AndroidHealthClinic

Gristenen geven nieuwe uiting aan extreme stupiditeit

Bezoekers in dit topic

waarschijnlijk ken ik die mensen beter dan jij, want blijkbaar heb je nooit nagedacht over:
1 hun achtergrond cq problemen voorheen
2 dat mensen vrijwillig geld geven, niemand wordt verplicht
3 dat jij hun dieven noemt zegt al genoeg; IMO ben je gewoon jaloers!
:D

:roflol:

1 hun voorgeschiedenis interesseert mij niks, hun gedrag NU wel: ze misbruiken goedgelovige sukkelaars om er munt uit te slaan..
2 nee, daarom moeten die mensen worden ingelicht en die criminelen afgestraft.
3 ja ik ben jaloers.. ik werk in de "media".. wel zo goed hebben we nog nooit de mensen kunnen bezeiken, de beste reclame campagne gaat in het niets met wat religie kan.. ze geven hun centen af en glimlachen nog terwijl ze TOTAAL NIKS in de plaats krijgen... de beste zeepverkoper bijt in het stof hiertegen!
 
Vroeger was had de zwarte Afrikaan goud, olie, diamanten, een dierenrijk, kruiden, land en vrede.

Toen kwam de blanke Europeaan met geweren en de bijbel.

Nu heeft de blanke Europeaan goud, olie, diamanten, een dierenrijk, kruiden, land en vrede.
En de zwarte Afrikaan alleen maar geweren en de bijbel.
 
:roflol:

1 hun voorgeschiedenis interesseert mij niks, hun gedrag NU wel: ze misbruiken goedgelovige sukkelaars om er munt uit te slaan..
2 nee, daarom moeten die mensen worden ingelicht en die criminelen afgestraft.
3 ja ik ben jaloers.. ik werk in de "media".. wel zo goed hebben we nog nooit de mensen kunnen bezeiken, de beste reclame campagne gaat in het niets met wat religie kan.. ze geven hun centen af en glimlachen nog terwijl ze TOTAAL NIKS in de plaats krijgen... de beste zeepverkoper bijt in het stof hiertegen!

punt 3 kan ik je niet bewijzen, zoiets moet je zelf maar eens ervaren hoe iets tot stand komt zonder dat er een wetenschappelijke of logische verklaring achter zit............ongelovigen noemen dit ook wel "toeval"
;)

ik begrijp je punten, en omdat je zegt in de media te werken weet je inmiddels wel de echte criminelen eruit te halen zeker?
(tv bazen enz.)
 
punt 3 kan ik je niet bewijzen, zoiets moet je zelf maar eens ervaren hoe iets tot stand komt zonder dat er een wetenschappelijke of logische verklaring achter zit............ongelovigen noemen dit ook wel "toeval"
;)

ik begrijp je punten, en omdat je zegt in de media te werken weet je inmiddels wel de echte criminelen eruit te halen zeker?
(tv bazen enz.)

Klus, die gangsters (TV predikanten) praat je niet goed door te zeggen dat er nog andere gangsters zitten in de media.. Ik ken geen ene tv predikant die ne arme schooier is omdat hij alles deelt met de armen..
Ik ken wel veel die zogenaamd WONDEREN kunnen verrichten zolang je maar genoeg centjes in hun hoge toverhoed gooit! :mad:
het is een schande om munt te slaan uit mensen die met hun laatste hoop op genezing naar die charlatans kruipen..
Op krukken aankomen en dan met een vingerknip als genezen worden verklaard..
Alleen de dag nadien is de euforie/adrealine/... verdwenen en hebben ze alle miserie terug over zich heen..
>> ferm heren die predikers, ge moet er fier op zijn!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij altijd afvraag. Waarom werd in eerste instantie veel uit de Bijbel voor letterlijk aangenomen, tot dit niet meer aansloot bij wat men horen wilde, of dit niet meer kon, en werd vervolgens gezegd: 'Neen, dit is fguurlijk bedoeld'. Ik zeg: Neem OF alles letterlijk OF alles figuurlijk, maar ga niet een beetje hompeslomp ervan maken door net wat uitkomt iets figuurlijk al dan niet letterlijk aan te nemen.

Ikzelf heb op een Christelijke basisschool gezeten en ben in een Christelijke omgeving opgevoed. Ook nu weer zit ik op een middelbare school met een Christelijke identiteit. Ik heb het gevoel dat ik voldoende ben ingelicht over het Christendom, maar toch laat het voor mij te veel vragen open, en zie ik te veel misbruik, waardoor ik mij niet aangetrokken voel tot het volgen van dit geloof, maar dat even terzijde.
 
Ok, daar gaan we dan:

In 2009 is het heugelijke feit dat Darwin diens 'Origin of species, by means of natural selection' uitbracht, aan z'n 150e verjaardag toe.
(daarnaast was hetzelfde jaar minstens zo belangrijk voor de verpleegkunde, ook door verschijning van een boek, maar dat terzijde).
2009 wordt dus Darwinjaar en ik kijk al tijden likkebaardend uit naar bijvoorbeeld de VPRO docu die (mede door Midas Dekkers!) wordt gemaakt over Darwin.

Er zijn echter gehersenspoelde malloten die deze sentimenten allerminst delen. Zo is er een door christelijke instanties breedgedragen initiatief om zo'n 6 miljoen folders huis aan huis te gaan verspreiden in het Darwinjaar 2009. De titel van de folder: Evolutie of Schepping; wat geloof jij. Klik hier om de folder te bekijken. (op eigen risico, schrijver dezes stelt zich niet aansprakelijk voor eventueel opgelopen hersenschade) De drijvende krachten achter de folder zijn te leren kennen via bijv. deze site, die beheerd wordt door Jan Rein de Wit. Echt een gevalletje waarbij je niet weet of je moet janken of lachen.

Met de folder komt Nederland naar mijn idee in een nieuw vaarwater: actieve tegenwerking in het publieke domein van de evolutietheorie op basis van DIMWIT* ideeën. Amerikaanse toestanden die ik persoonlijk absoluut niet kan waarderen! Nederland heeft echter een probleem op het gebied van tegenwerking op deze vlakken (imo): een niet aanwezige organisatie van atheïstische/agnostische/wetenschapellijk ingesteld burgers/bestuursleden. We vissen achter het net. Wat dat aangaat is dit de aanzet tot een situatie die in eerste instantie erger is dan de Amerikaanse situatie op bepaalde aspecten.

Vanzelfsprekend is de folder een aaneenschakeling van fouten, leugens en verdraaiingen met een bijzonder in het oogspringende doelgroep: kinderen. (niet verwonderlijk natuurlijk) Voor de onderwezen lezer is het een testament van stupiditeit, voor de domgehouden of slecht onderwezen personen een bron van gevaar. Dat er geen vals getuigenis mag worden gegeven blijkt keer op keer een onhaalbare horde voor de creationistische beweging.

Voor meer stupiditeit: http://www.refdag.nl/artikel/1371742/Ongetwijfeld+komt+er+ook+veel+tegenstand.html

met dank aan [Link niet meer beschikbaar]
*DIMWIT: Diepgaande Infectie Met Walgelijk Irritante Theoriën

Laten we allemaal stoppen geloof te respecteren. Geloof heeft een lange, droevige geschiedenis van leugens, bedrog en manipulatie. Ik hoop dat de meeste mensen intelligent genoeg zijn de inhoud van die folders te negeren.

@ BuilderB, ik ben het met je eens dat die folder vol staat met propaganda en nutteloze aaneenschakelingen van gevoelenskwesties.

Echter ben ik van mening dat iedereen zijn visie mag laten horen, waarom zou er wel een darwin jaar mogen zijn en niet een folder die een andere kijk op dit soort dingen geeft?

Zelf ben ik rationeel en dus niet gelovig, maar laat ze lekker. Deze folder zou mensen met verstand alleen maar verder de darwin kant op drukken... lijkt me.

Er is een groot verschil tussen je visie laten horen en tegen mensen liegen om je gelijk te krijgen.

http://www.oude-wereld.nl/

Krijgen kinderen dan soms geen informatie?

In de media, musea en schoolboeken hoor of lees je gewoonlijk maar van één verklaring voor het ontstaan van de mens: het evolutiemodel. In werkelijkheid bestaan er twee wetenschappelijke ontstaansmodellen. De onderzoeksgegevens kunnen op twee manieren in een verklarend model worden geordend. Het evolutiemodel is niet per definitie het juiste model. Er bestaan zelfs grote twijfels: een groep van vijf professoren gaf in 1991 aan dat de evolutietheorie geen globale verklaring meer heeft voor de ontwikkeling van het leven op aarde. Met tweehonderd natuurwetenschappers waren zij bijeen geweest in de Franse stad Tours en tot deze conclusie gekomen.
Het tweede belangrijke ontstaansmodel is het bijbels ontstaansmodel, in wezen de zienswijze van vóór de opkomst van het evolutiedenken anderhalve eeuw geleden (de zienswijze van veel pioniers van de wetenschap), maar wel aangevuld en bijgesteld aan de hand van recent onderzoek. Dit model gaat uit van de betrouwbaarheid van de oude, bijbelse geschriften en probeert daarop voort te bouwen met de laatste inzichten uit de diverse vakgebieden. Net als ieder model is het gebaseerd op vooronderstellingen en met behulp daarvan worden de gegevens tot een logisch geheel geordend. Het bijbels ontstaansmodel biedt wetenschappelijk gezien een even waardevolle verklaring als het evolutiemodel. Over dit model hoor of lees je echter gewoonlijk niets in de media, musea en schoolboeken. Helaas moet dus worden geconstateerd dat kinderen gewoonlijk maar half worden geïnformeerd.

zoals je ziet, zelfs wetenschappers en professoren twijfelen al aan 1 evolutie model.
;)

Er is inmiddels genoeg bewijs verzameld voor evolutie. Het hele verhaal is nog niet compleet, maar dat wil niet zeggen dat het niet waar is en het is ook geen bewijs voor het bestaan van god.

BuilderB..
straks: 'the missing link' en waar komt de complexheid van het DNA zo snel vandaan..
de complexheid van organen als het oog etc.. hoe kan dit evolueren uit skratch.. :D

Welkom bro! wij zijn ook dichtbij 1 stroke on the keyboard! .. laat dan de religie maar varen..

De evolutie van het oog is extreem gedetailleerd gedocumenteerd. Elke stap van een aantal lichtgevoelige cellen tot aan het menselijk oog is in fossielen en levende wezens terug gevonden.

Klus, het is nog steeds een theorie hoor, gelovigen hoor je dat niet zeggen... die weten alles zeker.

Het is onwetenschappelijk en niet echt intellectueel om iets zeker te weten. Een wetenschapper zal nooit ergens 100% zeker van zijn, gelovigen wel en het is er onintelligent.

de duivel is idioot bezig als hij zulke zwakke ideeen gaat uitvoeren...........en ook nog laat posten door nog grotere idioten!
:roflol:

JESUS IS THE WINNERMAN!!
:D

Ik kan me herinneren dat er in de bijbel staat dat het een schande is als een man lang haar heeft. Jesus wordt overal afgebeeld met lang haar... Niet echt een winner...

Mh, als christen zelf ben ik het ermee eens dat er weinig goede flyers zijn.
Maar als jullie zo zeker zijn van je theorie moet je geen angst hebben dat er andere een keuze gegeven word aan de mensen.
Als ik op het strand wandel en ik vind een schelpje: Ik weet dat die aangespoeld is en gewoon uit de zee komt.
Als ik op het strand wandel en ik vind mijn naam geschreven met schelpjes: Ik besef dat dit niet kan door de zee en dat iemand ze daar heeft neergelegd. Elke keer weer opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw zo vaak ik het kan zeggen hebben organismen zich verder ontwikkeld in goede zin. Doe me niet lachen.
En aan zoutzak: Alleen al die drang om te bewijzen dat er geen God is laat mij zien dat Hij er wel is :)

Wie heeft de drang om te bewijzen dat god niet bestaat? Gerespecteerde wetenschappers in ieder geval niet, die laten je in je waarde met je fantasievriendje.

Extreem kinderachtig figuur dat jij bent.

Je wilt respect krijgen met je gehele Christen-gedoe en ondertussen maak je iedereen die anders denkt belachelijk?

Vind je het gek dat niemand je dan serieus neemt.

Inderdaad, poepen op mensen die anders denken dan jij en daar dan ook nog respect voor eisen.

Statistisch gezien is de kans dat er schelpen aanspoelen die jouw naam spellen groter dan de kans dat er iemand is die deze schelpen uit niets laat ontstaan en ook nog eens jouw naam weet.

En blijkbaar heb je je nog steeds niet verdiept in de evolutietheorie.

Inderdaad. Als we puur kijken naar waarschijnlijkheid, is het waarschijnlijker dat ons universum een natuurlijk fenomeen is in plaats van een schepping. De schepper is een complexer systeem dan de schepping. Een minder complex systeem heeft een statistisch grotere kans om te ontstaan.


Hehe, oké, but I was just trying to be funny :D Ik eet m'n schoen op als een creationist een echt gat vindt in de evolutietheorie. Het zou overigens wel een grote stap voorwaarts zijn: het zou de eerste creationist zijn die de evolutietheorie begrijpt.

Een gat in de evolutie is nog steeds geen bewijs voor het bestaan van een god.

wetenschap is een tekort aan geloof.
;)

Mee eens, maar dat is niet zo positief als jij het wil laten lijken.

ik geloof omdat ik denk dat naastenliefde de samenleving weer bij elkaar kan brengen.

geen ruzie of oorlogen meer, maar door goed met elkaar te kunnen en willen communiceren elkaar de helpende hand te bieden.

tot hier hoef je idd niet te geloven, ieder mens is tot dit in staat!

Jezus heeft, ruim 2duizend jaar geleden, al bewezen dat je veel mensen sterker kan maken door hun zelfkennis en zelfvertrouwen te geven ipv anderen angst aan te jagen en zodoende misbruik te maken van de ontstane situatie.
;)

ik heb idd het geloof meegekregen in mijn opvoeding, maar dit was slechts als Nederlands Hervormde Kerk, het topje van de ijsberg.

ik heb ruim 10~15 jaar zonder God geleefd, geen kerk bezocht, niet gebeden, doen wat God verboden heeft.........toch heeft het geloof mij doen inzien dat het een handreiking bied naar een betere maatschappij.

Dit is een pipe-dream. Het zit in onze aard om te liegen en te misleiden. We zijn van nature opportunistisch.



nee, foute conclusie.

als een mens iets goeds doet voor een ander hoef je niet uit naam te handelen van God, dat kunnen ongelovigen namelijk net zo makkelijk!
;)

Dus je geeft toe dat geloof overbodig is?
 
Ik vind de flyer nog best amuserend.
Het is alleen een beetje jammer dat je mensen hebt die in het jaar 2008 nogsteeds geloven in die onzin.

Ze zouden Zeitgeist op tv uit moeten zenden.

"Vroeger was had de zwarte Afrikaan goud, olie, diamanten, een dierenrijk, kruiden, land en vrede.

Toen kwam de blanke Europeaan met geweren en de bijbel.

Nu heeft de blanke Europeaan goud, olie, diamanten, een dierenrijk, kruiden, land en vrede.
En de zwarte Afrikaan alleen maar geweren en de bijbel."
Afrikanen waren al bezig met slavenhandel lang voordat de blanke kwamen.
Stamhoofden verkochten hun eigen mensen aan andere stammen.
Toen de blanke kwamen verkochtte ze hun eigen mensen aan ons.
 
Haha, ik was me net weer een beetje aan het verdiepen in de maatschappelijke discussie omtrent 'de folder'. Op [Link niet meer beschikbaar] (een christelijk organisatie) is deze thread ook niet onopgemerkt gebleven. (ook bodybuilders hebben een mening!)

zou deze thread/artikel in de categorie 'agressief negatief' vallen? :D
 
Ook bodybuilders hebben een mening :roflol:

Het enige goede aan dat site is de link naar interessante blogs. :D
 
Ook bodybuilders hebben een mening :roflol:

Het enige goede aan dat site is de link naar interessante blogs. :D

Zonder gein, deze site geeft een kritische beschouwing van de folder. HULDE!

p.s. er zijn leuke stickers te bestellen als reactie op de folder:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik vind de flyer nog best amuserend.
Het is alleen een beetje jammer dat je mensen hebt die in het jaar 2008 nogsteeds geloven in die onzin.

Ze zouden Zeitgeist op tv uit moeten zenden.

"Vroeger was had de zwarte Afrikaan goud, olie, diamanten, een dierenrijk, kruiden, land en vrede.

Toen kwam de blanke Europeaan met geweren en de bijbel.

Nu heeft de blanke Europeaan goud, olie, diamanten, een dierenrijk, kruiden, land en vrede.
En de zwarte Afrikaan alleen maar geweren en de bijbel."
Afrikanen waren al bezig met slavenhandel lang voordat de blanke kwamen.
Stamhoofden verkochten hun eigen mensen aan andere stammen.
Toen de blanke kwamen verkochtte ze hun eigen mensen aan ons.

Had ik het over slavenhandel? Daarover gesproken, is het absoluut niet iets om te bagataliseren.
 
Ik vind de flyer nog best amuserend.
Het is alleen een beetje jammer dat je mensen hebt die in het jaar 2008 nogsteeds geloven in die onzin.

Ze zouden Zeitgeist op tv uit moeten zenden.

"Vroeger was had de zwarte Afrikaan goud, olie, diamanten, een dierenrijk, kruiden, land en vrede.

Toen kwam de blanke Europeaan met geweren en de bijbel.

Nu heeft de blanke Europeaan goud, olie, diamanten, een dierenrijk, kruiden, land en vrede.
En de zwarte Afrikaan alleen maar geweren en de bijbel."
Afrikanen waren al bezig met slavenhandel lang voordat de blanke kwamen.
Stamhoofden verkochten hun eigen mensen aan andere stammen.
Toen de blanke kwamen verkochtte ze hun eigen mensen aan ons.

bro, fe moeten wel opletten dat we wat in "zeitgeist" verteld wordt zonder meer als waarheid aanvaarden! Ze gaan er iets te vlotjes over..
Er zijn talrijke "debunk zeitgeist sites" etc.. en ik moet toegeven dat er claims zijn die op zijn minst twijfelachtig zijn..

Maar ik geef toe dat ik hun origineel versie wel echt de moeite vind! :cool:
 
Tuurlijk moet je niet alles 100% geloven wat ze zeggen in Zeitgeist.
Maar dit heb je al helemaal als je de tv aandoet.
 
Toen ik een kind was kreeg ik het geloof van mijn familie mee... ik kon toen namelijk nog niet zelf denken. Tijdens mijn studie ben ik mij gaan ontwikkelen en begreep ik dat dit geloof niet mijn denken was maar die van anderen die mij als kind opgelegd waren. Ik neem het verder ook niet serieus meer want het woord zegt het al... geloof. De mens moet het geloven... het is een denkwijze van de mens om het onverklaarbare te begrijpen.

Het geloof in een god staat voor mij gelijk als dat van een kind in Sinterklaas. Sinterklaas bestaat in de geest van een kind omdat deze dat gelooft, onderschat niet de kracht hiervan. Niemand kan verder bewijzen dat Sinterklaas wel of niet bestaat, want hoe ga je bewijzen dat hij niet bestaat? Dat is toch altijd lastig... zo zie ik dat ook bij een god.

Verder zijn godsdiensten wel goed... ze houden mensen in het gareel doordat er normen en waarden bestaan waaraan gehouden dient te worden. Zou dit geloof ineens wegvallen dan worden veel mensen radeloos. Want er is niets engers dan datgene wat je jaren hebt gelooft ineens anders blijkt te zijn. De wereld zakt dan onder je voeten vandaan.

Verder heb ik respect voor zowel niet als wel gelovigen en laat iedereen in hun waarden.
 
Toen ik een kind was kreeg ik het geloof van mijn familie mee... ik kon toen namelijk nog niet zelf denken. Tijdens mijn studie ben ik mij gaan ontwikkelen en begreep ik dat dit geloof niet mijn denken was maar die van anderen die mij als kind opgelegd waren. Ik neem het verder ook niet serieus meer want het woord zegt het al... geloof. De mens moet het geloven... het is een denkwijze van de mens om het onverklaarbare te begrijpen.

Het geloof in een god staat voor mij gelijk als dat van een kind in Sinterklaas. Sinterklaas bestaat in de geest van een kind omdat deze dat gelooft, onderschat niet de kracht hiervan. Niemand kan verder bewijzen dat Sinterklaas wel of niet bestaat, want hoe ga je bewijzen dat hij niet bestaat? Dat is toch altijd lastig... zo zie ik dat ook bij een god.

Verder zijn godsdiensten wel goed... ze houden mensen in het gareel doordat er normen en waarden bestaan waaraan gehouden dient te worden. Zou dit geloof ineens wegvallen dan worden veel mensen radeloos. Want er is niets engers dan datgene wat je jaren hebt gelooft ineens anders blijkt te zijn. De wereld zakt dan onder je voeten vandaan.

Verder heb ik respect voor zowel niet als wel gelovigen en laat iedereen in hun waarden.


zonder er echt over na te denken zou je kunnen stellen: 'religie moet kunnen'

Religie is vol van leugens, corruptie, uitbuiting, brengt gevaar voor andersdenkende in de gemeenschap....
En mensen hebben GEEN religie nodig om tot morele/spirituele ontplooiing te komen, en voor intellectuele groei kunnen we religie missen als de pest. :D

Respect voor de gelovige zelf, geen enkel voor zijn/haar religie.

Iedereen hier is het erover eens dat 'islam' gevaarlijk is, het niet bij het juiste eind heeft en we het beter kwijt dan rijk zijn.. Nu als we denken in andere tijd en/of plaats dan zie je dat het christendom dezelfde gevaren in zich draagt en evengoed sprookjes als waarheid propagandeert! Waarom blijven mensen dit onrecht op grote schaal steunen, atheïsten inbegrepen? :mad:
 
Verder zijn godsdiensten wel goed... ze houden mensen in het gareel doordat er normen en waarden bestaan waaraan gehouden dient te worden. Zou dit geloof ineens wegvallen dan worden veel mensen radeloos. Want er is niets engers dan datgene wat je jaren hebt gelooft ineens anders blijkt te zijn. De wereld zakt dan onder je voeten vandaan.

Verder heb ik respect voor zowel niet als wel gelovigen en laat iedereen in hun waarden.
Waar ik hier op doel is dat het geloof voor mij niet per direct moet stoppen... laat het geleidelijk gaan. De mens ontwikkeld zich en daardoor zal uiteindelijk het geloof eindigen.

Het christendom was veel wreder en geweldadiger dan de islam ooit is geweest (middeleeuwen). Landen met een islamitisch geloof lopen achter t.o.v. de westerse wereld. Zodra ook zij zich ontwikkelen zal ook daar het geloof afnemen. Qua inhoud zijn ze vrijwel gelijk aan elkaar, ze geven er alleen een andere naam aan.
 
Waar ik hier op doel is dat het geloof voor mij niet per direct moet stoppen... laat het geleidelijk gaan. De mens ontwikkeld zich en daardoor zal 1. uiteindelijk het geloof eindigen.

2. Het christendom was veel wreder en geweldadiger dan de islam ooit is geweest (middeleeuwen). Landen met een islamitisch geloof lopen achter t.o.v. de westerse wereld. Zodra ook zij zich ontwikkelen zal ook daar het geloof afnemen. 3. Qua inhoud zijn ze vrijwel gelijk aan elkaar, ze geven er alleen een andere naam aan.

1. was het maar zo, geregeld zien we het groeien, niet verdwijnen!
Daarom mogen we niet toelaten dat ze hun geestesziekte verder verspreiden!
2. is zo, ze hebben meer gemoord en veroverd in de naam van Christus... en dan nog de inquisitie/heksenvervolgingen, de kruistochten (zoals je reeds aanhaalde..)
3. De een is een 'update' van de 'bullshit' van de andere..
 
Laatst bewerkt:
1. was het maar zo, geregeld zien we het groeien, niet verdwijnen!
Daarom mogen we niet toelaten dat ze hun geestesziekte verder verspreiden!
2. is zo, ze hebben meer gemoord en veroverd in de naam van Christus... en dan nog de inquisitie/heksenvervolgingen, de kruistochten (zoals je reeds aanhaalde..)
3. De een is een 'update' van de 'bullshit' van de andere..

blijf gewoon oude koeien uit de sloot halen en de geschiedenis uit te leggen........
:o


ipv dat je kijkt wat het hedendaags geloof in positieve zin bij de mens kan bereiken.
;)
 
Back
Naar boven