XXL Nutrition

graag wat advies

verhelst

Novice
Waardering
0
hoi
ik train nu al zo een groot jaar maar ga niet meer vooruitik trainde tot nu op deze manier:
ma:borst/biceps
di:triceps/schouders
do:benen/rug
vrij:borst
train meestal zo een 2u en doe 5oef per groep herhalingen van 12tot8
kan iemand me misschien helpen :rolleyes:

Ik denk dat de mensen tegen je gaan zeggen:

* train maximaal 1 uur per dag
* ga eten - meer eten - vreten!!
* train borst 1x per week hard

Nou vind ik het altijd k*t om de wijsneus uit te gaan hangen omdat ik ook maar sinds kort serieus ben begonnen. Echter, ik heb ook al een jaar verkloot door 2 uur per dag te trainen en niks te eten. Heb je al wel een goed eetschema ? Check anders even de stickies op de voedsel en trainingssectie van dit forum!

ik zou t eerder zo indelen:

ma: borst/biceps
di:benen/buik
do:schouders
vrij:rug/triceps

ik zou gewoon of alles 2 keer per week of 1 keer per week trainen, en ik zou ook niet meerdere grote spiergroepen op 1 dag doen zoals jij had met rug/benen en ook kun je beter je schouders voor je triceps trainen.
probeer t aantal oefeningen voor grote spiergroepen eens op 4 oefeningen te houden met zon 3 sets en voor kleine spiergroepen 3 oefeningen met ook 3 sets elk.
als je bijvoorbeeld de eerste set 12 reps doe en dan t gewicht wat verhoogt en 10 reps doet en dan weer t gewicht verhoogt voor je derde set wat echt je allerzwaarste(werkset) set moet zijn 8 reps doet en geef daarin alles wat je hebt(met goede vorm).
dus probeer telkens bij elke set wat zwaardere gewichten te gebruiken en probeer telkens voor elke spier de voorgaande training te overtreffen door bv meer gewicht te gebruiken of meer reps met t zelfde gewicht bv. probeer ook s met t aantal reps te experimenteren (12-15, 6-8, 8-10 enz) varieer ook s een keer met de oefeningen die je doet ,houd altijd wel de basis oefeningen erin maar doe s een andere oefening in plaats van een flye bv doe dan de crossover, varieer das belangrijk als je niet meer verder komt. en hou je training t liefst binnen t uur want als je langer traint als een uur trigger je bepaalde dingen in je lichaam waardoor je spieropbouw niet maximaal zal zijn, ook verbrand je dan meer energie en dat wil zeggen dat je minder aankomt over t algemeen.geef elke training alles wat je hebt train intensief, eet goed want t kan ook zijn dat je vooruitgang door je eetgewoontes belemmerd word, dus train intensief en varieer met oefeningen rep ranges, spiercombinaties etcetera geef elke keer alles wat je hebt en probeer elke training weer de vorige te overtreffen(zal niet altijd lukken, steeds beetje bij beetje je moet jezelf dwingen ertoe).

t*ring hoe vaak zie ik dit niet hier voorbij komen zo'n indeling. Echt daar wordt ik gewoon grijs van. De indeling van Mogitu is prima. Je kunt ook borst/tri - quads en hams - rug /bi - schouders/kuiten

Of borst/schouders/tri dag 1 en 3
Rug/benen/biceps dag 2 en 4

• Topic Starter Topic Starter
nog vraagje

bedankt voor de reactie maar du sje zou aanraden om maar 4oef per groep te doen en in piramide training maar tot hoe zwaar moet ik dan gaan en weet er iemand nog wat advies ivm supplementen en voeding
thanx

maar 4oefeningen zeg je? 4 is meer dan zat kerel je moet er al je energie ingooien gewoon en dan als je dat goed doet kun je echt geen extra oefeningen goed meer doen. geloof me 4 voor grote spiergroepen en 3 voor kleine spieren is prima sommigen zullen zelfs zeggen 3 voor grote en 2-3 voor kleinere maar das ook kwestie van voorkeur en eigen capaciteiten/genen.
t pyramide systeem zoals ik t uitleg is slechts een voorbeeld van een van de vele manieren van trainen maar over t algemeen maakt men hier goeie resultaten op.
ik kan niet bepalen hoe zwaar je moet gaan maar je moet t zo zien: de eerste 2 setjes moeten moeilijk voor je te volbrengen zijn dus ze moeten zwaar zijn maar je derde setje is je heuse werkset daarmee zul je je spier slopen en in die set moet je je alles geven zie die eerste 2 sets als een soort zware opwarmingen.ik bedoel dus dat als je doel is om 10 reps te maken dat je aan t einde van die set eigenlijk geen extra reps meer kan maken in goeie vorm. en op die laatste set zul je hemel en aarde moeten bewegen om de set te volbrengen (wel in goede vorm).ik draag hier t pyramide systeem aan omdat dat mijn voorkeur van trainen is en t ook gewoon een goeie manier is om massa/kracht op te bouwen er zijn veel meer trainingssystemen maar daar zul jezelf achter moeten komen door bv t forum af te zoeken of door met wat ervaren lui in je eigen gym te praten en/of trainer/begeleider die kan ook veel beter zien wat jij precies kan en hoever je kan gaan in goede vorm, wij kunnen dat hier niet zo goed omdat t moeilijk is om hier een goed beeld over iemand zijn kunnen vormen.we kunnen wel adviesen aandragen.wat eten betreft: gebruik de search functie er staat veel info over alles van bulken/cutten enzovoorts. wel kan ik je vertellen dat je veel eiwitten zal moeten nemen ongeveer 2 gram per kg lichaamsgewicht liefst nog ietsje meer. ook zul je genoeg koolhydraten moeten nemen, voor mij in de bulk is dat 4-6 gram per kg lichaamsgewicht. maar hoop mensen maken de fout door alleen op eiwitten te concentreren, je moet ook genoeg groente en fruit binnenkrijgen en vitamines en mineralen.maar ik zou de zoekfunctie daar nu voor gebruiken in jou geval er staat al genoeg voedingsinfo op t forum.
succes m8

kan iemand mij een goed programma bezorgen want vind precies niet echt wat ik bedoel zou een schema nodig hebben ? ben 1m81en weeg 75kg

dus 1maal de spiergroep trainen per 8dagen als je 4dagen in de week train of de kleinere groepen 2maal maar hoe deel je dat dan in???

verhelst zei:

als je echt zou doortrainen zou dit nooit of te nooit kunnen volgens mij tenzij je splittraining gaat doen
na benen zou je stikkapot moeten zitten, om daarna nog een van de grootste spiergroepen als rug te gaan doen...is een beetje te veel van het goeie
alles begint met een goeie indeling en natuurlijk goed eten!! succes!

Ma --> borst en triceps.
Di --> rug.
Wo --> rust.
Do --> benen.
Vr --> schouders en biceps.
Za en Zo rust.

of

Rug/biceps/onderarmen

Schouders/kuiten/buik

rust

Borst/triceps

Benen

rust

rust

Ligt er maar net aan waar je de nadruk op wilt leggen. :cool:

en wat advies over suplement over eiwitten enz kan iemand mij daar over meer vertellen ?? hoeveel nemen enzo

ik begin net maar wat ik altijd doe is borst of schouders in combinatie met triceps en rug in combinatie met biceps. dit omdat je met borst of schouders wat triceps mee pakt en met rug je biceps. ik vind dat persoonlijk het lekkerste. en 2 uur is inderdaad erg veel. als ik train doe ik maximaal 1 uur en een kwartier. ik weet niet wat andere daar verder van vinden maar zelf houd ik het geen 2 uur vol

Ik denk dat, dat een probleem is dat veel mensen hebben.

Heb het hier op dit forum nu al een paar keer gelezen.."ik train nu een jaar en ga niet meer voorruit" word er dan gezegd.

Er word vergeten dat in het eerste trainingsjaar vaak de meeste kracht word gewonnen (verhoudingsgewijs dan) en dus ook veel massa winst wordt geboekt.

Het zelfde gebeurt als iemand voor het eerst AAS gaat gebruiken.

Maar na een jaar komen de grootste gains tot stilstand, het lichaam is gewend aan de belasting en past zich niet meer aan.
Vaak word er na een jaar nog steeds hetzelfde gegeten als in het begin. (terwijl er juist veel meer gegeten zou moeten worden).

Wat veel mensen gaan doen is harder en vaker trainen met idee dat ze dan weer gaan groeien, dat is nu juist het slechtste wat je kan doen.
Wat er gedaan zou moeten worden is het terug schroeven van het volume opvoeren van de intensiteit en drastisch meer en beter gaan eten..

Als je dit doet zal je zien dat je weer gaat groeien, maar zo hard als het eerste jaar gaat het nooit meer.

B.

na een postje werken kan ik zelfs nie meer trainen,
begin je pas? doe dan dit--> wreet zoveel je kunt, train zo zwaar als mogelijk, en slaap zoveel mogelijk ( na een training heb ik zin om te slapen, ben dan helemaal op!)
met de tijd dat je vooruitgaat kan je dan gaan kijken opbasis van wat je bent aangekomen of je genoeg, of te min binnenkrijgt. :D

Terug
Naar boven