MuscleMeat

Shocking News Ook Belgische fastfoodketen Quick islamiseert

Misschien wel.
Al vraag ik me serieus af of er veel quick bezoekers zijn die er een groot probleem van maken dat het vlees halal was. Als ze zo sociaalmaatschappelijk zouden zijn kan ik me voorstellen dat ze uberhaupt al niet meer fastfoodketens bezoeken.

Misschien is de inkoop van halal-vlees ook wel gewoon goedkoper.

Misschien wil ik niet eten in een quick die volzit met marrokanen. Ik kan me voorstellen dat het hetzelfde effect gaat hebben als homobars. Zo van 'dit is jullie hoekje'.
Jaja kort door de bocht blabla.

Hoe bedoel je gewoon beter? Quick handelt puur op grond van het idee dat ze hiermee grotere omzetten gaan behalen, of dacht je dat Quick een sociaal-culturele instelling is of zo?

Kan me voorstellen dat de omzet groter is als je beiden soorten vlees aanbiedt.

---------- Toegevoegd om 23:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:13 ----------

Misschien wil ik niet eten in een quick die volzit met marrokanen. Ik kan me voorstellen dat het hetzelfde effect gaat hebben als homobars. Zo van 'dit is jullie hoekje'.

Alsof de quick het iets kan schelen dat jij een xenofobe homofoob bent.

+1 de meest faire oplossing om alle betrokken partijen te betrekken bij dergelijke beslissingen. Misschien ook de koeien eens vragen of ze slachting wel zien zitten?

http://www.youtube.com/watch?v=TcPYBuecCjI

Waarom dit topic gebruiken om vegetarisme te gaan promoten:rolleyes:. Dat filmpje ga ik niet eens bekijken ik word niet goed van brutale slachtingen, dit wil niet zeggen dat het niet anders kan.

@beginnerbb
Idd, als er zoveel minder klanten komen gaan ze dit ook niet op veel plaatsen doorvoeren, iedereen heeft er trouwens gewoon moeite mee om het principe terwijl ik er wel zeker van ben dat niemand gaat klagen dat het geen lekker vlees meer is ofzo.

goede ontwikkeling.

+1 de meest faire oplossing om alle betrokken partijen te betrekken bij dergelijke beslissingen. Misschien ook de koeien eens vragen of ze slachting wel zien zitten?

Ja, laten we alle betrokken partijen erbij betrekken alvorens een ondernemer zijn bedrijfsbeleid mag uitwerken. Wie zijn die betrokken partijen? De lokale sovjets in samenspraak met de opperste sovjet en dan gelijk even vastleggen wat er van de ondernemer verwacht wordt de komende 5 jaar?

---------- Toegevoegd om 23:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

Ja dat kan jij je voorstellen, de beleidsvoerders van Quick gaan daar kennelijk niet van uit, en dat is waar het om gaat.

Waarom dit topic gebruiken om vegetarisme te gaan promoten:rolleyes:. Dat filmpje ga ik niet eens bekijken ik word niet goed van brutale slachtingen, dit wil niet zeggen dat het niet anders kan.

@beginnerbb
Idd, als er zoveel minder klanten komen gaan ze dit ook niet op veel plaatsen doorvoeren, iedereen heeft er trouwens gewoon moeite mee om het principe terwijl ik er wel zeker van ben dat niemand gaat klagen dat het geen lekker vlees meer is ofzo.

toon me een filmpje waar humane slachtingen (mooi oxymoron he) worden uitgevoerd.
het komt erop neer dat deze hele discussie beladen is met een grove portie hypocrisie. ofwel ben je consequent en verwerp je elke vlees productie, ofwel ga je all the way en kan het lijden van een dier je geen **** schelen. kwestie van wat dissonantie in het kopje weg te werken.

Ja dat kan jij je voorstellen, de beleidsvoerders van Quick gaan daar kennelijk niet van uit, en dat is waar het om gaat.

Jah, doe nou niet zo bijdehand, zeg toch enkel dat ik het me kan voorstellen.
Wat de quick bepaald kan me verder aan mijn reet roesten. Lekkere dooddoener zo'n opmerking.
En ohw ja, tyft eens op met je liberale gedachtengoed man, zo kennen we (schizofrnie is a b*ch) je helemaal niet.

Laatst bewerkt:
Quick?:scratch:

Jah, doe nou niet zo bijdehand, zeg toch enkel dat ik het me kan voorstellen.
Wat de quick bepaald kan me verder aan mijn reet roesten. Lekkere dooddoener zo'n opmerking.
En ohw ja, tyft eens op met je liberale gedachtengoed man, zo kennen we (schizofrnie is a b*ch) je helemaal niet.

Zeg, kan je niet weer gewoon ouderwets mijn reet likken of zo? Dit is zo vermoeiend :(

er is niets mis mee, een bedrijf mag zelf weten wat ze serveren zolang het maar conform de regels is
m.a.w. de politiek moet halal slachten gewoon verbieden, simpel as that
en niet om moslims tegen het zere been te schoppen maar omdat het een achterlijk gebruik is wat leed veroorzaakt

ofwel ben je consequent en verwerp je elke vlees productie, ofwel ga je all the way en kan het lijden van een dier je geen **** schelen. kwestie van wat dissonantie in het kopje weg te werken.

Dat vind ik dus onzin, Ik focus zelf op acties die een positieve invloed hebben, geen vlees meer eten heeft GEEN ENKEL positief effect op het welzijn van die dieren, er is dus GEEN ENKELE reden om geen vlees meer eten.

Zelf doneer ik wel voldoende aan bepaalde organisaties (WWF/WNF) bijvoorbeeld wat WEL een positief effect kan hebben. Ik plan donaties te geven aan een organisatie die zich inzit voor dieren en dergelijke, dit is een actie die WEL een positief effect kan hebben, in tegendeel tot het stoppen van vlees te eten.

Ik vind dan ook dat geen enkele vegetarier een vleeseter hypocriet mag noemen tenzij die persoon zich ook inzet of organisaties steunt die wel een verschil kunnen maken.

Bovendien bevat het ideale dieet volgens mij veel dierlijke producten, ik wil dan ook het dieet volgen wat ik optimaal vind.

Ja, laten we alle betrokken partijen erbij betrekken alvorens een ondernemer zijn bedrijfsbeleid mag uitwerken. Wie zijn die betrokken partijen? De lokale sovjets in samenspraak met de opperste sovjet en dan gelijk even vastleggen wat er van de ondernemer verwacht wordt de komende 5 jaar?

mijn opmerking was gewoon een sarcastische sneer naar powerant. moordenaarsfabrieken zullen zich nooit als verantwoord kunnen labelen.

Zelf doneer ik wel voldoende aan bepaalde organisaties (WWF/WNF) bijvoorbeeld wat WEL een positief effect kan hebben.

Doneren aan organisaties is overrated. Je doet natuurlijk een symbolische bijdrage dat je geweten wat sust. Maar voor je het weet steek je je 5 euro per maand in de torenhoge loon van de directeurs van die organisaties. Kijk maar naar het 'schandaaltje' van de stichting tegen kankah.

o? moslims hebben eisen, de autochtonen willen gewoon lekker vreten
hiermee voldoen ze dus aan beiden
dit nieuws staat waarschijnlijk in een klein kadertje op pagina 3 van een paar franse kranten dus veel mensen bereikt het niet eens als ze er al om geven

---------- Toegevoegd om 23:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

de marokkanen die jij bedoeld hebben geen geld om van uit eten te gaan

Doneren aan organisaties is overrated. Je doet natuurlijk een symbolische bijdrage dat je geweten wat sust. Maar voor je het weet steek je je 5 euro per maand in de torenhoge loon van de directeurs van die organisaties. Kijk maar naar het 'schandaaltje' van de stichting tegen kankah.

Ik probeer dan ook aan organisaties te doneren waarvan ik vrij zeker weet dat het geld goed besteed word, op national geographic en andere reportages zie je altijd met wat WNF bezig is enzo.

Tegenover greenpeace what een hoop halve garen zijn die graag als apen aan een gebouw hangen.

Dat vind ik dus onzin, Ik focus zelf op acties die een positieve invloed hebben, geen vlees meer eten heeft GEEN ENKEL positief effect op het welzijn van die dieren, er is dus GEEN ENKELE reden om geen vlees meer eten.

Zelf doneer ik wel voldoende aan bepaalde organisaties (WWF/WNF) bijvoorbeeld wat WEL een positief effect kan hebben. Ik plan donaties te geven aan een organisatie die zich inzit voor dieren en dergelijke, dit is een actie die WEL een positief effect kan hebben, in tegendeel tot het stoppen van vlees te eten.

Ik vind dan ook dat geen enkele vegetarier een vleeseter hypocriet mag noemen tenzij die persoon zich ook inzet of organisaties steunt die wel een verschil kunnen maken.

Bovendien bevat het ideale dieet volgens mij veel dierlijke producten, ik wil dan ook het dieet volgen wat ik optimaal vind.

ach man, zelfs wanneer je de slachting niet meerekent is de levensduur van een gedomesticeerd dier één grote hel buiten wat biologische boerderijtjes daar gelaten. Daarnaast komt komt het er op neer dat je je als vegetarier distantieert van geweld en doodslag in elke vorm, ook al ligt dat geweld in een ellelange tradititie waarin mensen vlees hebben gegeten en andere dieren het nog altijd doen.

Vleeseters hoeven trouwens niet per se hypocriet te zijn, soms beseffen ze gewoon niet tot welke waanzin ze mee helpen. Dus laten we het erop houden dat vleeseters moreel inferieur zijn. Een harde visie, maar soms moet je keihard zijn (typisch BB statement trouwens).

o? moslims hebben eisen, de autochtonen willen gewoon lekker vreten
hiermee voldoen ze dus aan beiden
dit nieuws staat waarschijnlijk in een klein kadertje op pagina 3 van een paar franse kranten dus veel mensen bereikt het niet eens als ze er al om geven

Mee eens. Zoals ik eerder al zei begrijp ik niet dat je hier een groot probleem van kan maken.

ach man, zelfs wanneer je de slachting niet meerekent is de levensduur van een gedomesticeerd dier één grote hel buiten wat biologische boerderijtjes daar gelaten. Daarnaast komt komt het er op neer dat je je als vegetarier distantieert van geweld en doodslag in elke vorm, ook al ligt dat geweld in een ellelange tradititie waarin mensen vlees hebben gegeten en andere dieren het nog altijd doen.

Vleeseters hoeven trouwens niet per se hypocriet te zijn, soms beseffen ze gewoon niet tot welke waanzin ze mee helpen. Dus laten we het erop houden dat vleeseters moreel inferieur zijn. Een harde visie, maar soms moet je keihard zijn (typisch BB statement trouwens).
Je distantieren is mss een leuke manier om je geweten te sussen maar het haalt niets uit, jezelf moreel superieur voelen voor een actie die niets uithaalt is al helemaal ongegrond.

Maar goed dat is mijn mening.

toon me een filmpje waar humane slachtingen (mooi oxymoron he) worden uitgevoerd.
het komt erop neer dat deze hele discussie beladen is met een grove portie hypocrisie. ofwel ben je consequent en verwerp je elke vlees productie, ofwel ga je all the way en kan het lijden van een dier je geen **** schelen. kwestie van wat dissonantie in het kopje weg te werken.

true, mij kan het lijden vd beesten ook geen **** schelen. het stoort me gewoon wat voor boodschap dit stuurt, weeral krijgen moslims een voorkeursbehandeling.
En als dit hier in belgie doorgevoerd wordt in alle quickrestaurants, betekent het dat ik nooit meer een baconburger kan eten, want die vuile moslims eten geen varkens:mad:

---------- Toegevoegd om 00:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:18 ----------

:roflol:

je doet net alsof het een deugd is om moreel superieur te zijn:rolleyes:
ik ben juist jaloers op mensen zonder een geweten:o

Terug
Naar boven