Suicide Sid
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 252
Idd
Wil niet zeggen dat hij veel kon, dat hij ook in alles goed was.
Het zou mij wel verwonderen (ik zeg niet dat het niet zo is) dat michael billy jean enz volledig zelf heeft geschreven, geproduced, gemixt enz, tot de plaat zoals hij nu klinkt, en dat er niemand iets heeft aan veranderd of bijgemaakt.
In de meeste dingen die ik opsomde was hij wel redelijk goed, zeker niet de beste beatboxer ever, maar zeker niet slecht (vind je meer dan genoeg van op Youtube en veel van zijn liedjes zijn ontstaan uit zijn beatbox fantasietjes). Goed tekenaar, maar zeker niet niveau michelangelo. Zingen een reach van 4 octaven, is niet slecht, maar er zijn er beter. Super danser, maar Usher danst hem wel onder tafel. Enz... Ik denk wel dat Jackson een totaalpacket heeft dat zeer zeldzaam is.
Wat betreft Billie Jean kun je wel een goed beeld krijgen als je op Youtube wat interviews beluistert van Quincy over Billie Jean + de vroege billie jean demo zal je ook wel snel op youtube vinden. Ik denk dat Billie Jean toch hoofdzakelijk van Jackson was. Maar sowieso welk albummateriaal van eender welke artiest is niet beïnvloed geweest door de producer/sound mixer/Etc...?
edit: er zijn genoeg demo's te vinden van Off The Wall liedjes waar je hoort dat er op ketels en pannen wordt geslagen ergens in een keuken, terwijl hij er op zingt.