XXL Nutrition

Halter ervaringen

Eddine

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
2.024
Lengte
1m88
Massa
120kg
Hallo.

Kan er iemand uit ervaring vertellen welke halter het fijnste is qua PL lifts en verzorging (tegen roest etc) tussen de volgende halters:

Texas Power bar
Eleiko IPF bar
Ivanko OB(x)-20kg

Of eventueel een andere vergelijkbare halter.

Bij voorbaat dank.

Hallo.

Kan er iemand uit ervaring vertellen welke halter het fijnste is qua PL lifts en verzorging (tegen roest etc) tussen de volgende halters:

Texas Power bar
Eleiko IPF bar
Ivanko OB(x)-20kg

Of eventueel een andere vergelijkbare halter.

Bij voorbaat dank.

Ik zie op wedstrijden van de NPB altijd veel Eleiko en ER equipment...ik neem aan dat beiden van goede en vergelijkbare kwaliteit zijn.
ER is van Denemarken en Eleiko van Zweden. Beide merken zijn IPF approved.

[Link niet meer beschikbaar]

http://www.eleikosport.se/gymfitness/

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat zijn inderdaad goede halters, maar het ging me meer om andere dingen.
Ik heb namelijk de prijzen van deze 3 naast elkaar gelegd maar dat scheelt niet veel.

Nu hoorde ik wel dat bijv. die IPF bar van Eleiko (die op Papendal ook liggen o.a.) ander onderhoud vereist dan een gemiddelde halter.
Is op zich niet zo erg, maar vroeg me af of iemand hier weleens nadelige gevolgen aan heeft ondervonden.

Ja dat zijn inderdaad goede halters, maar het ging me meer om andere dingen.
Ik heb namelijk de prijzen van deze 3 naast elkaar gelegd maar dat scheelt niet veel.

Nu hoorde ik wel dat bijv. die IPF bar van Eleiko (die op Papendal ook liggen o.a.) ander onderhoud vereist dan een gemiddelde halter.
Is op zich niet zo erg, maar vroeg me af of iemand hier weleens nadelige gevolgen aan heeft ondervonden.

Onderhoud :eek: ???
Ik heb tot op heden nog niet gezien dat halters en/of halterschijven veel onderhoud krijgen. Zolang ze niet buiten liggen en blootgesteld zijn aan weersinvloeden zal het wel allemaal meevallen lijkt me.

Ja, naar mate de tijd vordert en je alleen traint met die halter (Eleiko heb ik het dan over), gaat de rotering wat stroever en omdat de halter (niet de sleeves) niet verchroomd is moet je dit met een speciale borstel schoonmaken tegen roest (geen staalborstel).

Heeft iemand hier de Texas Power Bar? Zo ja waarvandaan en wat heeft het gekost (als ik vragen mag)?

edit: ik zie nu strengthshop.co.uk als goedkoopste aanbieder met 480 euro incl verzending (omgerekend)

Laatst bewerkt:
je vergeet de vergelijking met de FS bar erbij te zetten
die schijnt van zelfde kwaliteit te zijn.

Terug
Naar boven