MuscleMeat

Graag hulp bij een nieuwe start

BOA2

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
86kg
Ik ben 24 jaar, weeg 83 kg (geen vet) en ben 1.85m. Ik denk dat het trainen een beetje teveel routine is geworden. Ik train al zo'n vijf jaar.

Ik train de laatste tijd, nu ongeveer een halfjaar minder fanatiek als voorheen.
Mijn schema is al die tijd onveranderd gebleven, en op m'n voeding let ik amper meer. S’ochtends amper eten, en dan s’middags een paar broodjes. S’avonds gewoon avond eten, dit kan van alles zijn. Ook ga ik altijd vrij laat slapen, rond een uur of 1 s’nachts.
Ik hoor de laatste tijd ook veel mensen zeggen, “lijkt wel of je afgevallen bent”. Terwijl ongeveer een jaar geleden mensen nog dachten dat ik anabolen gebruikte en over de 90 kg was.
Mijn training schema is ongeveer als volgt :

Ma : borst 3 oefeningen, triceps 3 oefeningen, buikspieren
Di : schouders 3 oefeningen, rug 2 oefeningen en biceps 2 oefeningen
Do : zelfde als maandag
Vr : zelfde als dinsdag

Ik zou graag wat tips willen om het echte bodybuilden weer goed op te pakken, waar begin ik? Wat voor voeding kan ik mijn geval s’ochtends en s’middags het beste eten. Want waar ik nu mee bezig ben kan je eigenlijk geen bodybuilden noemen, het is meer het lichaam een beetje in vorm houden.
Mischien ook handig om te weten, ik gebruik geen proteine shakes. Ik eet meestal een bakje kwark na de training en ik gebruik glutamine. Proteine poeder vindt ik vrij duur.

Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen.

Misschien is het handig als je er bij verteld wat voor oefeningen je doet. Daarbij doe je voor je een kleine spiergroep als schouders 3 oefeningen en een grote zoals rug maar 2 oefeningen. Dit klopt dus niet en rug moet veel beter worden aangepakt.
En je benen trainen geen optie? is zeker aan te raden en dat kan je ook allemaal terug lezen in de sticky`s.
Voor de rest ongeveer 6 keer per dag eiwitrijk voedsel nemen maar dat kan je allemaal terug lezen op de site. Succes

Probeer 6maaltijden op een dag te eten, en sla zeker je ontbijt niet over, probeer het meeste uit je ontbijt te halen! Havermout of Brinta doet het heel goed als ontbijt! zelf doe ik er dan nog een banaan door, delicious!

Dus:
- 6 eiwitrijke maaltijden per dag
- eet 2/3uur voor je training een maaltijd met complexe carbs/eiw/vetten
- voor het slapen best een bakje kwark, noten hierbij doen kan handig zijn
- 1uur na de training een maaltijd met complexe carbs/eiw/vetten

Probeer een voedingsschema samen te stellen, reken je behoeften uit en weet wat je doel is! Succes!

Terug
Naar boven