AndroidHealthClinic

Halalvlees niet zo halal...

Bezoekers in dit topic

Had ik je ook wel kunnenvertellen. Ik werk in kippenslachterij en we hebben vaak een bestelling van een vage hallal firma.

Bij hallal is een bepaalde manier van slachten en moet er een zege tijdens het slachten worden uitgesproken.
Er wordt totaal niks veranderd, we gooien gewoon met de kippen die van de lijn afvallen en er staat geen vage dude zegens uit te spreken langs de lijn.

Het is gewoon een truc van ene islamitische vleesboer die graag trouwe klanten wilt hebben.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 18:35 ----------

Ach ja joden kunnen er ook wat van, was een tijdje terug dat een vriend van me die in de catering werkt, een verjaardagstaart moest maken voor een joods feest. Het idiote was dat het bestek gekookt moest worden, had ie niet gedaan. Nadien kreeg ie complimenten dat ze nog nooit zo'n lekkere taart hadden gegeten.

Dat is gewoon respectloos, wat voor moeite is het nou om ff bestek te koken? Toen ik in de spoelkeuken stond moest ik dat altijd doen.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 18:38 ----------

gesprekje met een moslim dude bij mij in de gym

ik: ik hoorde dat veel halavlees helemaal niet halal is
hij: als de verkoper het zegt dan neem ik dat aan, dan telt het voor mij (oftewel voor allah) als halal, het is de verkoper zijn probleem (met allah). ook als je dat als koper weet.
ik: ow, ok..

Haha, excat hetzelfde dialoog heb ik meerdere malen gehad over andere onderwerpen met moslims :P

Ze mogen zich altijd lekker van de domme houden en het is toch jou probleem bij allah.
Ben ik blij dat ik die allah nooit ga zien :)
 
mensen zeiken altijd over halal maar die koosjere troep is precies het zelfde. Gelovigen zijn nou eenmaal zo. Net als een jood die ik ken, mag in het weekend geen elektriciteit gebruiken dus heeft hij alles op tijdschakelaars staan. Hij moet van zn geloof zn kruin bedekken dus dat mag ook een petje of een pruik zijn ipv een keppeltje. Gelovigen doen maar lekker, ieder zn ding toch,

Ja, bij joden is het helemaal lachen. Ze mogen dus van alles niet, maar dan hebben ze daar echt op ingenieuze manier van alles op gevonden om het toch te kunnen doen. Religion :roflol:
 
Dat is gewoon respectloos, wat voor moeite is het nou om ff bestek te koken? Toen ik in de spoelkeuken stond moest ik dat altijd doen.
Zou er zelf ook niet moeilijk over doen, mss tijdgebrek, kan erg hectisch zijn in de catering.
 
Ach ja joden kunnen er ook wat van, was een tijdje terug dat een vriend van me die in de catering werkt, een verjaardagstaart moest maken voor een joods feest. Het idiote was dat het bestek gekookt moest worden, had ie niet gedaan. Nadien kreeg ie complimenten dat ze nog nooit zo'n lekkere taart hadden gegeten.

Ieder zijn ding... Je moet gwn mensen respecteren met een ander geloof.
 
Dat respecteren van geloof slaat natuurlijk nergens op, wat je onzin vindt moet je absoluut niet respecteren. Wat ook weer niet wilt zeggen dat je ze in hun gezicht moet gaan beledigen en uitlachen, al heb je die vrijheid natuurlijk wel en kan het zeker een keer goed zijn om hen wakker te schudden. Maar ik richt dan mijn pijlen liever op de religie zelf ipv de persoon, hou niet van ad hominem. Maar soms is het gewoon humor...

http://www.youtube.com/watch?v=MeiHi9RSA-k
 
...
 
Laatst bewerkt:
Dusss.... dit is geen discriminatie?
 
Back
Naar boven