Fitness Seller

Stelling Grootste artiest aller tijden?

Peiling Peiling Wat was de grootste artiest aller tijden

• Elvis Presley

Stemmen: 24 14,4%
  • The Beatles

Stemmen: 7 4,2%
  • Michael Jackson

Stemmen: 60 35,9%
  • Prince

Stemmen: 4 2,4%
  • Madonna

Stemmen: 1 0,6%
  • Freddie Mercury

Stemmen: 15 9,0%
  • Jim Morrison

Stemmen: 4 2,4%
  • Nana Mouskouri

Stemmen: 3 1,8%
  • Monique Smit

Stemmen: 19 11,4%
  • Anders, namelijk...

Stemmen: 30 18,0%

• Totaal stemmers
    167
haha dude 6 octaven:roflol:

Give it a rest.

Laatst bewerkt:
@ suicide sid, sorry that i hurt your feelings, maar je hoeft niet persoonlijk te gaan worden.
dat Timberlake meer lullen in zen kont en mond krijgt geloof ik nog wel.

Ik heb wel mijn psychiater moeten contacteren voor megadoses prozac. Het spijt me dat ik je heb uitgescholden?

haha dude 6 octaven:roflol:

Give it a rest.

Ik heb nog nooit zo hard gelachen als de afgelopen twee dagen! Doordat ik ’n reactie op Internet overnam zonder te checken of het woord “stembereik” wel klopte in mijn verhaal, sprongen alle Wacko-lovers in de aanval. Nou voor die mensen heb ik nieuws.

Stembereik en zangbereik zijn twee verschillende dingen. Stembereik heeft te maken met de laagste toon die je nog kunt boeren en de hoogste toon die nog net tussen je lippen uitslipt als iemand z’n maatje 48 op je klokkenspiel legt. Het heeft totaal niets met muziek van doen. Zelfs mijn hint van gisteren, dat meer mensen dat kunnen, is blijkbaar niet overgekomen.

Nou ben ik zelf 'n leek op muziekgebied als het gaat waneer iemand in welke toon zingt en in welk octaaf. Maar zelfs ik snap nog dat Koos Alberts ondanks dat hij door ‘n ongeluk een stemband mist, hij gemakkelijk drie of vier octaven haalt qua stembereik. Dat "Ik verscheurde je foto" er niet meer zo lekker uitkomt, is 'n ander verhaal.

Maar om de spontane warmte van de Wacko-fans te voelen, heb ik LP versie van Thriller opgezet. Vinyl klinkt toch iets voller van sound dan de CD en dan komt de muziek van Wacko toch iets beter tot z'n recht.

:D

Ik heb nog nooit zo hard gelachen als de afgelopen twee dagen! Doordat ik ’n reactie op Internet overnam zonder te checken of het woord “stembereik” wel klopte in mijn verhaal, sprongen alle Wacko-lovers in de aanval. Nou voor die mensen heb ik nieuws.

Stembereik en zangbereik zijn twee verschillende dingen. Stembereik heeft te maken met de laagste toon die je nog kunt boeren en de hoogste toon die nog net tussen je lippen uitslipt als iemand z’n maatje 48 op je klokkenspiel legt. Het heeft totaal niets met muziek van doen. Zelfs mijn hint van gisteren, dat meer mensen dat kunnen, is blijkbaar niet overgekomen.

Nou ben ik zelf 'n leek op muziekgebied als het gaat waneer iemand in welke toon zingt en in welk octaaf. Maar zelfs ik snap nog dat Koos Alberts ondanks dat hij door ‘n ongeluk een stemband mist, hij gemakkelijk drie of vier octaven haalt qua stembereik. Dat "Ik verscheurde je foto" er niet meer zo lekker uitkomt, is 'n ander verhaal.

Maar om de spontane warmte van de Wacko-fans te voelen, heb ik LP versie van Thriller opgezet. Vinyl klinkt toch iets voller van sound dan de CD en dan komt de muziek van Wacko toch iets beter tot z'n recht.

Haha bro.
Het ging nieteens zozeer om die octaven en het feit dat je onzin liep te verkondigen.
Je begon met het feit dat MJ een duet kon gaan vormen met iemand van idols. Wat natuurlijk nergens op slaat. Daarnaast slaat het nergens op om hem te gaan bashen, omdat je eigen idool in de verlegenheid wordt gebracht door deze poll.

Verder boeit MJ me verder niet heel veel. Hij maakte goede muziek, net als Elvis ongetwijfeld gedaan heeft. Alleen de muziek van Elvis ken ik persoonlijk minder, net als velen denk ik.

Maar zoals gezegd ging het vooral om het bashen om je eigen idool in een beter daglicht te stellen. Redelijk treurig imo

Veel plezier met thriller.:D

Hoewel ik heel blij ben met de voorlopige uitslag van deze poll, vraag ik me af waarom Prince zo weinig stemmen krijgt :s

Prince heeft de laatste jaren niet zo veel hits gehad, ik denk een beetje uit het oog uit het hart. Ook wel een muzikaal monster zoals MJ en kon nog eens met een lekkere gitaarsolo uitpakken ook.

• Topic Starter Topic Starter

Leuke poging om je eruit te lullen, maar dat lukt je natuurlijk niet he :D Nu ineens zeggen dat het over stembereik gaat en niet over zangbereik, terwijl we het over zangers hebben. Dat zou hetzelfde zijn als met een heel verhaal komen over hoe goed iemand kan kruipen terwijl we het over een marathonloper hebben! Nice try though:D

Geniale plaat he, Thriller :)

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren omdat dit soort polls altijd wordt beheerst door de waan van de dag, reageren vanuit de realiteit wordt daardoor al gauw gezien als het beledigen van de persoon in kwestie. Mensen worden namelijk onder invloed van de media 'n bepaalde kant opgestuurd zonder dat men beseft wat links of rechts is. Start men deze poll twee weken geleden of over 10 jaar en de uitslag staat haaks op datgene nu de uitkomst zal zijn.

Tot zover mijn gedachte over deze poll.

Leuke poging om je eruit te lullen, maar dat lukt je natuurlijk niet he :D Nu ineens zeggen dat het over stembereik gaat en niet over zangbereik, terwijl we het over zangers hebben.

Toen ik vroeger studeerde werd er al gezegd "meten is weten, maar gekalibreerd meten is zeker weten". Daar werd met zoveel woorden mee bedoeld, dat je niet alles klakkeloos over moeten nemen zonder dat je weet waar het overgaat. Blijkbaar was ik niet de enige die niet wist dat stembereik niet hetzelfde was als zangbereik. Hele volksstammen sneuvelden bij bosjes.

Als ik in mijn onachtzaamheid 'n berichtje op Internet overneem waarin het woord "stembereik" staat, totaal niet klopt met mijn verhaal, maar verders wel 100% klopt met de realiteit. Is het dom om ’n discussie aan te gaan zonder te weten wat er nu werkelijk staat. Het gaat er namelijk over wat er staat geschreven, niet wat je er zelf van maakt. Reden dus om twee dagen te lachen omdat niemand de “fout” inzag.

Het voordeel van ’n geschreven discussie is dat je altijd kunt teruglezen wat er is geschreven. Het nadeel is dat het van ieders eigen (zoals in dit topic) afhangt wat men er mee doet en hoe men het leest. Maar als jij denkt dat ik mijn berichtjes in dit topic heb bewerkt om “zangbereik” opeens ergens te veranderen in “stembereik”, dan verneem ik graag van je waar enige aanpassing heeft plaatsgevonden.

Dat zou hetzelfde zijn als met een heel verhaal komen over hoe goed iemand kan kruipen terwijl we het over een marathonloper hebben! Nice try though:D

Ja, het is in principe hetzelfde. In beiden gevallen wordt er gereageerd zonder dat men enige kennis heeft van datgene er nu werkelijk staat. Ik schreef (copy and paste) het een en jullie gingen van het andere uit. En dan krijg je dit soort scheve discussies.

Waarom haal je zo een waardeloos punt als stembereik boven binnen een topic en copy paste je artikels over de octaven die Elvis bereikt terwijl dat in se eigenlijk niets aan de discussie zou bijdragen (tenzij het misgeïnterpreteerd zou worden)? Ik dacht dat eigenlijk alles wat je kan doen in het kosmische geheel nutteloos was, maar je geeft toch nog een extra dimensie aan de betekenis van "nutteloos".

micheal jackson natuurlijk

elvis presley en michael jackson hoewel ik lichtelijk een voorkeur heb voor de laatste

Prince heeft de laatste jaren niet zo veel hits gehad, ik denk een beetje uit het oog uit het hart. Ook wel een muzikaal monster zoals MJ en kon nog eens met een lekkere gitaarsolo uitpakken ook.

Nee, maar hij brengt wel elk jaar nog een nieuw album uit.. (Dit jaar zelfs 2) Welke artiest van 50 jaar doet dat nog..? Misschien gaat hij idd geen zo'n grote hits meer scoren of topalbums maken als 1999, Purple Rain en Sign O The Times, maar ieder jaar een meer dan goed album uitbrengen draagt voor mij toch ook bij aan hoe groot je bent. Dan laat je volgens mij pas echt zien dat je passie muziek is.

---------- Toegevoegd om 00:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:39 ----------

Hoewel ik heel blij ben met de voorlopige uitslag van deze poll, vraag ik me af waarom Prince zo weinig stemmen krijgt :s

Idd, begrijp het ook eerlijk gezegd niet, als iemand het verdient om groot(tste) artiest genoemd te worden is het Prince wel. Een megastembereik, groot zanger, componist, performer, fantastisch gitarist, pianist enz.. Welke artiest heeft nog 100% van z'n nu al 30 albums helemaal zelf gecomponeerd en componeert ieder jaar nog nummers voor andere artiesten?

Nothing Compares To U, Like A Virgin, If God was One Of Us, A Love Bizarre... allemaal door Prince gecomponeerd.

De sT van prince blijft volgens mij ook uniek en steekt met kop en schouders boven alle anderen uit. En hij heeft net als Michael Jackson de muziekgeschiednis enorm beïnvloedt. (Alleen z'n danspasjes zijn mss iets minder verfijnd)

Laatst bewerkt:
Nee, maar hij brengt wel elk jaar nog een nieuw album uit.. (Dit jaar zelfs 2) Welke artiest van 50 jaar doet dat nog..? Misschien gaat hij idd geen zo'n grote hits meer scoren of topalbums maken als 1999, Purple Rain en Sign O The Times, maar ieder jaar een meer dan goed album uitbrengen draagt voor mij toch ook bij aan hoe groot je bent. Dan laat je volgens mij pas echt zien dat je passie muziek is.

---------- Toegevoegd om 00:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:39 ----------

Idd, begrijp het ook eerlijk gezegd niet, als iemand het verdient om groot(tste) artiest genoemd te worden is het Prince wel. Een megastembereik, groot zanger, componist, performer, fantastisch gitarist, pianist enz.. Welke artiest heeft nog 100% van z'n nu al 30 albums helemaal zelf gecomponeerd en componeert ieder jaar nog nummers voor andere artiesten?

Nothing Compares To U, Like A Virgin, If God was One Of Us, A Love Bizarre... allemaal door Prince gecomponeerd.

De sT van prince blijft volgens mij ook uniek en steekt met kop en schouders boven alle anderen uit. En hij heeft net als Michael Jackson de muziekgeschiednis enorm beïnvloedt. (Alleen z'n danspasjes zijn mss iets minder verfijnd)

Objectief gezien is prince idd ook mega, daar ben ik me van bewust. Jacksons dansbare nummers (niet de melige meuk, hoewel zelfs daar ook een paar goede tussen zitten) liggen me meer in het oor. Anders zou ik mssn ook voor prince gaan.

Langs de andere kant denk ik ook, dat juist zo aanwezig zijn uiteindelijk slecht is voor het succes van een artiest. Dan laat je het publiek niet de mogelijkheid om naar je te verlangen. Uiteindeluijk denk ik dat één van de grootste argumenten anti Jackson ("weinig" muziek), juist een zeer belangrijk is geweest in zijn succes.

die Michael Jackson mogen ze wel afschaffen!!

Ronnie Coleman.

elvis, michael en tina turner mijn top 3 kwa grootste artiest niet mijn favoriete !!!!!

Terug
Naar boven