MuscleMeat

Handtattoo en kantoorfunctie?

Bezoekers in dit topic

Ze heten niet voor niks jobstoppers.
Dan nemen ze toch een HBO'er aan, strak in pak, die vervolgens door de mand valt omdat hij toch niet zoveel weet als ze hadden verwacht?

Zo heb ik er al 7 moeten inwerken die er ook allemaal uit zijn geknikkerd :thumb:
 
Dan nemen ze toch een HBO'er aan, strak in pak, die vervolgens door de mand valt omdat hij toch niet zoveel weet als ze hadden verwacht?

Zo heb ik er al 7 moeten inwerken die er ook allemaal uit zijn geknikkerd :thumb:

???
 
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat een tattoo net zo weinig zegt als een papiertje en/of representatief uiterlijk ;)

Mwah, ben zelf van mening dat scholing tot op zekere hoogte érg belangrijk is. Ken overigens ook genoeg voorbeelden uit de praktijk van mensen die hun papiertje teniet doen met een praktijkkennis van 0. Representatief uiterlijk is imho sector afhankelijk.
 
Ik weet zelf dat het een stuk lastiger gaat worden als ik ergens anders zou solliciteren. Stel dat ik ga solliciteren dan geef ik het vooraf al aan. Als het een probleem is dan hoeft het gesprek al niet eens door te gaan.

Ik zit bij m'n huidige werkgever erg goed, inmiddels al 9 jaar, en het moet wel een heeeele goeie deal zijn om daar weg te gaan.

Als ik m'n CV actief zet wordt ik letterlijk plat gebeld de hele dag, dus kennis en werkervaring is het probleem niet.

Oke goed om te horen kerel. Je hebt geluk dat je in een progressieve sector zit. (IT)
Niet zo'n "suffige" omgeving als Finance.
 
Mwah, ben zelf van mening dat scholing tot op zekere hoogte érg belangrijk is. Ken overigens ook genoeg voorbeelden uit de praktijk van mensen die hun papiertje teniet doen met een praktijkkennis van 0. Representatief uiterlijk is imho sector afhankelijk.
Ik heb door de jaren heen heel veel collega's meegemaakt. De mensen zonder papieren waren echt de toppers, en de HBO'ers met overhemdjes waren t allemaal net niet.

Dat je de capaciteit hebt om te slagen voor een opleiding zegt in principe niets over hoe goed (of slecht) je je werk uitvoert.

Ik hoop niet dat er een discussie losbarst over opleiding vs werkervaring, maar over t algemeen leer je van een paar maandjes meedraaien in een bedrijf vele malen meer dan bij een meerjarige opleiding.

Uiteindelijk is het aan de werkgever wat hij/zij belangrijk vindt aan een nieuwe medewerker. Je weet het van te voren gewoon niet, en dat is altijd een gok bij het aannemen van iemand. Ook met een hoogopgeleide/strak in pak medewerker kan je behoorlijk de fout in gaan en verkeerde verwachtingen hebben.
 
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat een tattoo net zo weinig zegt als een papiertje en/of representatief uiterlijk ;)

Helemaal mee eens. Alleen ze moeten er wel voor open staan met mensen met handtattoo's
 
Mwah, ben zelf van mening dat scholing tot op zekere hoogte érg belangrijk is. Ken overigens ook genoeg voorbeelden uit de praktijk van mensen die hun papiertje teniet doen met een praktijkkennis van 0. Representatief uiterlijk is imho sector afhankelijk.
Hoe mee junior/starter je bent hoe belangrijker. Later heb je een minimum niveau nodig, maar dan is het niet perse meer van belang of je hbo of universiteit hebt gedaan. Dat laatste is een pro, maar je assessment laat ook we wat zien en je ervaring is vee meer waard. Ik heb momenteel een team waarin ook Wo ingenieurs en phd’s werken, ik heb hbo gedaan (met nog een rits andere ‘cursusjes’).

Bij veel bedrijven moet je wel iets op hbo-niveau gedaan hebben minimaal. Anders kom je niet verder dan middle management.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb door de jaren heen heel veel collega's meegemaakt. De mensen zonder papieren waren echt de toppers, en de HBO'ers met overhemdjes waren t allemaal net niet.

Dat je de capaciteit hebt om te slagen voor een opleiding zegt in principe niets over hoe goed (of slecht) je je werk uitvoert.

Ik hoop niet dat er een discussie losbarst over opleiding vs werkervaring, maar over t algemeen leer je van een paar maandjes meedraaien in een bedrijf vele malen meer dan bij een meerjarige opleiding.

Uiteindelijk is het aan de werkgever wat hij/zij belangrijk vindt aan een nieuwe medewerker. Je weet het van te voren gewoon niet, en dat is altijd een gok bij het aannemen van iemand. Ook met een hoogopgeleide/strak in pak medewerker kan je behoorlijk de fout in gaan en verkeerde verwachtingen hebben.

Eens. Vind zelf dat in de westerse wereld functies te veel afhangen van de opleiding die je hebt gedaan. Aan de andere kant heb ik een tijd geleden in een bedrijf gewerkt (zal geen namen noemen), waar je positie wél werd bepaalt adhv. je ervaring. Verreweg van optimaal. Discussie ga je waarschijnlijk nooit uitkomen, uiteindelijk zal het uitkomen op een combinatie van...
 
Ik heb door de jaren heen heel veel collega's meegemaakt. De mensen zonder papieren waren echt de toppers, en de HBO'ers met overhemdjes waren t allemaal net niet.

Dat je de capaciteit hebt om te slagen voor een opleiding zegt in principe niets over hoe goed (of slecht) je je werk uitvoert.

Ik hoop niet dat er een discussie losbarst over opleiding vs werkervaring, maar over t algemeen leer je van een paar maandjes meedraaien in een bedrijf vele malen meer dan bij een meerjarige opleiding.

Uiteindelijk is het aan de werkgever wat hij/zij belangrijk vindt aan een nieuwe medewerker. Je weet het van te voren gewoon niet, en dat is altijd een gok bij het aannemen van iemand. Ook met een hoogopgeleide/strak in pak medewerker kan je behoorlijk de fout in gaan en verkeerde verwachtingen hebben.

Eens!
Alleen ik denk dan; stel dat ze 2 goede kandidaten hebben. Eentje ziet er keurig uit. De ander ook, maar die heeft een fors postuur, kaalgeschoren kop en een handtattoo. en dat in een conservatieve sector. Wie zullen ze dan eerder gaan nemen. Allebei hebben ze ongeveer dezelfde kennis en ervaring. Die met de handtattoo is ook een stukje ouder dan de anderen. Wie gaan ze dan nemen?
 
Ik heb door de jaren heen heel veel collega's meegemaakt. De mensen zonder papieren waren echt de toppers, en de HBO'ers met overhemdjes waren t allemaal net niet.

Dat je de capaciteit hebt om te slagen voor een opleiding zegt in principe niets over hoe goed (of slecht) je je werk uitvoert.

Ik hoop niet dat er een discussie losbarst over opleiding vs werkervaring, maar over t algemeen leer je van een paar maandjes meedraaien in een bedrijf vele malen meer dan bij een meerjarige opleiding.

Uiteindelijk is het aan de werkgever wat hij/zij belangrijk vindt aan een nieuwe medewerker. Je weet het van te voren gewoon niet, en dat is altijd een gok bij het aannemen van iemand. Ook met een hoogopgeleide/strak in pak medewerker kan je behoorlijk de fout in gaan en verkeerde verwachtingen hebben.
Zo’n diploma is ook meer een aantoonbaar bewijs dat je een bepaald niveau hebt.
 
Eens!
Alleen ik denk dan; stel dat ze 2 goede kandidaten hebben. Eentje ziet er keurig uit. De ander ook, maar die heeft een fors postuur, kaalgeschoren kop en een handtattoo. en dat in een conservatieve sector. Wie zullen ze dan eerder gaan nemen. Allebei hebben ze ongeveer dezelfde kennis en ervaring. Die met de handtattoo is ook een stukje ouder dan de anderen. Wie gaan ze dan nemen?
Ik hoop degene die het beste in het team past.
 
Eens. Vind zelf dat in de westerse wereld functies te veel afhangen van de opleiding die je hebt gedaan. Aan de andere kant heb ik een tijd geleden in een bedrijf gewerkt (zal geen namen noemen), waar je positie wél werd bepaalt adhv. je ervaring. Verreweg van optimaal. Discussie ga je waarschijnlijk nooit uitkomen, uiteindelijk zal het uitkomen op een combinatie van...
Er is ook nog zoiets als talent voor leidinggeven, intelligentie en creativiteit, iets wat je op school niet leert. Deed talent en deels zelf ontwikkeld.

Heeft ook weinig te maken met ‘werkervaring’. Ik heb toevallig een paar talenten mee gekregen. Nooit wat voor gedaan behalve een beetje ontwikkelen van dat talent. Is wel hetgeen wat mij in staat stelt mijn huidige functie te vervullen. Vee mensen met welke opleiding ook zijn er niet toe in staat. Heb er keihard voor gewerkt, maar net als Simsalabimmusclesforsewin kun je gewoon mazzel hebben met je talenten. Die van mij zitten hem niet in spieren opbouwen...
 
Er is ook nog zoiets als talent voor leidinggeven, intelligentie en creativiteit, iets wat je op school niet leert. Deed talent en deels zelf ontwikkeld.

Heeft ook weinig te maken met ‘werkervaring’. Ik heb toevallig een paar talenten mee gekregen. Nooit wat voor gedaan behalve een beetje ontwikkelen van dat talent. Is wel hetgeen wat mij in staat stelt mijn huidige functie te vervullen. Vee mensen met welke opleiding ook zijn er niet toe in staat. Heb er keihard voor gewerkt, maar net als Simsalabimmusclesforsewin kun je gewoon mazzel hebben met je talenten. Die van mij zitten hem niet in spieren opbouwen...
Iedereen moet zou naar zijn vaardigheden moeten kijken en aan de hand daarvan bepalen welke baan goed is. Als je geen skills zoals leiderschap en communicatie hebt ofzo dan zou ik geen leidinggevende worden van iets ook al heb je het juiste diploma voor dat beroep. Dat zal de gene die je aan neemt ook wel merken dus dan lig je er zo weer uit. Als je weet dat je ergens goed in bent moet je dat gewoon zo erg verbeteren dat je er super goed in wordt en je daarin geld kunt gaan verdienen(mits je dat leuk vindt) vind ik.
 
Er is ook nog zoiets als talent voor leidinggeven, intelligentie en creativiteit, iets wat je op school niet leert. Deed talent en deels zelf ontwikkeld.

Heeft ook weinig te maken met ‘werkervaring’. Ik heb toevallig een paar talenten mee gekregen. Nooit wat voor gedaan behalve een beetje ontwikkelen van dat talent. Is wel hetgeen wat mij in staat stelt mijn huidige functie te vervullen. Vee mensen met welke opleiding ook zijn er niet toe in staat. Heb er keihard voor gewerkt, maar net als Simsalabimmusclesforsewin kun je gewoon mazzel hebben met je talenten. Die van mij zitten hem niet in spieren opbouwen...
Eens, alleen zijn dit dingen die je pas bij iemand ziet nadat diegene al is aangenomen. Nadat de gok al is gemaakt.
 
Iedereen moet zou naar zijn vaardigheden moeten kijken en aan de hand daarvan bepalen welke baan goed is. Als je geen skills zoals leiderschap en communicatie hebt ofzo dan zou ik geen leidinggevende worden van iets ook al heb je het juiste diploma voor dat beroep. Dat zal de gene die je aan neemt ook wel merken dus dan lig je er zo weer uit. Als je weet dat je ergens goed in bent moet je dat gewoon zo erg verbeteren dat je er super goed in wordt en je daarin geld kunt gaan verdienen(mits je dat leuk vindt) vind ik.
Lesson for life: investeer meer in het uitbouwen van je sterke kanten dan het afdekken van je mindere. Dat eerste heeft vaak veel meer rendement. Zwakke plekken moet je verbeteren zodat ze je Zo min mogelijk hinderen in je effectiviteit. Je talenten moet je het mee ‘winnen’.

Ik zie vaak andersom gebeuren en dat is zonde.
 
Lesson for life: investeer meer in het uitbouwen van je sterke kanten dan het afdekken van je mindere. Dat eerste heeft vaak veel meer rendement. Zwakke plekken moet je verbeteren zodat ze je Zo min mogelijk hinderen in je effectiviteit. Je talenten moet je het mee ‘winnen’.

Ik zie vaak andersom gebeuren en dat is zonde.
Zeker een levensles. Helemaal mee eens
 
Hoi daar,

Ik zit met een klein dillemma;

Ik heb al 2 full sleeves.
Ik zou graag een handtattoo willen nemen maar ik ben bang dat dit in de toekomst misschien een probleem zou kunnen worden.
Ik heb een vast contract, maar stel dat ik ooit zou moeten solliciteren dan is dit wellicht een min punt. Ondanks tegenwoordig tattoos geaccepteerd zijn.

Ik zit met het dillema; You live only once, aan de andere kant; wil ik me niet buitenspel zetten mocht ik ooit moeten solliciteren. Ik werk op de financiele afdeling van een middelgroot bedrijf.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wel of geen handtattoo nemen?

Als je verder/hoger wil komen , niet doen (tenzij het een sector is waar een zichtbare tattoo een voordeel zou kunnen zijn).

Het gaat er niet alleen om wat een bedrijf op zich er van vind maar ook uitstraling naar buiten en wat dat betreft zijn veel bedrijven concervatief).

Maw, ben je tevreden met wat je nu heb (baan, inkomsten, enz) doen, wil je meer, niet doen.
 
Omdat je zelf in de sector zit; ga op onderzoek uit intern en eventueel extern.

Uiteindelijk zal er altijd een kamp zijn die tegen de tattoo is en een kamp waarbij het geen invloed heeft op het resultaat. Mocht je ooit in de positie komen dat je weer moet solliciteren, zal daar een stukje toeval en geluk bij komen welk kamp aan de andere kant van de tafel zit. Tuurlijk heb jij met jouw verhaal er invloed op. Maar heb je iemand die neerbuigend kijkt op werk als Mac Donalds en het associeert met tattoo’s, dan heb je een achterstand in te halen. Je zal jezelf een aantal vragen kunnen gaan stellen. Maakt de tattoo jou echt gelukkiger in het leven? Of gaat de tattoo jou meer stress opleveren in de toekomst? Dit zijn maar simpele voorbeelden natuurlijk.

Je kan geen foute beslissing maken, omdat je zelf volledig bijstaat in de keuze die je gaat maken. Maar wees wel bewust welke nieuwe situaties je er mee gaat creëren waar dingen bij komen kijken waar je geen invloed op hebt. Daar moet je mee om kunnen gaan.
 
Als werkgever in de produktiebranche heb ik zelf enkele tat's. Ben er ook liefhebber van en de mijne zijn met een t-shirt zeker goed zichtbaar. Vanwege onze branche beperk ik me echter wel tot de boven- en onderarmen zodat het altijd bedekt kan worden. Wij zijn een enorm informeel bedrijf en lopen op kantoor bij hoge temperaturen op slippers en dragen shorts.

Echter, als ik 2 vergelijkbare kandidaten voor een commerciële functie zou krijgen waarvan er 1 niet bedekbare tat's zou hebben zou ik toch echt gaan voor degene zonder. Als commercieel medewerker ben je tevens een uithangbord voor ons bedrijf en krijg je veelvuldig te maken met (internationale) klanten en beurzen in een toch nog wel conservatieve wereldje. Wat je verder op je lichaam hebt boeit me niet, al zit je helemaal onder.

In de productieafdeling zal het me daarnaast wel worst wezen.
 
Back
Naar boven