Fitness Seller

groeischijven... help

Ronnie8mac

Cool Novice
Waardering
0
hallo

Ik had vandaag gevraagt aan me sport instructeur als ik aan krachtraining
doe (zware) of ik dan me groei kon belemmeren

en hij gaf het volgende antwoordt daarop:

ja je kan zelfs helemaal stoppen met groeien want als je te zwaar traint
dan groeien je groeischijven dicht en groei je dus niet meer.

is dit waar en als dit wel/niet waar is hebben jullie dan goede bron?
niet een B website....???
need help
ik zit me de gedachten om te gaan stopen ik ben al niet zo groot ben nu 1.72 en 15 en ik wil wel wat groter.:(

Als je niet superveel en superzwaar traint, is dat bullshit.

• Topic Starter Topic Starter
ja maar ik wil bewijs.
een mening heb ik niks aan ik wil een redelijk onderzoek zien zeg maar.

Ronnie8mac zei:
hallo

need help
ik zit me de gedachten om te gaan stopen ik ben al niet zo groot ben nu 1.72 en 15 en ik wil wel wat groter.:(

ligt er aan wat hij TE ZWAAR vind he :rolleyes:

je moet toch rustig aan beginnnen dus zo veel TE ZWAAR train je denk ik ook al niet

en hoe lang ben je?

ben 1.72m lang dus niet erg groot tenminsten voor iemand van 15.

jah maar ergens anders lees ik juist weer dat het goed voor je is
en me sport instructeur zegt het tegenovergestelde
hoort dat niet allemaal op elkaar aan te sluiten....
wat is nu eigenlijk precies de waarheid!!!???
zo weet ik het nooit he...
hoe komt het nou dat de ene denkt dat het niet slecht voor je is en de andere wel daar moet toch potverdomme iets achter zitten!!

heb dringend hulp nodig en ssneeeellll

ben je bang dat je vandaag of morgen stopt met groeien ofzo?

Ronnie8mac zei:
hallo

need help

Laat je sport instructeur dan lekker met bewijs komen in plaats van de last bij ons neer te leggen.

Bij springen bijvoorbeeld werken al veel grotere krachten op de gewrichten dan squats, je mag zeker ook niet basketballen.

Groeischijven worden alleen hormonaal beinvloed, oa door groeihormoon. Die beinvloeding vindt plaats in de hypofyse.

Dus dat groeischijven verhaal klopt niet, tenzij hij met bewijzen/studies kan komen (wat me sterk lijkt).

lekker klein blijven, makkelijker om massa te gainen dan als je groot bent..

maar ot:
volgens mij is het bulshit

maar weet hte niet zeker zelf ben ik ook net 17 en groei volgensm ijook nog hoor. maar nie tmeer zo snel als vroeger, maar das logisch.. na je 16e is je groeispurt wel btje voorbij, althans, bij de meeste

Ronnie8mac zei:

hoe komt het nou dat de ene denkt dat het niet slecht voor je is en de andere wel daar moet toch potverdomme iets achter zitten!!

Ten eerste: lengte is gedeeltelijk genetisch bepaald. Ik weet niet of de andere mannen in jou familie erg groot zijn, maar als dat ook niet erg lange mensen zijn hoef je je niet druk te maken over je lengte want dan wordt jij ook niet groot.

Ten tweede: je bent pas 15! Wss groei je nog wel een centimeter of 6/7. Je groeit namelijk door tot je 25ste.

Het verhaal van te zwaar trainen slaat voornamelijk op het feit dat je de gewrichten overbelast. In de groeifase zouden de gewrichten kwetsbaarder zijn dan normaal en met zware training kan je deze gewrichten dus overmatig laten slijten. Hou je hier rekening mee, is er volgens mij niks aan de hand.

Glenn Gx zei:
Groeischijven worden alleen hormonaal beinvloed, oa door groeihormoon. Die beinvloeding vindt plaats in de hypofyse.

groeischijven worden beinvloed door AS. je groeischijven gaan dan dicht en je stopt met groeien. kinderen die te vlug groeien en die normaal te grrot zouden worden, krijgen dan op een bepaalde leeftijd gedurende een tijdje anabole steroiden om de groei af te remmen.

Ben al van mijn 15 jaar aan het trainen, en ben nog 2meter geworden dus is wat licht overdreven denk :p

Weet iemand welke anabolen,niet je lengtegroei belemeren behalve anavar ?

Want als je tot je 25e groeit dan moet ik wel heel lang wachten:D

dianabol, kijk maar naar arnold, die is groot en gebruikt al sinds zijn 14e. Ohja hij heeft ook de meeste hartoperaties ter wereld ondergaan, maar dat is het wel waard, toch?

ben blij dat ik dan op tijd gestart ben met trainen, ben nu al 1.88, wil niet weten wat ik anders voor reus was!

je ben 1.72 en pas 15??? waar klaag je over??? laat idd die sport instructeur maar eens met bewijs komen om te beginnen, en trouwens welke diplomas heeft die instructeur???
vaak lullen ze uit hun nek! ik heb daar goede ervaring mee hahaha achmea health centers hahah das pas een laggertje

hoe lang is arnold dan juriaan ? en gebruikte die aleen dbol of ook andere aas ?

je ben 1.72 en pas 15??? waar klaag je over??? laat idd die sport instructeur maar eens met bewijs komen om te beginnen, en trouwens welke diplomas heeft die instructeur???
vaak lullen ze uit hun nek! ik heb daar goede ervaring mee hahaha achmea health centers hahah das pas een laggertje

Ondertussen is hij al 2,5 jaar ouder, hoor... :D

Verder is het inderdaad een redelijk lulverhaal. Groeischijven groeien dicht onderinvloed van hormoonhuishouding, niet door krachttraining. Met andere woorden, al te vroeg met aas beginnen is niet bepaald een goed idee.

Aan de andere kant is het WEL zo, dat bot rond de groeischijven kwetsbaarder is. De borstructuur is daar in aanbouw en vooral in fases dat je hard groeit is die structuur daar kwetsbaarder voor grote mechanische krachten. Je kan groeischijven dus wel sneller beschadigen als je nog in de groei bent.

Dus de toenmalige instructeur heeft ooit wel de bel horen luiden, maar wist de klepel niet helemaal te vinden.

Laatst bewerkt:

Kerel, 1.72 niet groot voor iemand van 15 ? hoe kom je erbij.

Ik ben 19 en 1.70, misschien omdat ik ook vroeg begonnen ben ??
en het boeit me geen zak, 1.70 is echt niet enorm klein.:rolleyes:

Terug
Naar boven