Fitness Seller

Handtattoo en kantoorfunctie?

Bezoekers in dit topic

Ligt aan de functie, maar 9/10 zou ik voor de eerste kandidaat gaan, maar dan vallen zichtbare tattoos toch gewoon onder uitstraling, voorkomen e.d. Dan geldt dat het vaak niet in je voordeel werkt om al te veel afwijken van de norm.
 
Hangt dus vooral af van de bedrijfscultuur. Het zal ook nog wel uitmaken wat je op je hand hebt staan denk ik. Hate of love, wie neem je aan ? The hater or the Lover ?
 
Mijn sollicitatie bij het bedrijf waar ik nu al bijna 20 jaar werk kwam in binnen in een glimmende rode broek, space invaders t-shirt aan, lang haar en lange bakkebaarden tot tegen een sik aan. Piercing door de onderlip en weet ik veel wat nog meer, Mijn moeder wilde me niet zo laten gaan. Ik heb laten zien wat ik als programmeur bij het vorige bedrijf had gemaakt en werd aangenomen. Ik liep daar in de rondte als de eerste de beste vage alto, ooit was dat mijn ding. Wijde pijpen broeken van jaren 60 gordijnstof, felgele broeken van parachutestof, whatever. Heb zelf een periode alleen maar in de meest foute hawaï bloesjes gelopen, dat vond ik toen weer leuk. Kwam ook bij klanten, de grotere academische ziekenhuizen. Maar toen ik een dag vrij vroeg voor een tattoo zei hij meteen "als ik hem zie ben je weg". Zal ik nooit vergeten. Ondertussen ben ik dan wel uitgegroeid tot senior technical lead en kleed ik me representatief wanneer nodig. Ik ben zelfs het gezicht van het bedrijf in promo filmpjes. Wel met baard, opgeschoren haar en een staart (viking look), maar ook overhemd en bretels. Het reclame bureau vond mijn look blijkbaar goed, ik werd gevraagd door hun.
 
Mijn sollicitatie bij het bedrijf waar ik nu al bijna 20 jaar werk kwam in binnen in een glimmende rode broek, space invaders t-shirt aan, lang haar en lange bakkebaarden tot tegen een sik aan. Piercing door de onderlip en weet ik veel wat nog meer, Mijn moeder wilde me niet zo laten gaan. Ik heb laten zien wat ik als programmeur bij het vorige bedrijf had gemaakt en werd aangenomen. Ik liep daar in de rondte als de eerste de beste vage alto, ooit was dat mijn ding. Wijde pijpen broeken van jaren 60 gordijnstof, felgele broeken van parachutestof, whatever. Heb zelf een periode alleen maar in de meest foute hawaï bloesjes gelopen, dat vond ik toen weer leuk. Kwam ook bij klanten, de grotere academische ziekenhuizen. Maar toen ik een dag vrij vroeg voor een tattoo zei hij meteen "als ik hem zie ben je weg". Zal ik nooit vergeten. Ondertussen ben ik dan wel uitgegroeid tot senior technical lead en kleed ik me representatief wanneer nodig. Ik ben zelfs het gezicht van het bedrijf in promo filmpjes. Wel met baard, opgeschoren haar en een staart (viking look), maar ook overhemd en bretels. Het reclame bureau vond mijn look blijkbaar goed, ik werd gevraagd door hun.
Met alle respect ik heb zelf een diploma in de IT alle jongens met de meeste ervaring en kennis lopen er 9 vd 10 keer ook het meest fout bij 😂. Hoe slechter de looks hoe beter de kennis. Wel vreemd betreft de tattoo, maarja weet niet hoe representatief je was. Als je alleen een programmeur bent die moet kijken hoe en wat of een IT consultant die het hele project moet verkopen zit toch wel een verschil in.
 
nice

blijft interessant om te zien hoe er enorme verschillen zijn tussen bedrijven binnen dezelfde sector m.b.t. dit soort zaken

mijn vriendin werkt zelf in de psychiatrie en twijfelde onlangs over het plaatsen van een zichtbare tattoo, mede omdat het vanuit de werkgever een ongeschreven regel is geen zichtbare tattoo te hebben
Laatst sprak ik een vriendinnengroep die bijna allemaal iets in de zorg deden, een enkele ook in de geestelijke gezondheidszorg, en heb letterlijk de vraag gesteld of tatoeages verplicht waren in de zorgsector.

Niet op gezicht of handen, maar b.v. nek, armen, benen, schouders, rug, borst: plekken die bij vrouwen nogal eens in het openbaar (deels) aan de buitenlucht worden blootgesteld. Ook op het werk werden deze niet bewust bedekt, maar hing het van het uniform of kleding af.
 
Wat wil je hiermee zeggen? ik ben bad ass ,kijk mij eens extreem zijn ,ik ben geen grijze muis, ik ben cool ,ik ben niet zo als jullie ,ik ben speciaal enz enz?

Of ben je gewoon beschadigd.

je moest eens weten hoe graag ik toen een grijze muis had willen zijn,had me vele jaartjes met ellende gescheeld hahaha

Ik heb niet het gevoel dat hij dit zegt om stoer te doen.

+1
is niets om stoer over te doen ,een groot deel van je leven in de marginaliteit opgroeien ,al die weggegooide jaren
omdat je toen niet beter wist ,letterlijk





Fuck moeilijk. Zelfmedelijden heb je niks aan. Doen wat je wilt doen voordat je oud en versleten bent.

+1,
ik ben elke dag blij dat er weer een nieuwe dag is

Geldgedreven bedrijven

is dit geen pleonasme


Zou het kunnen dat door alles wat je hebt meegemaakt je extra voorzichtig bent geworden?

uiteraard ,ik heb het de kat uit de boom kijken tot kunst verheven ,ook ik heb mijn demonen ,
zoals vermeld heel veel last gehad van een hechtingsstoornis ,paniekstoornis ,ziekelijke onzekerheid ,overdreven alert zijn
heb ik nu weinig tot geen last meer van maar is natuurlijk wel altijd latent aanwezig

ik pluk nu wel de vruchten van deze onprettige ervaringen ,ik straal schijnbaar rust en vertrouwen uit ,heb een overwicht op mensen zonder hiervoor te moeten forceren of te moeten acteren en het leiding geven / aansturen van mensen gaat mij goed af ,ook schuw ik de botte bijl niet indien nodig want bang voor conflicten ben ik niet (al moet ik wel nog leren dit beter te doseren)
 
Laatst bewerkt:
Altijd lange mouwen crew.
 
Dat bepaalt de klant zelf wel.

Eigenlijk is het een vorm van discriminatie. Iemand die graag met tattoos wil rondlopen wordt dan eigenlijk "afgerekend" door zijn werkgever of een recruiter op basis van uiterlijke kenmerken. Vooral in 2020 zou dit geen probleem moeten zijn. Helaas kunnen de mensen zichzelf niet zijn of men moet de consequenties moeten aanvaren. hokjes denken en discriminatie is het eigenlijk. Maar ja het is niet anders. over 20 jaar wellicht is het geaccepteerd op elke werkplek. Het is niet anders. Kiezen of delen.
Ik heb besloten om geen handtattoo te nemen. Ik wil mezelf niet buitenspel zetten bij evt toekomstige sollicitaties voor een kantoorbaan.
 
kan zijn ,ik hoef toch ook geen tattoo henkie in mijn bedrijf ,zo ook geen fanatieke moslims of jehova freaks,
geen food freaks met bakjes eten voor in de magnetron of extreme vegans ,geen blm figuren of extreem linkse of rechtse figuren ,geen bodybuilders die kuren o.a vanwege de moodswings van labiel naar overdreven zelfvertrouwen of dat ze
zo hoerig zijn dat alles dat geen piemel heeft faire game is,geen weekend junkies waarbij je de maandag en dinsdag qua productiviteit kunt afschrijven,geen borderliners of andere ggz figuren,ik wil gewoon een average joe zonder al die poespas

ik vind het allemaal geen uitstraling of meerwaarde hebben voor een serieus bedrijf,dan maar een racist,so be it

Nou, jij bent ook niet echt het toonbeeld van een average Joe met 130 kg spieren hahaha
 
Een handtattoo is wel van een andere categorie dan een face of nek tattoo.

Wat is volgens jou het verschil tussen een nek en handtattoo? Het is allebei altijd zichtbaar (mits je een sjaal en handschoenen draagt, lol) en het ziet er even asociaal uit.
 
Mijn interesse voor transgenders gaat niet zo ver als jullie dus ik heb me er nooit zo ver in verdiept.

Verder vind ik echt alles best. Hand tattoos, transgenders het zal me allemaal worst wezen. Het leven is niet meer dan een scheet in de wind en als je je dan ook nog druk moet gaan maken om wat anderen doen.. Zonde van je tijd!

Mazzel

Je hebt gelijk maar de anderen zien dan niet.
 
Wat is volgens jou het verschil tussen een nek en handtattoo? Het is allebei altijd zichtbaar (mits je een sjaal en handschoenen draagt, lol) en het ziet er even asociaal uit.

Ik vind een handtattoo minder aso dan een tattoo in de nek. Een tattoo in het gezicht is het meest aso vind ik.
Kijk eens naar MS13 in San Salvador bijv.
 
:roflol: ik ben denk ik een van de weinige ben hier die vaderloos met labiele tienermoeder (16)is opgegroeid,veel huiselijk geweld heb meegemaakt met latere stiefvaders ,vroeg uit huis (14 jaar) ,daarna in een internaat tussen de vieze straatratten (Hoenderloo) ,aantoonbaar minstens 20 x ben verhuisd ,dus een hechtingsstoornis van hier tot tokio (uiteraard ook in dezelfde stad) ,lang thuisloos geweest ,een tijd op het criminele pad geweest ,dus helaas ook ervaring met gevangenissen ,3 x keihard echt rock bottom ,de derde en laatste keer in een sportschool op een luchtbedje gewoond met alleen nog een tas met kleding en daarna alles weer opgebouwd ,voortijdig overlijden van mijn tweelingbroer,ik denk dat de gemiddelde mens zichzelf allang van ellende had opgehangen ,ik rook niet ,ik drink niet ,gebruik geen drugs ,zelfs geen koffie en caffeine houdende producten en geen medicijnen dus veel stabieler word het niet

ik ben een overlever pur sang,ik lees mensen als een open boek (is tenslotte mijn overlevingsstrategie geweest),dus niemand hoeft te twijfelen aan mijn mensenkennis en levenservaring ,dat is een belediging lol

Respect kerel! bikkel.
 
Onzin, je CV en je persoonlijk profiel geven al een beeld van je, vooral dat tweede is belangrijk, werkgevers hebben niks aan een opsomming van eigenschappen/kwaliteiten, ze willen wat over jou lezen, doen ze dat niet dan beland je na 10 seconden al op een stapel. Een tattoo is het echt allerlaatste waar ze naar kijken.

Ook op tattoos die je niet kunt verbergen?
 
Back
Naar boven