Fitness Seller

Handen open halen

By ons in de sportschool hebben ze zo'n bakje met magnesium.
Mischien dat ze dit bij jou ook hebben,? dat zou iig goed kunnen helpen
Ik zelf gebruik het nooit maar ik zie regelmatig dat mensen het wel gebruiken
bij deadliften:p

Degene die ik had geleend waren ook maar 7-12 euro. Maarja ik ga eerst is voor magnesium.

Ik wou gewoon mijn persoonlijke ervaring even delen, omdat niet alle handschoenen imo slecht zijn.

Maar natuurlijk als magnesium voor jouw een oplossing is, is toch goedkoop zou ik het zeker eens proberen, eventueel kan je dan later nog beslissen wat je gaat doen.

Als je deadlift voel je dat de stang wat uit je vaste hand glijdt en iets lager komt te liggen, meer in de vingers. Eelt wordt denk ik gevormdt door die wrijving bij het verplaatsen, en omdat het zo dikker wordt op de eeltplaats kan de stang bij het 'naar beneden glijden' wel eens een stuk eelt meescheuren. Probeer eens om de stang direct al in de vingers te pakken. Hopelijk snap je mijn uitleg, en hopelijk werkt het :)

juist, dat heb ik ook, ik pak de stang ook iet wat meer in mn vingers.

ik dacht dat klusmier die sponsjes ook gebruikte bij DL

@UltraX gewoon doen, zo'n blokje magnesium kost echt niets :thumbs:

hoe wil je die spons dingen gebruiken bij dl ??? ???

Ik denk dat je het gewoon bij perrysport kan halen of een andere grotere sportzaak.

niet bij perry. jij woont in son zie ik, ik ben toen naar eindhoven gegaan (woon in best) en op de geldropseweg zit nikki sports en daar hebben ze magnesium maar online is wel goedkoper, gewoon meteen veel bestellen.

Degene die ik had geleend waren ook maar 7-12 euro. Maarja ik ga eerst is voor magnesium.

magnesium werkt meer als handschoentjes. ik snap dat het k*t is als je zoveel pijn hebt.. al snap ik niet hoe dat kan want ik heb daar nooit last van.
maar doe je mixed grip of alleen pronated of wat voor grip heb je?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wou gewoon mijn persoonlijke ervaring even delen, omdat niet alle handschoenen imo slecht zijn.

Maar natuurlijk als magnesium voor jouw een oplossing is, is toch goedkoop zou ik het zeker eens proberen, eventueel kan je dan later nog beslissen wat je gaat doen.

Jep, ik ga kijken of magnesium werkt. Heb ik er nog steeds last van ga ik gewoon voor goede handschoentjes zoeken. Had eerst wel eens nikes aangehad van 28 euro en die zaten een stuk beter dan die ik eerst had geleend.

By ons in de sportschool hebben ze zo'n bakje met magnesium.
Mischien dat ze dit bij jou ook hebben,? dat zou iig goed kunnen helpen
Ik zelf gebruik het nooit maar ik zie regelmatig dat mensen het wel gebruiken
bij deadliften

Bij ons hebben ze geen magnesium en deadliften is er slecht voor je rug en niemand kan hem goed uitvoeren:D

magnesium werkt meer als handschoentjes. ik snap dat het k*t is als je zoveel pijn hebt.. al snap ik niet hoe dat kan want ik heb daar nooit last van.
maar doe je mixed grip of alleen pronated of wat voor grip heb je?

Mixed grip voor deadlift en voor dingen als shrugs pronated.

Wat is het prijsverschil in magnesium dan, als je kijkt in online shops of normale winkels. Ik haal liever gewoonin een winkel wat dan dat ik het weer bestel. Misschien toch maar eens online kijken.

@IJSer, waar had je die 2 euro blokjes gezien?

Mixed grip voor deadlift en voor dingen als shrugs pronated.

Wat is het prijsverschil in magnesium dan, als je kijkt in online shops of normale winkels. Ik haal liever gewoonin een winkel wat dan dat ik het weer bestel. Misschien toch maar eens online kijken.

@IJSer, waar had je die 2 euro blokjes gezien?

waar train jij?

Sonsport, in het HTC sport terrein. Totaal een schraale 5m bij 25m fitnessopervlak waarvan 16 vierkante meter is voor de dumbbell/ bench/ deadlift. Daar staan we dan ook regelmatige met zijn 6-8 op als het een beejte druk is, oftewel heel krap en je moet door elkaar zigzaggen.

Ik ga denk ook effe op een briefje schrijven die ze daar hebben liggen, kun je alles op pleuren waar je niet tevreden over bent. Ik ga denk effe opschrijven/ oude of nieuwe squat rek terug, olypische barbell, 1,25KG schijven, dumbbells tot 50KG, of anders de el cheapo mannier met korte barbell en wat schijven en een pot magnesium. Zit toch te twijvelen om in september naar Olympia ofzo in Eindhoven te gaan.

Kijken wat ze eraan zouden gaan doen, dumbbells denk ik niet. Aangezien er maar 5 ofzo rondlopen die die 30KG regelmatige voor iets kunnen gebruiken. Maar de 1,25 schijven is wel een must, om elke keer 5KG omhoog te gaan met barbell curl is niet relaxed. Die dingen kosten 8 euro, ik heb het al 10 keer gevraagd en er is nu al ruim 4 maand overheen gegaan.

Laatst bewerkt:
Wanneer mijn handen echt pijn beginnen te doen (bij rug oefeningen) op de plekken waar eelt zit, draai ik meestal een handdoek om de stang heen om toch nog een set te kunnen doen.

Ik heb het een paar keer na ME rackpulls gehad, daar hielp geen magnesium tegen. 2 keer heb ik mijn handen volledig opengehaald, dus niet alleen het eeltgedeelte, waarna ik een week lang zalfjes heb gesmeerd en mijn handen in het verband had.

Oplossing: straps!

Ik heb het een paar keer na ME rackpulls gehad, daar hielp geen magnesium tegen. 2 keer heb ik mijn handen volledig opengehaald, dus niet alleen het eeltgedeelte, waarna ik een week lang zalfjes heb gesmeerd en mijn handen in het verband had.

Oplossing: straps!

Pijnlijkk... Mijn handen prikken nogsteeds van gister, doet dan wel geen echte pijn meer. Maar het blijft irritant.

Laatst bewerkt:
straps is misschien een goeie ja

Terug
Naar boven