AndroidHealthClinic

Gyno weigert weg te gaan

• Topic Starter Topic Starter
Jesus..

En eventuele bijwerkingen/hoge cholesterol trekken weer snel bij na het staken van de kuur? Of heb je daar geen ervaring mee?

Jahwel maar langzaam... omega3 doet wel iets maar geen wonderen.

Heb de bijsluiter even goed doorgelezen, klinkt inderdaad als een zwaar middel.

U mag dit medicijn alleen gebruiken onder strikt medisch toezicht. Uw arts zal uw toestand regelmatig controleren om te kijken of de behandeling het juiste effect heeft.

Maar goed, gyno moet weg dus heb verder niet veel opties ;)

U mag dit medicijn alleen gebruiken onder strikt medisch toezicht. Uw arts zal uw toestand regelmatig controleren om te kijken of de behandeling het juiste effect heeft.

Ik heb je toch al verteld hoe je het moet gebruiken 2,5 mg/dag 2 a 3 weken, dan afbouwen tot 0,25mg/dag. Mijn gyno trok zo weg...

• Like
Waarderingen: Bale

Dat is wat ik zeg bro... het is geen snoepgoed en ik vind dat er hier veelte licht mee wordt omgegaan.

Schaduw, seeker; thanks!

Dat is wat ik zeg bro... het is geen snoepgoed en ik vind dat er hier veelte licht mee wordt omgegaan.

Heb je de bijsluiter van paracetamol weleens gelezen? Je kan er nog net niet groen van worden...

Een bijsluiter spreekt altijd van kan scenario's.

Niet dat ik zeg dat femara gezond is hoor:p.

Lijkt me sterk dat je daar een medicijn meekrijgt zonder recept dat de totale omzet van androgenen naar oestrogenen verhinderd. Dit is geen snoepgoed bro... heftig spul met heftige effecten op je lijf.

Maar een poging kan je natuurlijk altijd wagen.

Nolva krijg je ook zo mee in Spanje, dus wie weet ...

@TS: als je het vrij meekrijgt, laat het dan is weten :p

Nolva heb ik inderdaad vrij meegekregen. Ik ga nu naar de apotheek en daarna trainen, over 1,5 uur laat ik weten of ik t spul heb of niet ;)

OK.. goed nieuws en slecht nieuws..het goede nieuws is dat ik het gewoon mee kan krijgen.. ze vroegen alleen of het de eerste keer was dat ik het gebruik en alleen of de dokter het aangeraden had.. thats it - haha..

Het slechte nieuws.. 170 EUR!!!!! Dus dat ging mooi niet door.

• Like
Waarderingen: Lean
Dat is slechts nieuw inderdaad, haha. Jammer man, ik had gehoopt dat het ook zo'n laag prijsje ging zijn als de tamoxifeno cinfa :D UG dan zoeken

En heb je je operatie vergoed gekregen ?
Ja was veder geen probleem.
Alleen voor de narcose middelen vroegen ze wel of ik nog meer medicijnen in nam,als ik dat niet eerlijk zij kon het wel gevolgen voor me hebben voor voor het middel te gaan inslapen .
Ja toen heb ik maar eerlijk verteld dat ik wel en aar hormonen in nam.

• Like
Waarderingen: Lean
Wel belachelijk vind ik dat ze dat zomaar meegeven.. voor wat voor geld dan ook.

Mooi toch. De enige echte reden dat het in NL niet vrij verkocht wordt is om de apothekers hun zakken te laten vullen via de gezondheidszorg. Die 170 euro is inderdaad fors, maar een operatie is 10x zo duur. Misschien toch het proberen waard?

ik wil nog even dit meedelen:

ik heb zelf gyno (vooral linkerborst)... enige tijd geleden heb ik ook een letro kuurtje gedaan... 2 weken genomen en eerste dagen begonne op kwart tabletje, dan half tot een volledig, dit paar weken doorgenomen. nadien terug afgebouwd.
wat hier HEEL belangrijk is na te kuren met nolvadex!! ik had dit ergens gelezen op een engelstalig forum.
nu ik had dit niet gedaan -> na een aantal dagen trok de gyno weg maar na 1 maand kwame ze van hun eige terug (speciaal rebound effect). dus nolva gebruiken na het nemen van letro... de juiste uitleg weet ik niet. misschien iemand die kan helpen?

newbie84,

Bedankt voor je bericht bro. Ik ging toevallig net het volgende posten:

Ik heb net Femara in mn bezit en ben nu al een uur aan het lezen op het forum maar er zijn werkelijk 10.000 topics over Femara. 5000 zijn voor 5000 zijn tegen. Ben ook meerdere manieren van gebruiken tegen gekomen.

I'm so ****ing confused, hoe moet ik dit spul gebruiken!?

Zit al een maand aan 20 mg nolva per dag en m'n gyno gaat niet eens de betere kant op.

Heb het alleen achter m'n linkertepel en verder geen overgevoeligheid. Schijf, meer een rugby vormige bal, is flink dik.

Any ideas?? Kan ik de nolva opkrikken naar 40mg per dag? Alles op een lege maag bij het opstaan?
Normaal ga je al sneller naar de 40mg, zeker nooit een maand wachten als het niet betert.

Dat klinkt al een beetje als blijvend, hoewel het weer kan krimpen gewoonlijk.

Sowieso dosis verhogen ja. Als Nolva niet helpt moet je naar iets krachtigers...

Hey T,

Zoals ik hierboven zei heb ik momenteel Femara maar wil echt 100% zeker weten waar ik aan begin met al die bijwerkingen die ik op t forum lees.

Begrijp dus dat ik Femara moet nemen en de laatste dag van mn Femara kuur met nolvadex beginnen om rebound zo veel mogelijk te voorkomen. Maar hoe moet ik _precies_ Femara nemen? Heb zoveel mogelijkheden gelezen..

20 mg Nolva, 40 mg Nolva.. en het wordt niet eens een klein beetje beter, alleen maar erger. Heb het nu al ongeveer 2 maanden. Zit ook tot Juni in het buitenland dus wil tot die tijd liever niet onder het mes en het eerst met medicatie weg proberen te krijgen.

Terug
Naar boven