Joost16
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar maak je je druk om man?Ik haal me handen regelmatig open met deadliften, niet to bloedenstoe. Maar wel zoals net bij het shrugen dat een stuk vel er af ligt waar mijn eelt op zit. Daarnaast bij elke trainen prikken mijn handen overal waar eelt op zit, ik had gelezen dat vijlen helpt, heb echte vrijdag 15 min rustig zitten vijlen.
Moet ik het nog wat verder vijlen, of is er een andere oplossing. Ik kan ook gewoon doortrainen en hardcore zijn, maar pijnlijden heeft niet met hardcore te maken. Daarnaast traint het ook fijner zonder pijnlijke handen.
Handschoentjes wil ik liever niet vanwege dat ze mijn grip niet goed doen, dus ik zoek liever iets anders.
Hier hebt ik iets aan, de eerste volwassene opmerking. Ik dacht dat magnesium alleen helpte voor de grip.

Waar maak je je druk om man?
Gewoon aan die handschoenen en gáán!!
JIJ bent aan het trainen dus JIJ bepaald wat je doet, als ik train hoor of zie ik niet eens wat er om me heen gebeurt dus al helemaal geen opmerkingen van breezerknulletjes.
Breezerknulletjes lekker laten gaan, als ze te opdringerig worden alleen even indringend aankijken, dat is meestal genoeg.
Denk nou is ff na, behalve pijn leiden OF handschoentjes is er toch geen andere optie?
Ik wou ook nog magnesium zeggen omdat ik toen het gebruikte laast ook geen last had van mn handen. Daarvoor dacht ik ook dat het alleen maar hielp voor grip dus was er niet zeker van.
hielp
Ik wou ook nog magnesium zeggen omdat ik toen het gebruikte laast ook geen last had van mn handen. Daarvoor dacht ik ook dat het alleen maar hielp voor grip dus was er niet zeker van.
ik gebruikte het ook om mn grip te versterken, maar het blijkt ook goed voor mn handen te zijn, minder pijn en het eelt scheurt niet meer open

hmm.. riem werkt anders perfect bij mij... wij hebben ook altijd van soort sponsachtig spul liggen wat je om de stang heen kunt doen.. mischien is dat optie
Een vraagje, waar kan je zoal magnesium kopen? Bij welk soort winkels? Online een blokje van 2euro kopen met 7euro verzendkoste vind ik beetje k*t![]()
Als je deadlift voel je dat de stang wat uit je vaste hand glijdt en iets lager komt te liggen, meer in de vingers. Eelt wordt denk ik gevormdt door die wrijving bij het verplaatsen, en omdat het zo dikker wordt op de eeltplaats kan de stang bij het 'naar beneden glijden' wel eens een stuk eelt meescheuren. Probeer eens om de stang direct al in de vingers te pakken. Hopelijk snap je mijn uitleg, en hopelijk werkt het![]()
Als je eelt er af scheurt heb je te veel eelt. Magnesium gebruiken en er voor zorgen dat je de halter correct vasthoudt (heb ik een tijdje geleden nog iets over gepost, even zoeken). Als je toch nog veel eelt krijgt, af en toe verwijderen.
QUOTE]
Met magnesium hebt je een betere grip waardoor hij beter in je handen blijft en niet weg glijdt. Omdat hij niet weg glijdt gaat er eelt er ook niet aan. Daarnaast als het eenmaal veel hebt is het verstandig om gewoon een beejte te verwijderen. Met handschoenen krijg je dus het effect dat je hebt als wanneer je met een dikkere stang deadliften, hoe dikke de stang om wat je moet vast houden, hoe zwaarder en lastigere het wordt.
Hoppa, weer wat geleerd en was het toch nuttig om dit topic te openen. Aangezien dit de meeste nog niet wisten, of niet helemaal. (nog 10 spamposts tot mijn 2000ste post)
Nochtans is dat net hetgeen eelt veroorzaakt. Oefen er dan gewoon op, qua grip zal dat wel beteren.Jep, dat ervaar ik ook. Maar dan is de grip van mij toch een stuk minder. Als ik dan chin kan ik de 10de rep vaak niet doen zonder effe op de grond te staan.
Jep, dat ervaar ik ook. Maar dan is de grip van mij toch een stuk minder. Als ik dan chin kan ik de 10de rep vaak niet doen zonder effe op de grond te staan.
Magnesium gaat de huid niet tegenhouden als die samengedrukt wordt.Als je eelt er af scheurt heb je te veel eelt. Magnesium gebruiken en er voor zorgen dat je de halter correct vasthoudt (heb ik een tijdje geleden nog iets over gepost, even zoeken). Als je toch nog veel eelt krijgt, af en toe verwijderen.
QUOTE]
Met magnesium hebt je een betere grip waardoor hij beter in je handen blijft en niet weg glijdt. Omdat hij niet weg glijdt gaat er eelt er ook niet aan. Daarnaast als het eenmaal veel hebt is het verstandig om gewoon een beejte te verwijderen. Met handschoenen krijg je dus het effect dat je hebt als wanneer je met een dikkere stang deadliften, hoe dikke de stang om wat je moet vast houden, hoe zwaarder en lastigere het wordt.
Hoppa, weer wat geleerd en was het toch nuttig om dit topic te openen. Aangezien dit de meeste nog niet wisten, of niet helemaal. (nog 10 spamposts tot mijn 2000ste post)
Eindelijk stukje dat ik zocht teruggevonden:
Uit starting strengthGripping the bar correctly, well down in the "hook" of the fingers, wil reduce the amount of callus development. Gripping the bar too high in the hand will induce extra folding of the palm skin and sliding of the bar down the hand into the fingers, thus promoting callus development.
When setting grip, if the lifter places the bar in the middle of the palm and wraps fingers from there, a fold forms at the top of the palm, the most distal end of the palm, right before the fingers start. When the bar is pulled, gravity shoves this fold furhter down towards the fingers, increasing the folding and stress on this part of the skin. Callus forms here as a result, and the presence of the callus amplifies the folding problem by making the fold even thicker. If the bar is gripped further down towards the fingers, it can't slide down much because it's already there. "Put the bar where it's trying to go to, not where you think it needs to be."
Maybe moet je eens proberen om verschillende soorten handschoenen uit te testen, ik heb 3 verschillende paar en met de 1 paar kan ik echt voor zware gewichten gaan, ondersteund ook je pols maar die goedkope zijn echt rommel vind ik persoonlijk dan heb ik nog 1 paar waar ik gewoon lekker mee train.