Fitness Seller

Hamstrings : deadlift toch effectiever dan leg curl ?

1x per week DL en 1x per week Roemeense DL, beiden NU op benendag.
Straks ga ik weer full body doen en DL wordt dan een rug- en RDL- een beenoefening.

Esperantisto zei:
1x per week DL en 1x per week Roemeense DL, beiden NU op benendag.
Straks ga ik weer full body doen en DL wordt dan een rug- en RDL- een beenoefening.

RDL is toch als je naar bovenkomt en dat je dan een shrug doet he?
[Link niet meer beschikbaar]

Mugje zei:
Arched back en gestrekte benen bedoelde ik.
Bij RMDL mag je je benen toch iets buigen of niet?

Arched back = RDL

Benen buigen heeft meer betrekking op gebruik van de ham/glute tijdens de RDL.
Hoe verder je de knie buigt des te meer de hamstring v.a. de knie verkort en des te minder kracht hij kan leveren. (spanningspotentiaal)

Meer de knieen buigen betekent dus dat je het accent naar de glute gaat verplaatsen.

Je ziet verschillende varianten omdat mensen de oefening vaak op hun strkste manier doen

3XL zei:
Arched back = RDL

Benen buigen heeft meer betrekking op gebruik van de ham/glute tijdens de RDL.
Hoe verder je de knie buigt des te meer de hamstring v.a. de knie verkort en des te minder kracht hij kan leveren. (spanningspotentiaal)

Meer de knieen buigen betekent dus dat je het accent naar de glute gaat verplaatsen.

Je ziet verschillende varianten omdat mensen de oefening vaak op hun strkste manier doen
oke dus om minder de nadruk op de glutes te leggen (want ik wil met de RMDL de hams belasten) moet ik de benen zoveel mogelijk gestrekt houden?:)
Of zou je door het grotere gewicht wat je ongetwijfeld kunt gebruiken als je je benen wat buigt meer spiergroei hebben door het grotere gewicht?

Probeer ook eens sumo presses op de leg press voor hamstrings, lekkere oefening !

Terug
Naar boven