XXL Nutrition

GVT Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Stefanovich

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
1.528
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Sinds vandaag begonnen met mijn GVT training en *#&*" wat was dat zwaar zeg!

Het leek me een leuk om voor mezelf en ook voor andere om een logje bij te gaan houden over deze toch wel aparte manier van trainen. Heb hier en daar wel wat gevonden op het forum maar of ze stopte met GVT door te weinig ervaring of ze reageerde niet meer in hun log. Ik wil dit anders gaan aanpakken en elke trainen goed en overzichtelijk hier neerzetten tot ik ermee klaar ben. Ik ga dit 6 trainingen doen dus dat is ongeveer 4 weken.

Ik zeg maar alvast dat ik weet dat de Squat iets aan de lage kant is. Maar dat komt omdat ik sinds kort van sportschool ben verhuisd en hier hebben ze gelukkig wel 2 squatrekken. Dus het is nog even wennen (balans).

Mijn schema is als volgt:

Dag 1
A1 Decline bench press
A2 Pull-ups
B1 Incline flyes
B2 Dumbbell rows

Dag 2

A1 Deep squat
A2 Lying leg curl
B1 Calf raises
B2 Hanging leg raises

Dag 3

A1 Hammer curls
A2 Dippen
B1 Lateral raises
B2 Reverse lateral raises

Alvast veel lees plezier :D

* A= 10x10 met 40/20 methode B= 3x12-15 met 30/20 methode

Alles met 60 sec rust

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Begonnen met de beentjes vandaag :D

Deep squat met 45kg:

10-10-9-9-7-5-7-8-2-4

Leg curl met 35kg:

10-8-8-6-6-5-6-7-7-6

Calf raises met 85kg:

15-15-15 (deze moet dus omhoog volgende week)

Hanging leg raises:

14-10-5

Abbo, benieuwd naar de resultaten hiervan. Wat bedoel je trouwens met de 40/20 en 30/20 methode?

Het resulaat kan ik je nu ook wel zeggen.. Je krijgt er spierconditie van. Als je hypertrofie wil bewerkstelligen moet je intensiteit verhogen. Is wel leuk een keertje te doen. Doorbreekt de sleur. je wordt er mentaal sterker van.

Als je denkt dat vandaag zwaar was .. sterkte morgen :D

Trouwens: 10-10-9-9-7-5-7-8-2-4 ... het was toch 10x10 ? (2 reps is wel heel erg ver bij 10 vandaan)

Abbo, benieuwd naar de resultaten hiervan. Wat bedoel je trouwens met de 40/20 en 30/20 methode?

Thnx!

4 seconden zakken en 2 seconden omhoog of
3 seconden zakken en 2 seconden omhoog

---------- Toegevoegd om 00:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:12 ----------

Het resulaat kan ik je nu ook wel zeggen.. Je krijgt er spierconditie van. Als je hypertrofie wil bewerkstelligen moet je intensiteit verhogen. Is wel leuk een keertje te doen. Doorbreekt de sleur. je wordt er mentaal sterker van.

Nog intensiever? :D

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:13 ----------

Als je denkt dat vandaag zwaar was .. sterkte morgen :D

Trouwens: 10-10-9-9-7-5-7-8-2-4 ... het was toch 10x10 ? (2 reps is wel heel erg ver bij 10 vandaan)

Jaa ben er ook heel bang voor hoe ik morgen wakker word haha :D

Je moet ook proberen om 10x10 te doen maar opgegeven moment kan je dat gewoon niet meer en worden het dus minder herhalingen. Het is dus niet dat ik er 10 MOET halen ;)

Wow wat een spierpijn in me benen vandaag echt niet normaal :D

Wel hoor, je moet de weights dan loweren

Volgens die personal trainer en artikels op bodybuilding.com moet je een gematigd gewicht pakken en dat 10x10 proberen. Lukt je dat netals bij mij een aantal setjes niet, dan pak je dit gewicht de volgende week weer. Kan je het dan wel echt 10x10 dan ga je verhogen.

Het is dus niet de bedoeling dat ik ga verlagen. Ik moet juist door die mentale grens heen en het gewoon proberen.

Volgens die personal trainer en artikels op bodybuilding.com moet je een gematigd gewicht pakken en dat 10x10 proberen. Lukt je dat netals bij mij een aantal setjes niet, dan pak je dit gewicht de volgende week weer. Kan je het dan wel echt 10x10 dan ga je verhogen.

Het is dus niet de bedoeling dat ik ga verlagen. Ik moet juist door die mentale grens heen en het gewoon proberen.

Dat snap ik, maar als ik zie welke reps je maakt in de sets duurt het nog wel even voordat je kan verhogen. Heb je 60% van je 1rm wel gepakt?

Dat snap ik, maar als ik zie welke reps je maakt in de sets duurt het nog wel even voordat je kan verhogen. Heb je 60% van je 1rm wel gepakt?

Zo ongeveer wel ja heb het berekend. Je had trouwens gelijk toen je zei wacht maar tot morgen ;)

Heb nu nogsteeds erge spierspijn van die beentraining maadag :D

Vandaag:

Decline bench press met 55kg

10-10-10-10-8-8-9-6-5-7

Pull-ups

7-6-5-5-4-4-5-4-3-3

Incline flyes met 14kg

15-15-13 (kan dus volgende week wel naar de 16)

Dumbbell rows met 22kg

15-13-13

Was weer pittig! Na 6 setjes bankdrukken wou ik echt niet meer :D

Is het niet de bedoeling dat je 10x10 doet?

Hoe doe jij het dan? Verlaag je bijvoorbeeld bij het 6de setje het gewicht als je de 10 niet red?

Hoe is het jou verder bevallen zo trainen? :)

Ik zoek een gewicht waarmee ik 10x10 kan doen, zo hebben ze het mij geleerd. Dus 10 setjes hetzelfde gewicht.

Viel wel mee, goed als shocktraining, maar wordt heel snel saai.

nee maar als je 10-10-9-9-7-5-7-8-2-4 scoort bij een oefening is het gewicht nog echt te zwaar hoor.
Je moet beetje in de buurt zitten van 10-10-10-10-9-10-8-7-9-10. Dan heb je goed gedaan en pak je volgende keer gewoon zelfde gewicht en haal je de 10x10.

reps maken tijdens een set van 2 en 4 is echt te weining.

Als goed is merk je ook dat je bij 5e en 6e set op zn laagst zit in reps en dat je daarna weer meerdere reps maakt in een set. omdat je constant diezelfde beweging maakt. dan doe je het goed. en zogauw je 10x10 hebt meteen verhogen. Of op 3 repjes hoef je niet te kijken natuurlijk. 10-10-10-10-10-10-8-8-8-10 zoiets. Die 10 moet echt overhand hebben.

Laatst bewerkt:
Uhmmmm als je zo doorgaat met je schema, zal het niet veel zoden aan de dijk zetten.

Het is de bedoeling dat je een heel lich gewicht pakt, waarmee je in een frequente tijd de 10 setjes haalt met 10 HERHALINGEN. Het kan best dat je bij set 8,9 en 10 niet aan de 10 herhalingen komt, maar het moet zeker wel in de buurt komen/blijven van de 10! De eerstvolgende training, verhoog je dat gewicht met 3-5%, en je blijft proberen die 10x10 te halen, no mather what.

Het is een leuk schema. Heb het ook eens gedaan!

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven