Fitness Seller

Handtattoo en kantoorfunctie?

Ik vind het er wel cool uitzien opzich. Neem misschien zelf ook een :cool:

Wat zou je vinden van een mannelijke collega die op het werk vrouwen kleding draagt?
Als hij of zij dit doet vanwege interne strugles en voor de rest een goed collega (kwaliteit, inzet, loyaal, teamspeler, betrouwbaar, zoiets?) is interesseert mij dit vrij weinig, lijkt me vooral lastig voor degene zelf.

Denk dat hij of zij meer moeite zal hebben met mijn (op wetenschap gebaseerde) vraagtekens bij het hele (trans-) gendergebeuren, dus dat zal wel weer slikken en bek houden worden in het huidige klimaat van SJW-terreur.

Johny Pain van GreySkull Barbell zei eens dat voor hem één van de redenen om tatoeages te nemen in gezicht en op handen was om juist alle bruggen achter zich te verbranden, dat hij alleen als zelfstandige verder kon en nauwelijks meer als werknemer aan de bak zou kunnen.

Enerzijds doen veel mensen die een tatoeage nemen op een zichtbare plek dit heel bewust van of zelfs vanwege het op of over het randje effect dat dit heeft, want extremen zijn stoer en een kleine tatoeage op een minder zichtbare plek onderscheid amper.

Dan moet je daarna ook niet miepen dat het je daarom in het leven tegenzit. "If you can't stand the heat..."

Anderzijds komt kwaliteit uiteindelijk vaak toch wel bovendrijven al zal je er mogelijk harder voor moeten werken en kan het in sommige sectoren (creatief, kunst, pt, instafamous) een pré zijn.

Toen mijn werkgever twijfel uitspak over het uitnodigen voor een gesprek van een dame die op de CV foto (schouder) zichtbare tatoeages had was mijn reactie dat die tatoeages met kleding eventueel onzichtbaar gemaakt kunnen worden en dat ik meer vragen zou hebben waarom het haar nooit gelukt was langer 2 jaar bij een werkgever te blijven, dwz nooit een vast contract.

Dat laatste kan wel passen in het vooroordeel (volgens mij bevestigd door onderzoek) dat mensen met tatoeages gemiddeld genomen impulsiever zijn.
Je eerste stuk doet me denken aan Lil Skies. Hij wilde doorbreken in muziek dus heeft hij heel zijn gezicht vol gekladderd om zo nergens meer aangenomen te kunnen worden zodat hij wel moest doorgaan met rap. Is voor hem goed uitgepakt maarja er zullen ook wel tig andere voorbeelden zijn waar dir niet heeft gewerkt

Denk dat hij of zij meer moeite zal hebben met mijn (op wetenschap gebaseerde) vraagtekens bij het hele (trans-) gendergebeuren, dus dat zal wel weer slikken en bek houden worden in het huidige klimaat van SJW-terreur.
Wat zegt de wetenschap dan, mannen dragen broeken en vrouwen rokken. Ik had jou minder bekrompen ingeschat.

Wat zegt de wetenschap dan, mannen dragen broeken en vrouwen rokken. Ik had jou minder bekrompen ingeschat.
Dank voor het compliment.

Mijn commentaar ging niet zozeer over het dragen van kleding die traditioneel bij het andere geslacht, gender of sekse hoort, maar meer bij de interne beleving.

De wetenschap zegt m.i. dat er waarschijnlijk veel minder mensen transgender zijn dan de explosie daarvan die we nu ervaren en dat het zinnig is om voorzichtig te zijn met medicatie en operatie, al helemaal bij mensen die onvolgroeide hersenen hebben, niet neurotypisch zijn en andere mentale uitdagingen hebben. (Ik vul hier zelf even geen grap in over het hebben van een tatoeage als een kenmerk van mentale uitdagingen, want je zal zien dat er happers zullen zijn)

Wat ik vooral wil is, buiten beoordeling als collega op de inhoud, de vrijheid om iemand die dat niet doet uit dergelijke overwegingen een infantiele aandachtstrekker te vinden. Overigens werkt dat twee kanten op, iemand die mij een goed collega vindt, maar uiterlijk of innerlijk een traditionele saaie lul mag dat ook best vinden.

Al blijkt uit ervaringen in het verleden dat, hoewel daar zeker ook een kern van waarheid in zit, ik van binnen best meeval als je het de tijd geeft en me leert kennen. Is me acheraf weleens letterlijk zo gezegd: men zag op persoonlijk vlak enorm op tegen de samenwerking, maar had zelden zoveel met een collega kunnen lachen en prettig kunnen werken. Ik vond dat een heel mooie houding, ook dat iemand erop terug komt en dat durft uit te spreken.

Als hij of zij dit doet vanwege interne strugles en voor de rest een goed collega (kwaliteit, inzet, loyaal, teamspeler, betrouwbaar, zoiets?) is interesseert mij dit vrij weinig, lijkt me vooral lastig voor degene zelf.

Op mijn werk kom ik wel eens in contact met transgenders. Ik zie eerlijk gezegd weinig struggles, ze voelen zich juist heel fijn in hun nieuwe lichaam/kleding. Dat is juist het hele idee er achter. Ze vinden het ook niet lastig en zijn er meestal heel open over.

Dank voor het compliment.

Mijn commentaar ging niet zozeer over het dragen van kleding die traditioneel bij het andere geslacht, gender of sekse hoort, maar meer bij de interne beleving.

De wetenschap zegt m.i. dat er waarschijnlijk veel minder mensen transgender zijn dan de explosie daarvan die we nu ervaren en dat het zinnig is om voorzichtig te zijn met medicatie en operatie, al helemaal bij mensen die onvolgroeide hersenen hebben, niet neurotypisch zijn en andere mentale uitdagingen hebben. (Ik vul hier zelf even geen grap in over het hebben van een tatoeage als een kenmerk van mentale uitdagingen, want je zal zien dat er happers zullen zijn)

Offtopic, maar toch een aanvulling op het zwartgedrukte: dat geldt voor 61% van alle mensen die worden gediagnosticeerd met genderdysforie. En van alle transgenders die operaties en hormoonbehandeling ondergaan, krijgt een aanzienlijk deel spijt. Bron: https://joop.bnnvara.nl/videos/zembla-transgender-met-spijt

Op mijn werk kom ik wel eens in contact met transgenders. Ik zie eerlijk gezegd weinig struggles, ze voelen zich juist heel fijn in hun nieuwe lichaam/kleding. Dat is juist het hele idee er achter. Ze vinden het ook niet lastig en zijn er meestal heel open over.
Dat is heel fijn voor ze, mooi dat dat ook kan! Als mensen daar gelukkig van worden is mij dat helemaal prima.

Voor de meesten gaat er wel een lastige periode aan vooraf en daar kan ik me best iets bij voorstellen. Niets dan compassie voor mensen die door zo'n moeilijke tijd gaan.

Die "openheid" is vanuit mensen die zeggen voor transmensen op te komen (niet noodzakelijk hetzelfde als de gemiddelde transmens, i know) wel één kant op, je moet het wel met de laatste sociaal-"wetenschappelijke" doctrines eens zijn, anders ben je al snel "transfoob" of TERF, zie ook J.K. Rowling.

Transvrouwen in vrouwensport is daar een mooi voorbeeld van.

Excuses overigens, ik laat me weer verleiden om ietswat off-topic te gaan.

• Like
Waarderingen: Pren
Mijn interesse voor transgenders gaat niet zo ver als jullie dus ik heb me er nooit zo ver in verdiept.

Verder vind ik echt alles best. Hand tattoos, transgenders het zal me allemaal worst wezen. Het leven is niet meer dan een scheet in de wind en als je je dan ook nog druk moet gaan maken om wat anderen doen.. Zonde van je tijd!

Mazzel

Dat hele tattoo verhaal. Het ligt ook gewoon aan de persoon wie het draagt, laten we eerlijk wezen. Een knappe vrouw ga je ook anders mee om dan een lelijke vrouw. Al komt er bewijs van spreken een David Beckham binnen die helemaal onderzit. Wordt daar al heel anders naar gekeken, dan een vadsige kerel die helemaal onderzit. Terwijl het allemaal niks zegt. Als iedereen hetzelfde in de wereld mooi vindt, is er ook geen reet aan.

maar ik ben van mening dat omgang met je medemens pas de ware leerschool is, iemands capaciteiten lees je niet af van een tattoo op een bepaald lichaamsdeel.

:roflol: ik ben denk ik een van de weinige ben hier die vaderloos met labiele tienermoeder (16)is opgegroeid,veel huiselijk geweld heb meegemaakt met latere stiefvaders ,vroeg uit huis (14 jaar) ,daarna in een internaat tussen de vieze straatratten (Hoenderloo) ,aantoonbaar minstens 20 x ben verhuisd ,dus een hechtingsstoornis van hier tot tokio (uiteraard ook in dezelfde stad) ,lang thuisloos geweest ,een tijd op het criminele pad geweest ,dus helaas ook ervaring met gevangenissen ,3 x keihard echt rock bottom ,de derde en laatste keer in een sportschool op een luchtbedje gewoond met alleen nog een tas met kleding en daarna alles weer opgebouwd ,voortijdig overlijden van mijn tweelingbroer,ik denk dat de gemiddelde mens zichzelf allang van ellende had opgehangen ,ik rook niet ,ik drink niet ,gebruik geen drugs ,zelfs geen koffie en caffeine houdende producten en geen medicijnen dus veel stabieler word het niet

ik ben een overlever pur sang,ik lees mensen als een open boek (is tenslotte mijn overlevingsstrategie geweest),dus niemand hoeft te twijfelen aan mijn mensenkennis en levenservaring ,dat is een belediging lol

:roflol: ik ben denk ik een van de weinige ben hier die vaderloos met labiele tienermoeder (16)is opgegroeid,veel huiselijk geweld heb meegemaakt met latere stiefvaders ,vroeg uit huis (14 jaar) ,daarna in een internaat tussen de vieze straatratten (Hoenderloo) ,aantoonbaar minstens 20 x ben verhuisd ,dus een hechtingsstoornis van hier tot tokio (uiteraard ook in dezelfde stad) ,lang thuisloos geweest ,een tijd op het criminele pad geweest ,dus helaas ook ervaring met gevangenissen ,3 x keihard echt rock bottom ,de derde en laatste keer in een sportschool op een luchtbedje gewoond met alleen nog een tas met kleding en daarna alles weer opgebouwd ,voortijdig overlijden van mijn tweelingbroer,ik denk dat de gemiddelde mens zichzelf allang van ellende had opgehangen ,ik rook niet ,ik drink niet ,gebruik geen drugs ,zelfs geen koffie en caffeine houdende producten en geen medicijnen dus veel stabieler word het niet

ik ben een overlever pur sang,ik lees mensen als een open boek (is tenslotte mijn overlevingsstrategie geweest),dus niemand hoeft te twijfelen aan mijn mensenkennis en levenservaring ,dat is een belediging lol

Wat wil je hiermee zeggen? ik ben bad ass ,kijk mij eens extreem zijn ,ik ben geen grijze muis, ik ben cool ,ik ben niet zo als jullie ,ik ben speciaal enz enz?

Of ben je gewoon beschadigd.

Wat wil je hiermee zeggen? ik ben bad ass ,kijk mij eens extreem zijn ,ik ben geen grijze muis, ik ben cool ,ik ben niet zo als jullie ,ik ben speciaal enz enz?

Of ben je gewoon beschadigd.
Hij is beschadigd. Tenminste, zo interpreteer ik het. Ik heb niet het gevoel dat hij dit zegt om stoer te doen.

Ik ben tussen dit soort jongens opgegroeid, maar ik had het geluk wel een stabiel gezin te hebben. Dat is een enorm geluk. Je kan de mensen met serieuze hechtingsproblemen er hier zo uitpikken trouwens.

Terug
Naar boven