MuscleMeat

Handschoenen tijdens trainen?

Peiling Peiling Handschoenen of niet?

• Handschoenen

Stemmen: 116 30,9%
  • Eelt

Stemmen: 259 69,1%

• Totaal stemmers
    375
Met borst heb je nogal veel gewicht te duwen en dan vind ik het toch aangenamer met handschoenen aan. Ja ik ben niet hardcore ;)

Maar met gewicht duwen heb je toch geen problemen dat je gril faalt of iets? Lijkt mij alleen maar lastiger, met handschoenen heb je toch minder gevoel dan met blote handen.

Gebruik ook handschoentjes, hoewel het inderdaad stuk minder goed zou zijn. Maar ben niet hardcore genoeg voor eelthanden.

Idd handschoenen zijn beter bij de meeste oefeningen

Idd handschoenen zijn beter bij de meeste oefeningen

Nee, juist niet. Er zit een laag stof tussen je hand en de barbbell wat zorgt dat je minder controle hebt over de barbbell. Magnesium poeder is de beste oplossing voor grip imo.

Ik gebruik alleen straps/pads bij deadliften.
Verder bij (zware) rows wit poeder.

Maar met gewicht duwen heb je toch geen problemen dat je gril faalt of iets? Lijkt mij alleen maar lastiger, met handschoenen heb je toch minder gevoel dan met blote handen.

Hangt ervan af hoe ik duw, met dumbbells doe ik mijn duim erond en vind ik het leuker als de handgreep wat dikker aan voelt.

Wanneer ik met barbell duw dan doe ik mijn duim er niet rond en laat ik de stang in mijn handpalmen rusten en dan is het voor mij beter als er wat zachts tussen zit.

Zowiezo vind ik het beter met handschoenen want als ik naar failure toe ga met borstoefeningen heb ik vaak de neiging om hard te gaan knijpen waardoor er een of andere pees/spier in mijn handpalm vaak pijn begint te doen als er veel gewicht op ligt.

de mijne gelijken een beetje op deze:

wanten.jpg

Bij pull-ups, BOR's en deadlifts doen men handen echt irritant veel pijn de rest van de dag.

Boeit mij niet of ik er meer of minder hardcore door ben, ik ga voor 15 eurotjes niet met zere handen rondlopen.

Hangt ervan af hoe ik duw, met dumbbells doe ik mijn duim erond en vind ik het leuker als de handgreep wat dikker aan voelt.

Wanneer ik met barbell duw dan doe ik mijn duim er niet rond en laat ik de stang in mijn handpalmen rusten en dan is het voor mij beter als er wat zachts tussen zit.

Zowiezo vind ik het beter met handschoenen want als ik naar failure toe ga met borstoefeningen heb ik vaak de neiging om hard te gaan knijpen waardoor er een of andere pees/spier in mijn handpalm vaak pijn begint te doen als er veel gewicht op ligt.

Je bent toch geen wijf :D Vraag me af hoe je dat doet met deadlifts.

handschoentjes :roflol: , we zijn gewicht aan het heffen, niet aan het golvun

handschoenen :gay:

Maak je niet druk, zo'n reactie had ik al aan zien komen ;)

Ga er wel mee beginnen in de komende maanden, maar wil eerst mijn core nog wat verstevigen.

En door de week train ik alleen en ik wil toch liefst een spotter bij me hebbe voor deadlift zodat die op mijn houding kan letten, heb geen zin om mijn rug te vernken.

Ga er wel mee beginnen in de komende maanden, maar wil eerst mijn core nog wat verstevigen.

En door de week train ik alleen en ik wil toch liefst een spotter bij me hebbe voor deadlift zodat die op mijn houding kan letten, heb geen zin om mijn rug te vernken.

Iemand die goed weet hoe je moet deadliften is belangrijk ja, je techniek moet goed zijn. Je core verstevigen, dat gaat het beste met deadlifts en squats :)

Ik heb aardig wat eelt op mijn handen maar vind het met handschoentjes fijner trainen. Dumbbell curls vind ik er vooral veel lekkerder mee gaan.

Terug
Naar boven