MuscleMeat

Haltersluiting/klem

Caddy

Novice
Waardering
1
Na veel problemen met diverse klemmen voor aan mijn losse gladde 30mm halter: Veerklem die niet goed bleef zitten, schijf op mijn gezicht gekregen! Imbussluitingen die afbreken. Geen klem kunnen vinden die goed blijft zitten en die gebruiksvriendelijk is. Uit ellende maar weer overgestapt op halters met schroefsluitingen, veel veiliger!

Maar nu heb ik eindelijk een goede klem gevonden die je snel kan ontgrendelen en vastzetten; een zadelpenklem van BBB. Bij iedere fietsenhandel verkrijgbaar. De zadelpenklemmaat van 31.8 past perfect en zit als een rots. Kosten wel rond de 6 euro per stuk, maar ja, als je een schijf op je harses hebt gekregen heb je er alles voor over. Momenteel alleen het merk BBB geprobeerd, bij deze zit namelijk een extra randje in de ring. Weet niet of andere merken zadelpenklemmen ook passen.

Ideaal spul voor je 30mm halters.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat is een mooi idee moet ik zeggen. Ik heb een laadbare 30mm dumbbell en zit met hetzelfde probleem. Thanks.

Goed gezien! Goeie tip!

Goede tip idd, 6euro is niet duur overigens, ook niet per stuk!

(muscle clamps voor 50mm zijn veeeeel duurder)

Goede tip :) karma

Ik zoek ook goede sluitingen maar dan wel voor een 50mm gladde dumbbell.
Deze moet ik trouwens nog kopen maar wou op voorhand toch al even uitkijken naar goede sluitingsalternatieven. Ik ging er normaal gezien veersluitingen bijkopen maar vroeg me af of deze wel genoeg vastgrijpen op een dumbbell.
Zeker als ik deze wil gebruiken met +40kg.

Bestaan deze BBB klemmen ook in grotere formaten voor 50mm eventueel ?

cheers :)

Ik zou deze gebruiken heb ik zelf ook en is het meest veilig: Kroon C05 50mm Ringsluiters

kroon-50mm-sluiters.jpg

bro waar heb je deze van dan kan de ook goed gebruiken, heb alles van 30 mm helaas

Terug
Naar boven