus mochten er op of aanmerkingen zijn hoor ik deze graag!

Van de week heb ik overigens mijn vetpercentage en BMI laten opmeten bij Achmea Healthcenter, met een
huidplooimeter kwam er een vetpercentage uit van 12,6% en een BMI van 22%, wel fijn om te weten.

Eetschema :

07.00 uur
300ml melk met 8 scheppen brinta + een volle maatschep whey + lepel dextrose poeder
1 maatdop a 33ml Animo Direct
1 Multivitaminenpil

09.00 uur
2 volkoren boterhammen met 4 plakken kipfilet
1 volle mok Milk & Fruit
0,5L flesje water

11.30 uur
2 volkoren boterhammen met pindakaas
1 gekookt ei
0,5L flesje water
0,5L groene thee ( Lipton ice tea zonder suikers )

14.00 uur
300 gram gekookte rijst met gebakken kipfilet en ketjap of
een portie pasta met gehakt of tonijn, verschillend
0,5L flesje water

15.30 uur
2 volkoren boterhammen met gebakken ei
1 appel

18.00 uur
2 of 3 PowerPillen

18.15 uur
Total Muscle Solution

19.00 uur
trainen tot 20.00 uur gemiddeld.

20.10 uur

1 maatdop Animo Direct
Dosering TMS

20.20 uur
200 ml met Whey Delicious + schep dextrose

22.30 uur

450 gr magere aardbeien kwark

Trainschema :

Borst:

Incline dumbbell bench press
Peck Deck of Incline Dumbbell Flys
Cable Crossover
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Pullovers
Barbell Bench Press

Schouders:

Sitting Dumbbell Side Laterals
Cable Side Laterals
Seated front barbell press
Standing Barbell Shoulders Press

Biceps:

Biceps Preacher Curl
Standing biceps curls
Standing dumbbell curls

Triceps:

Reverse Grip Cable Press Down
Triceps pressdowns
Push-Down with Rope

Rug:

Seated pulley rows
Barbell Pullover
Chin-up, Pull-up
Lat Pulldown

Benen:
Barbell Back Squat
Hack Squat

Laatst bewerkt:
Het is wel belangrijk een trainingschema te hebben en wissel deze dan om de 6-8weken af! Benen moeten inderdaad wat oefeningen bij, Legg press,Leg Curl/Goodmornings,Calf press/Calf Raises...

Borst lijkt me erg veel 6 oefeningen van 3x10?:O

Bij je rug sowiezo Deadlift erbij!

Voor een beginner kan je beter eerst op kracht gaan trainen. dus 3x6 of 4x6...

Je eet na 15:30 niets meer en daarna alleen maar shakies en pillen. Dat heb je helemaal nog niet nodig op dit moment + het feit dat je beter je eiwitten uit normaal voedsel kan halen dan uit een shakie!!!

Eet 2uur voor je training een goede maaltijd(Rijst/pasta+Vlees/vis) en direct na je training ook en laat al die shakies staan... Bewaar die fetish voor over een paar jaar!:exactly:

Dus die shake na je training vervangen voor kip/vis en die dextrose vervangen voor rijst/pasta...

Ik snap wel dat je geen energie hebt voor de training want je eet niks... Dus die TMS & PWO Pill kun je ook vervangen door een goede maaltijd... Maar dat moet je zelf weten...

Probeer eerst goed te eten en te trainen, en dan rustig opbouwen met supplementen, zo blijf je groeien...:rolleyes:

Ook moet je niet denken dat supplementen "wonder" middelen zijn die maken misschien 10-15% verschil. Voeding is veeeeel belangrijker!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Even wat foto's, let niet op me gezicht :p

DSC_0234.jpg

DSC_0238.jpg

DSC_0223.jpg

DSC_0226.jpg

105 views en slechts 1 reactie?

grotendeels met perfect shape eens
ziet er allemaal al best aardig uit . benen idd ook trainen. ik zou rond normale avondetenstijd zoiezo een goede maaltijd eten 17:00 a 18:00
Als je dan die gram rijst enz er ook nog wil in houden (wat jij best mag hebben)
dan zou ik maaltijd van 11:30 omwisselen met die van 14:00 dus rond de middag warm en savonds warm en dan 14.00 die 2 boterhammen enz.

nu sta je vroeg op om eigenlijk nix tot je te nemen voor 2 uur lang
om half 12 eet je ook weinig en om 14.00 pas een fatsoenlijke maaltijd .

verder vind ik persoonlijk 6 oefeningen borst zeker nix mis mee aangezien je maar 3setjes doet. meestal wordt 4 sets (soms meer) gedaan en met 4 sets heb je in feite dan maar 4en 4,5 borstoefeningen gedaan. 18 sets borst vind ik ok

de whey en dextrose zou ik zsm na je training pakken.

Oke, bedankt voor het advies.
Gezien mijn huidige bouw, ben ik aardig goed op weg of heb je zoiets van, je traint nu al een half jaar en zou de progressie beter moeten zijn?

Wel fijn om te weten of ik op de goede weg ben qua spieropbouw, massa komt wel.

Ik zou die IceTea gewoon eens weglaten. Het blijft rotzooi. Drink gewoon water. Geen suiker drankjes moet je gewoon lezen als: "Dan zit er wel andere zoetstoftroep in" zoals aspartaam.
Ik drink per dag 3 liter water en soms wat gewone thee. Als je dan thee wilt drinken, maak hem dan zelf en zet het in de ijskast. Groene thee is dan het beste.
Verder zou ik zeker je benen meepakken. Je kunt beter nu beginnen, anders krijg je straks hele rare verhoudingen en ziet gewoon niet uit op het zwembad ;)

Verder ziet je buik er goed uit en verder zou ik gewoon je rust nemen tussendoor. Ik zou juist wel vaste dagen pakken zodat je weet welke groepen misschien wat meer rust nodig hebben. Als je meer rust pakt, zul je zien dat je sneller gaat groeien. Door je spieren te laten herstellen, krijg je uiteindelijk meer kracht.

Terug
Naar boven