XXL Nutrition

Handtattoo en kantoorfunctie?

Bezoekers in dit topic

Nee, maar als iemand een tattoo op z'n handen, nek of gezicht laat zetten, zegt dat wel dat iemand 1) niet kan inschatten dat dat negatieve gevolgen kan hebben voor zijn carriere of 2) dat wel beseft, maar daar schijt aan heeft.

In beide gevallen is dat geen positieve eigenschap voor een werkgever.

Onzin, je CV en je persoonlijk profiel geven al een beeld van je, vooral dat tweede is belangrijk, werkgevers hebben niks aan een opsomming van eigenschappen/kwaliteiten, ze willen wat over jou lezen, doen ze dat niet dan beland je na 10 seconden al op een stapel. Een tattoo is het echt allerlaatste waar ze naar kijken.
 
Onzin, je CV en je persoonlijk profiel geven al een beeld van je, vooral dat tweede is belangrijk, werkgevers hebben niks aan een opsomming van eigenschappen/kwaliteiten, ze willen wat over jou lezen, doen ze dat niet dan beland je na 10 seconden al op een stapel. Een tattoo is het echt allerlaatste waar ze naar kijken.

Bij je sollicitatiegesprek heb je de eerste indruk al in de eerste ~4s gegeven, een opvallende zichtbare tatoeage draagt daar zeker aan bij. Komt dan neer op persoonlijke voorkeur van de destreffende recruiter, maar toch, het is een blijft iets wat negatieve gevolgen kan hebben.
 
Bij je sollicitatiegesprek heb je de eerste indruk al in de eerste ~4s gegeven, een opvallende zichtbare tatoeage draagt daar zeker aan bij. Komt dan neer op persoonlijke voorkeur van de destreffende recruiter, maar toch, het is een blijft iets wat negatieve gevolgen kan hebben.

dit in combinatie met de branche en functie, in mijn huidige functie zou ik 100% niet aangenomen worden met een zichtbare tattoo toekomstige functie idem
 
Bij je sollicitatiegesprek heb je de eerste indruk al in de eerste ~4s gegeven, een opvallende zichtbare tatoeage draagt daar zeker aan bij. Komt dan neer op persoonlijke voorkeur van de destreffende recruiter, maar toch, het is een blijft iets wat negatieve gevolgen kan hebben.

Ik zou het persoonlijk echt heel krom vinden als ze je uitnodigen en je dan alsnog wordt afgewezen na zo'n goede zelfpresentatie door middel van je CV en persoonlijk profiel, en dat allemaal om een tattoo.
 
Ik zou het persoonlijk echt heel krom vinden als ze je uitnodigen en je dan alsnog wordt afgewezen na zo'n goede zelfpresentatie door middel van je CV en persoonlijk profiel, en dat allemaal om een tattoo.

Ik niet. Een zichtbare tattoo is in veel sectoren gewoon not done. Als je er dan wel een hebt, laat je zien dat je niet kunt aanvoelen of je daar niet aan wilt conformeren. Dan ben je dus ongeschikt voor die sector.
 
Ik zou het persoonlijk echt heel krom vinden als ze je uitnodigen en je dan alsnog wordt afgewezen na zo'n goede zelfpresentatie door middel van je CV en persoonlijk profiel, en dat allemaal om een tattoo.

Tja, krom of niet, het blijft subjectief. Uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek betekent niet altijd iets. Een werkgever zou makkelijk af kunnen knappen op van alles en nog wat. Overdreven oorbellen, aparte stijl van haar, tatoeages. Of je het er mee eens bent of niet, het blijft iets wat een indruk geeft, die 4s die ik aangaf is een onbewust proces, maar het is aanwezig.
Tuurlijk zouden in de basis je vaardigheden leidend moeten zijn, maar zo werkt het helaas niet.
 
Ik zou het persoonlijk echt heel krom vinden als ze je uitnodigen en je dan alsnog wordt afgewezen na zo'n goede zelfpresentatie door middel van je CV en persoonlijk profiel, en dat allemaal om een tattoo.
Ik zou het heel krom vinden als het bedrijf maar 1 sollicitant op gesprek laat komen.
 
Ik niet. Een zichtbare tattoo is in veel sectoren gewoon not done. Als je er dan wel een hebt, laat je zien dat je niet kunt aanvoelen of je daar niet aan wilt conformeren. Dan ben je dus ongeschikt voor die sector.
Als je zichtbare tattoo's heb en je zegt dit van te voren (een sollicitatiegesprek) niet, dan ben je wel een beetje een retard.
 
Ik zou het persoonlijk echt heel krom vinden als ze je uitnodigen en je dan alsnog wordt afgewezen na zo'n goede zelfpresentatie door middel van je CV en persoonlijk profiel, en dat allemaal om een tattoo.

sollicitatieprocedures zijn vaak ook enorm krom

de werkgever heeft vaak een ideale kanditaat gevisualiseerd, als een tattoo niet bij het plaatje past zal jij op basis van die tattoo afgewezen worden ongeacht je werkervaring, presentatie, CV

en ik ben van mening dat je met een zichtbare tattoo moet accepteren dat je voor bepaalde branches gediskwalificeerd bent, denk aan de branche zorg en welzijn bijvoorbeeld of een enorm formeel bedrijf
 
sollicitatieprocedures zijn vaak ook enorm krom

de werkgever heeft vaak een ideale kanditaat gevisualiseerd, als een tattoo niet bij het plaatje past zal jij op basis van die tattoo afgewezen worden ongeacht je werkervaring, presentatie, CV

en ik ben van mening dat je met een zichtbare tattoo moet accepteren dat je voor bepaalde branches gediskwalificeerd bent, denk aan de branche zorg en welzijn bijvoorbeeld of een enorm formeel bedrijf
Ik werk op de ICT afdeling van een zorginstelling, ik zit helemaal onder. Ik zie ook collega's bij mij die wel uitvoerende zorg doen die ook erg veel tattoos hebben (gehandicaptenzorg).

Mijn zus heeft bij een gemeente gewerkt op de ICT afdeling en de netwerk of systeembeheerder had tattoo's, piercings en een hanekam.

Het grootste verschil zit hem in:
- formeel vs informeel
- commercieel/winstgevend vs niet commercieel/niet winstgevend
 
Ik werk op de ICT afdeling van een zorginstelling, ik zit helemaal onder. Ik zie ook collega's bij mij die wel uitvoerende zorg doen die ook erg veel tattoos hebben (gehandicaptenzorg).

Mijn zus heeft bij een gemeente gewerkt op de ICT afdeling en de netwerk of systeembeheerder had tattoo's, piercings en een hanekam.

Het grootste verschil zit hem in:
- formeel vs informeel
- commercieel/winstgevend vs niet commercieel/niet winstgevend

nice

blijft interessant om te zien hoe er enorme verschillen zijn tussen bedrijven binnen dezelfde sector m.b.t. dit soort zaken

mijn vriendin werkt zelf in de psychiatrie en twijfelde onlangs over het plaatsen van een zichtbare tattoo, mede omdat het vanuit de werkgever een ongeschreven regel is geen zichtbare tattoo te hebben
 
nice

blijft interessant om te zien hoe er enorme verschillen zijn tussen bedrijven binnen dezelfde sector m.b.t. dit soort zaken

mijn vriendin werkt zelf in de psychiatrie en twijfelde onlangs over het plaatsen van een zichtbare tattoo, mede omdat het vanuit de werkgever een ongeschreven regel is geen zichtbare tattoo te hebben
Het verschilt inderdaad gewoon heel erg. Je kan niet bij voorbaat al zeggen dat branche X automatisch afvalt als je tattoo's hebt (althans zichtbare).

Ja, een stropdassencultuur kan je sowieso vergeten. Maar de meeste mensen die veel tattoos hebben willen daar uberhaupt al niet tussen lopen.
De grootste criminelen dragen stropdassen, maar dat lijkt iedereen soms even te vergeten.

Het beste wat je kunt doen is het beleid navragen bij je werkgever, en in het geval van sollicitaties van te voren duidelijk aangeven dat ze zichbaar zijn en niet makkelijk te bedekken.

Als dat voor hen een probleem is, hoeven jullie verder niet je tijd te verdoen.
 
Wanneer een bedrijf geld als doel ziet in plaats van een middel. Geldgedreven bedrijven hebben vaak nog een bepaalde cultuur omtrent tattoos etc

ben ik het niet helemaal mee eens, ik ken zat profit-organisaties die een duidelijk commercieel oogmerk hebben maar een informele cultuur hebben waar je ook met zichtbare tattoos mag werken juist omdat ze meer waarde hechten aan omzet dan aan interne cultuur en uitstraling. tuurlijk, je komt niet aankakken op je adidasslippers.

heb zelf op een blauwe dag als projectmanager gewerkt binnen een bedrijf dat gericht was op sales, meerdere mensen die managementfuncties vervulden hadden zichtbare tattoos en kwamen dagelijks in aanraking met potentiële klanten. commercieel directeur had hier geen moeite mee en wilde juist aantonen dat het bedrijf geen stropdascultuur heeft.

het zijn vooral de bedrijven met een 'stropdascultuur' die Biomek eerder beschreef die moeite ervaren met tattoos en vastgeroest zijn in een bepaalde cultuur of zich hier simpelweg mee identificeren

wel ben ik het met je eens dat non-profit organisaties waarschijnlijk wat vrijer zijn qua cultuur
 
ben ik het niet helemaal mee eens, ik ken zat profit-organisaties die een duidelijk commercieel oogmerk hebben maar een informele cultuur hebben waar je ook met zichtbare tattoos mag werken juist omdat ze meer waarde hechten aan omzet dan aan interne cultuur en uitstraling. tuurlijk, je komt niet aankakken op je adidasslippers.
Dus geven ze wel om cultuur en uitstraling.
 
Dus geven ze wel om cultuur en uitstraling.

ik denk dat elk bedrijf en individu tot op een bepaalde hoogte geeft om uitstraling, informeel betekent (in mijn ogen) niet dat je op je slippers naar werk gaat maar dat je zelf de verantwoordelijk hebt om te bepalen dat je op een verzorgde maar toch professionele manier op werk verschijnt.

anderzijds kunnen we dan de discussie voeren 'wat is verzorgd en professioneel', zal ook per persoon verschillen

wel denk ik dat formele 'stropdasculturen' hier strenger in zijn en je (al dan niet onbewust) minder vrij laten in je kleding en uitstraling (bijvoorbeeld zichtbare tattoos)
 
Laatst bewerkt:
Dus geven ze wel om cultuur en uitstraling.
Iemand met beide handen vol tattoos maar komt in nette kleding naar de sollicitatie, gewoon goed verzorgd verder.

Iemand zonder tattoos die op z'n slippers en joggingbroek naar de sollicitatie komt?

Wie zou je eerder aannemen? En nee, ga niet met een uitgebreid "geen van beide" antwoord komen om zo proberen het punt te ontwijken.
 
  • Like
Waarderingen: hk95
Back
Naar boven