XXL Nutrition

Gyno weigert weg te gaan

Bale

Because I can
Elite Member
Waardering
14
Zit al een maand aan 20 mg nolva per dag en m'n gyno gaat niet eens de betere kant op.

Heb het alleen achter m'n linkertepel en verder geen overgevoeligheid. Schijf, meer een rugby vormige bal, is flink dik.

Any ideas?? Kan ik de nolva opkrikken naar 40mg per dag? Alles op een lege maag bij het opstaan?

Ik heb dat toen ook gehad,ging niet weg.
Heb ik iemand advies gevraagd die zei moet je eens arimiridex nemen.
Toen trok het merendeels weg.
Later bij een andere kuur ,3 weken later beng schijven kwamen terug.
Heb later de beslissing genomen om ze weg te laten snijden.
Die doctor zij toen denk nu niet dat het niet meer terug kan komen ,want we halen het wel weg ,maar er blijft altijd iets achter kwa melk klier.
En op de leege maag inemen heeft geen nut met nolvadex.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks pikhal.

Kan ik nolva wel naar 40mg per dag proberen op te krikken? Woon momenteel tot juni in Spanje dus wacht met opereren liever tot ik terug ben.

Combinatie van SERM en AI moet t zo weg zijn

• Like
Waarderingen: Lean
ari of femara?

• Like
Waarderingen: Lean
Femara is het beste om bestaande gyno weg te krijgen 100%. Neem meerdere weken (2 a 3, als nodig langer) een 1/2 tot 1 ml per dag en het trekt weg!

Is een erg hoge dosering en niet al te lekker voor cholesterol enz., maar het werkt wel (bij mij iig).

Succes!

femara is ook in tabvorm 1 tab is dan 2,5mg, dosering vraag je dan best aan de kenners, ook raad ik je dan aan goed je omega vetten aan te vullen met sups want je cholestorol waardes gaan ****ed up zijn.

Ter onderbouwing een passage uit de profiel op steroid.com van femara (letrozole):

As previously mentioned, Letrozole can be used to raise LH and FSH (which are hormones which signal your testes to produce more testosterone). It also, of course, will raise your testosterone levels (6) via this mechanism. Again, this is of interest to athletes and bodybuilders for obvious reasons. Letrozole, of course, can be used for post-cycle-therapy (PCT) to raise test levels, but for various reasons, Tamoxifen may be a better choice. Still, I have successfully used Letrozole for this purpose.

How good is this compared with Aromasin and Arimidex, it’s too other main rivals? Well, In non-cellular systems, letrozole is 2-5 times more potent than anastrozole and exemestane in its inhibition of the aromatase enzyme and activity, and in cellular systems it is 10-20x more potent! It also lasts quite a long time in your body,but takes awhile to get going… Letrozole has a whopping 2-4 day (!) ½ life, and you need to take Letrozole for 60 days to get a steady blood plasma level (8).

Those are impressive numbers, but here’s one of the most interesting things about Letrozole:

It may reduce/eliminate/reverse existing gynocomastia!

In a study conducted on mice (*no, I know it’s not perfect), gyno-like-changes in the mammary gland were totally destroyed ! Here’s a direct quote from that study:

“Our results also indicate aromatase overexpression-induced changes in mammary glands can be abrogated [destroyed] with very low concentrations of the aromatase inhibitor, letrozole.”(7)

In addition, I’ve used Letro to get rid of my own gyno, as has a friend of mine, and we both used it at a dose of 2.5mgs/day, tapering down to .25mgs/day, and then finally off….the gyno never returned in both our cases.

---------- Toegevoegd om 09:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

femara is ook in tabvorm 1 tab is dan 2,5mg, dosering vraag je dan best aan de kenners, ook raad ik je dan aan goed je omega vetten aan te vullen met sups want je cholestorol waardes gaan ****ed up zijn.

Dan een halve tot een hele tab, nadien afbouwen tot 1/10 tab (oei, dat gaat lastig worden...;)).

“Our results also indicate aromatase overexpression-induced changes in mammary glands can be abrogated [destroyed] with very low concentrations of the aromatase inhibitor, letrozole.”(7)

In addition, I’ve used Letro to get rid of my own gyno, as has a friend of mine, and we both used it at a dose of 2.5mgs/day, tapering down to .25mgs/day, and then finally off….the gyno never returned in both our cases.

Nice!

Ik heb dat toen ook gehad,ging niet weg.
Heb ik iemand advies gevraagd die zei moet je eens arimiridex nemen.
Toen trok het merendeels weg.
Later bij een andere kuur ,3 weken later beng schijven kwamen terug.
Heb later de beslissing genomen om ze weg te laten snijden.
Die doctor zij toen denk nu niet dat het niet meer terug kan komen ,want we halen het wel weg ,maar er blijft altijd iets achter kwa melk klier.
En op de leege maag inemen heeft geen nut met nolvadex.

En heb je je operatie vergoed gekregen ?

Letrozole en exemestaan werkte bij mij vrij goed. Anastrozol werkte bij mij wat minder.

Bedankt voor de antwoorden, daar kan ik wat mee.

waar kan ik Femara (letrozole) verkrijgen? Zoals ik aangaf zit ik momenteel in Spanje tot juni dus wat zijn de opties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan de wetgeving van daar niet maar ik denk niet dat je ze daar over de toonbank krijgt. Het is namelijk vrij heftige medicatie.

Ik zal het eens checken hier bij de Apotheek.. in Spanje krijg je namelijk heel veel zonder recept mee.

Lijkt me sterk dat je daar een medicijn meekrijgt zonder recept dat de totale omzet van androgenen naar oestrogenen verhinderd. Dit is geen snoepgoed bro... heftig spul met heftige effecten op je lijf.

Maar een poging kan je natuurlijk altijd wagen.

• Like
Waarderingen: Bale
Ik heb sowieso een bron waar ik het vandaan kan krijgen. Kun je me uitleggen wat de juiste manier is van deze kuur volgen?

Dus de dagelijkse inname en de totale duur van de kuur.. dan weet ik hoeveel ik moet bestellen. Verder Omega caps erbij nemen begreep ik voor de cholesterol, hoeveel caps dagelijks denk ik aan?

Vind ik altijd moeilijk te adviseren. Ik zou beginnen op een halve per dag (1,25) al zijn ze vaak lastig te breken en na een week als je merkt dat t beter gaat naar een halfje eod gaan.

Ik weet vanmezelf dat ik minder nodig heb om alles te blokken en gebruik een kwart tabje eod tijdens me kuur. En dan nog ben ik zo droog als een beschuit en doen me gewrichten er pijn van (is wel HG spul).

Vaak lees ik toch op internet dat er vele hogere doseringen gebruikt worden van letro maar genoeg onderzoek heeft laten blijken dat er geen hoge dosis is om het meeste oestrogeen uit je lijf te bannen.

Misschien geen overbodige luxe om de bijsluiter eens te lezen:
[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------

Leuke lijst bijwerkingen he:

Sommige bijwerkingen kunnen ernstig zijn:
Zelden of soms voorkomende bijwerkingen (dat wil zeggen bij 1 tot 100 op elke 10.000 patiënten)
- Als u zwakte, verlamming of verlies van gevoel in een arm of been of een ander lichaamsdeel, verlies van coördinatie, misselijkheid of bemoeilijkt spreken of ademhaling ervaart (tekenen van een hersenaandoening, bijvoorbeeld beroerte).
- Als u plotselinge beklemmende pijn op de borst heeft (teken van een hartaandoening).
- Als u moeite met ademhalen, pijn op de borst, flauwvallen, snelle hartslag, blauwachtige verkleuring van de huid of plotselinge pijn in arm of been (voet) ervaart (tekenen dat er zich mogelijk een bloedprop heeft gevormd).
- Als u zwelling of roodheid langs een ader heeft, die bijzonder gevoelig en mogelijk pijnlijk is bij aanraking.

- Als u hoge koorts, rillingen of zweertjes in de mond heeft door infecties (tekort aan witte bloedlichaampjes).
- Als u aanhoudend ernstig wazig zicht heeft.
Sommige patiënten ervaarden andere bijwerkingen tijdens de behandeling met Femara:
- Zwelling van voornamelijk het gezicht en de keel (tekenen van allergische reactie)
- Gele huid en ogen, misselijkheid, verlies van eetlust, donkergekleurde urine (tekenen van hepatitis)
- Huiduitslag, rode huid, blaarvorming op de lippen, ogen of mond, vervellen van de huid, koorts (teken van een huidaandoening).
Als één van bovenstaande bijwerkingen bij u voorkomt, informeer dan onmiddellijk uw arts.
Sommige bijwerkingen komen zeer vaak voor. Deze bijwerkingen komen voor bij meer dan 10 op elke 100 patiënten.
- Opvliegers
- Moeheid
- Toegenomen zweten
- Pijn in botten en gewrichten (artralgie)
Informeer uw arts als u erge last heeft van één of meerdere van deze bijwerkingen.
Sommige bijwerkingen komen vaak voor. Deze bijwerkingen komen voor bij 1 tot 10 op elke 100 patiënten.
- Huiduitslag
- Hoofdpijn
- Duizeligheid
- Malaise (algemeen onwel voelen)
- Aandoeningen van het maagdarmkanaal, zoals misselijkheid, braken, spijsverteringsproblemen, verstopping, diarree
- Toename in of verlies van eetlust
- Spierpijn
- Botontkalking of -slijtage (osteoporose), in sommige gevallen leidend tot botbreuken (zie ook onder hoofdstuk 1 “Controle van uw behandeling met Femara”)
- Zwelling van armen, handen, voeten, enkel (oedeem)
- Sombere stemming (depressie)
- Gewichtstoename
- Haaruitval
Informeer uw arts als u erge last heeft van één of meerdere van deze bijwerkingen.
Andere bijwerkingen komen soms voor. Deze bijwerkingen komen voor bij 1 tot 10 op elke 1.000 patiënten.
- Zenuwaandoeningen zoals angst, nervositeit, geïrriteerdheid, sufheid, geheugenproblemen, slaperigheid, slapeloosheid
- Vermindering van gevoel, vooral van tastgevoel
- Oogaandoeningen zoals wazig zien, oogirritatie
- Hartkloppingen, snelle hartslag, verhoogde bloeddruk (hypertensie)
- Huidaandoening zoals jeuk (urticaria), droge huid
- Vaginale aandoeningen zoals bloeding, vloeien of droge vagina
- Buikpijn
- Stijve gewrichten (artritis)
- Borstpijn
- Koorts
- Dorst, smaakstoornissen, droge mond
- Droge slijmvliezen
- Gewichtsafname
- Urineweginfectie, vaker plassen

- Hoest
U kunt ook afwijkingen in sommige bloedtesten krijgen, terwijl u Femara gebruikt, dat wil zeggen hoge cholesterolspiegels (hypercholesterolemie) of hoge leverenzymwaarden.
Wanneer één van de bijwerkingen ernstig wordt of als er bij u een bijwerking optreedt die
niet in deze bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan uw arts of apotheker.

Terug
Naar boven