XXL Nutrition

Graag jullie mening/tips over mijn eerste serieuze cut

• Topic Starter Topic Starter
Dit ziet er op zich niet slecht uit. Ik denk dat je nog steeds wat te laag zit, maar give it a shot! Wanneer het te snel gaat kun je alles nog aanpassen. Probeer wekelijks te meten en log dat ook.

Bedankt voor je reactie

Ik weeg mezelf iedere ochtend onder dezelfde omstandigheden. Mijn gewicht vandaag was 82,1KG.
Mijn vetpercentage (14,9%) heb ik ongeveer 4 weken terug laten meten door middel van een huidplooimeeting.
Deze meeting mogen we gratis, om de 2,5/3 maanden, laten doen in de sportschool.

Ik zal vanavond ook eens foto's maken zodat ik de vorderingen kan bij houden, want uiteindelijk gaat het mij om de looks :D:flexbiceps:

Zoals Wessel zegt, het is inderdaad een beetje uittesten gaat het wat te snel dan kun je het altijd nog aanpassen.
Macro's zijn er goed uit.

Bedankt voor je reactie

Ik weeg mezelf iedere ochtend onder dezelfde omstandigheden. Mijn gewicht vandaag was 82,1KG.
Mijn vetpercentage (14,9%) heb ik ongeveer 4 weken terug laten meten door middel van een huidplooimeeting.
Deze meeting mogen we gratis, om de 2,5/3 maanden, laten doen in de sportschool.

Ik zal vanavond ook eens foto's maken zodat ik de vorderingen kan bij houden, want uiteindelijk gaat het mij om de looks :D:flexbiceps:

Begrijp wel dat het om de looks gaat, dat vind uiteindelijk iedereen belangrijk toch :rolleyes:

Zorg in ieder geval dat je ergens voor kiest wat je ook goed vol kunt houden! Elke dag kip/rijst/broccoli moet je niet willen.

Ik zou er wel voor zorgen dat je je VP meting vaker kan doen dan om de 2,5 maand.

Succes! Leuk als je je voortgang kan delen ;)

Begrijp wel dat het om de looks gaat, dat vind uiteindelijk iedereen belangrijk toch :rolleyes:

Zorg in ieder geval dat je ergens voor kiest wat je ook goed vol kunt houden! Elke dag kip/rijst/broccoli moet je niet willen.

Ik zou er wel voor zorgen dat je je VP meting vaker kan doen dan om de 2,5 maand.

Succes! Leuk als je je voortgang kan delen ;)
hoezo? kip rijst brocolli is imo gwn lekker

Kom er net achter dat ik een fout heb gemaakt in mijn berekeningen...
Heb de macro's berekend op 2323 cal, wat mijn dagelijkse onderhoud is.

Ben het opnieuw gaan berekenen naar 2023 cal en kom dan uit op het volgende:

- 40% koolhydraten 202gr
- 30% eiwitten 152gr
- 30% vetten 67gr

Hiervan zijn de eiwitten en de vetten dus veel te laag.
Als ik het volgende aanhoud dan kom ik uit met mijn eiwitten en vetten, maar zijn mijn koolhydraten dan niet veel te laag?

- 30% koolhydraten 152gr
- 35% eiwitten 177gr
- 35% vetten 79gr

Kom er net achter dat ik een fout heb gemaakt in mijn berekeningen...
Heb de macro's berekend op 2323 cal, wat mijn dagelijkse onderhoud is.

Ben het opnieuw gaan berekenen naar 2023 cal en kom dan uit op het volgende:

- 40% koolhydraten 202gr
- 30% eiwitten 152gr
- 30% vetten 67gr

Hiervan zijn de eiwitten en de vetten dus veel te laag.
Als ik het volgende aanhoud dan kom ik uit met mijn eiwitten en vetten, maar zijn mijn koolhydraten dan niet veel te laag?

- 30% koolhydraten 152gr
- 35% eiwitten 177gr
- 35% vetten 79gr
Nee is niet laag.

Gisteren +-40gr teveel koolhydraten gegeten maar dit doe ik altijd op voetbal dagen.
Vanmorgen gaf de weegschaal 81,5KG aan.

Voor vanavond heb ik onder andere 400gr verse spinazie op het menu staan. Hierdoor ga ik over mijn dagelijkse vezels heen.
Is dit erg? En wat gebeurt er met vezels die ik te veel binnen krijg?
Via google vind ik dat je last kan krijgen van je darmen/winderigheid (waar mijn vriendin meer last van zou hebben dan ik :rolleyes:) maar heeft het nog andere nadelen tijdens het cutten?

Gisteren +-40gr teveel koolhydraten gegeten maar dit doe ik altijd op voetbal dagen.
Vanmorgen gaf de weegschaal 81,5KG aan.

Voor vanavond heb ik onder andere 400gr verse spinazie op het menu staan. Hierdoor ga ik over mijn dagelijkse vezels heen.
Is dit erg? En wat gebeurt er met vezels die ik te veel binnen krijg?
Via google vind ik dat je last kan krijgen van je darmen/winderigheid (waar mijn vriendin meer last van zou hebben dan ik :rolleyes:) maar heeft het nog andere nadelen tijdens het cutten?
Let maar gewoon op de kcal totaal per dag en niet op de koolhydraten.

Let maar gewoon op de kcal totaal per dag en niet op de koolhydraten.

Die snap ik niet... Als ik op mijn kcal totaal per dag moet letten en minimaal 2gr eiwitten/KG lg en 1 gr vet/KG lg moet binnen krijgen moet ik toch ook op mijn koolhydraten letten?

Die snap ik niet... Als ik op mijn kcal totaal per dag moet letten en minimaal 2gr eiwitten/KG lg en 1 gr vet/KG lg moet binnen krijgen moet ik toch ook op mijn koolhydraten letten?
Ongeveer 2gr eiwitten en 1 gram vet , en de rest gewoon aanvullen met koolhydraten

Ik geloof er helemaal niks van , waarschijnlijk had je toen die tijd bepaalde dingen niet meegerekent.
IEDEREEN die rond jou gewicht of zelfs op mijn gewicht zit hoort af te vallen op 2000 kcal per dag

Ik denk je idd gelijk hebt... zit nu op ongeveer 2050 cal per dag maar nu met de juiste macro's en woog vanmorgen (met een slechte zaterdagavond/nacht:() 81KG.
Blijf tijdens met kracht training omhoog gaan in gewicht dus dat is ook positief.

Heeft iemand een tip hoe ik mijn lunch wat gevarieerder kan maken?

Ik eet nu iedere lunch een salade, afgewisseld met kipfilet en tonijn (zie screenshot).
Nou vind ik de kip/tonijn en roggebrood niet erg maar iedere dag die sla komt me de keel uit.
Ben dus op zoek naar iets ipv van de salade met ongeveer dezelfde calorieën en macro's voor mijn lunch.

27423980426c4bd2f9211aad1db4d544.jpg

96795f75f81b5aa7e9da4d8e6d8dc7a5.jpg

Je kunt allerlei groenten gebruiken als vervanger!
Spinazie, verschillende soorten sla (meeste mensen doen het alleen met ijsberg en rucola), groene groente..

Je kunt allerlei groenten gebruiken als vervanger!
Spinazie, verschillende soorten sla (meeste mensen doen het alleen met ijsberg en rucola), groene groente..

Daar varieer ik ook al mee, vooral met verse spinazie en veldsla.
Maar vind het moeilijk om iets te vinden als salade vervanger, je kan er veel van eten en vult dus goed met weinig calorieën.
Als ik bijv extra roggebrood of boterhammen ga pakken kom ik niet meer uit met mijn koolhydraten.

Probeer het roggebrood eens weg te laten en maak een salade met zwarte bonen, linzen, mais, doperwten, borlotti bonen, cannelini bonen, tuinbonen of kikkererwten oid.
Je kan het met allerlei groenten combineren: Tomaat, paprika, bleekselderij, wortel, komkommer, augurk, uien, gekookte groenten etc.
Qua eiwitbron kan je als je de avocado niet neemt ook eens denken aan fetah of mozzarella of huttenkase. Of anders gerookte kip, rookvlees, zalm (blik of gerookt), sardines.

Er zijn zoveel mogelijkheden.

Hehe ijsbergsla is ook saai! Probeer anders eens een salade gemaakt met andere (kool)soort als bv. witte kool of rode kool, chinese kool, bloemkool of broccoli roosjes, witlof, andijvie, bladspinazie etc genoeg opties. En zit um ook in de de dressing.. Ik neem iedere dag wel een andere als mosterd/azijn, blauwe kaasdressing, tahindressing, knoflook chili of truffelolie dressing, boursindressing etc. En smaakmakers als noten/pinda's, olijven, feta/geraspte kaas, kappertjes, zilveruitjes, augurk ga maar door. En kip en tonijn is ook weinig variatie, andere opties blikzalm, sardines, ansjovisjes, koolvis, kalkoen, goed gekruide tofu enfin dus je hoeft niet perse die salade te schrappen hoor ;) En als je toch iets compleet anders zoekt denkt dan aan dingen als een (goed gevulde) omelet, frittata, proteine pannenkoeken, zo gemaakt..

Probeer het roggebrood eens weg te laten en maak een salade met zwarte bonen, linzen, mais, doperwten, borlotti bonen, cannelini bonen, tuinbonen of kikkererwten oid.
Je kan het met allerlei groenten combineren: Tomaat, paprika, bleekselderij, wortel, komkommer, augurk, uien, gekookte groenten etc.
Qua eiwitbron kan je als je de avocado niet neemt ook eens denken aan fetah of mozzarella of huttenkase. Of anders gerookte kip, rookvlees, zalm (blik of gerookt), sardines.

Er zijn zoveel mogelijkheden.

Hehe ijsbergsla is ook saai! Probeer anders eens een salade gemaakt met andere (kool)soort als bv. witte kool of rode kool, chinese kool, bloemkool of broccoli roosjes, witlof, andijvie, bladspinazie etc genoeg opties. En zit um ook in de de dressing.. Ik neem iedere dag wel een andere als mosterd/azijn, blauwe kaasdressing, tahindressing, knoflook chili of truffelolie dressing, boursindressing etc. En smaakmakers als noten/pinda's, olijven, feta/geraspte kaas, kappertjes, zilveruitjes, augurk ga maar door. En kip en tonijn is ook weinig variatie, andere opties blikzalm, sardines, ansjovisjes, koolvis, kalkoen, goed gekruide tofu enfin dus je hoeft niet perse die salade te schrappen hoor ;) En als je toch iets compleet anders zoekt denkt dan aan dingen als een (goed gevulde) omelet, frittata, proteine pannenkoeken, zo gemaakt..

Bedankt voor de reacties!!

Een hoop producten zoals, olijven, feta, uitjes, augurk, mozzarella, huttekase, noten etc etc wissel ik al vaak af in mijn salada's.
Het ging me meer om het vervangen van de algemene salade maar er zijn genoeg producten die jullie opnoemen die ik eens ga proberen om wat meer variatie te hebben!

Terug
Naar boven