XXL Nutrition

Handtattoo en kantoorfunctie?

Even de foto’s gepakt waar ze net gezet en vers waren

A1059BC3-29E3-494F-B502-38683487397C.jpeg

91D98971-8AE8-4D69-903A-1C5846C3E83B.jpeg
Epic

Dit doen we allemaal in zekere zin, anders zaten we niet op dit forum.
Je kunt hier twee kanten mee op:
1. Erbij lopen juist om reacties te krijgen van anderen
2. Jezelf beperken uit angst voor reacties van anderen

Het gaat hier over het tweede.

Over het algemeen is het niet geaccepteerd. En het heeft ook te maken met de rest van je uitstraling hoe de tattoo's overkomen.
Ben je een net gekleed, goed verzorgt en redelijk gemiddeld ogend qua formaat dan valt het gek genoeg minder op als aanstoot.
Ben je net gekleed, goed verzorgt maar "groot" dan word het al eerder als bedreigend uiterlijk gezien.

Ik doe het iig niet, ik ben bijna 2 meter bij pak en beet 115kg en heb ook een erg kort geschoren kop met een baardje. En ookal kleed ik mijzelf netjes merk je toch dat mensen een "reactie" hebben als je binnenkomt.
Hier hetzelfde. Ben een lieve man die in de zorg werkt maar ben 1,90 met 115 kg. Veel spieren, kaal hoofd en baardgroei. Bijna net zoals mijn avatar. Dat is het doel.
Maar heb dagelijks met vooroordelen te maken. Niet dat me dat wat deert maar het is zo. Als ik me nog eens vol zou gooien met tattoos dan werkt dat niet mee.

Hier hetzelfde. Ben een lieve man die in de zorg werkt maar ben 1,90 met 115 kg. Veel spieren, kaal hoofd en baardgroei. Bijna net zoals mijn avatar. Dat is het doel.
Maar heb dagelijks met vooroordelen te maken. Niet dat me dat wat deert maar het is zo. Als ik me nog eens vol zou gooien met tattoos dan werkt dat niet mee.
Dus moraal van het verhaal, mensen oordelen toch wel. Als het niet over tattoos gaat dan gaat het wel over iets anders.

Is toch ook menseigen om te oordelen op wat men ziet!

Ligt eraan vanuit invalshoek je het bekijkt, als je naar iemand gaat die tattoos zet dan verwacht je dat die persoon zelf ergens op het lichaam wat heeft wat we als piece of art kunnen benamen, je wil namelijk je tattoo bij een professional laten zetten lijkt me, jij zet de termen tattoo en professionaliteit tegenover elkaar, ik zoek de nuance en toon aan dat het niet zo z/w is als wat jij hier schetst.
Professionele uitstraling verschilt per sector, zoals ik meerdere malen aangeef. Zou jij een Priscilla in leren legging, Nike petje en tijgerprint shirt met opgespoten lippen een functie als gastvrouw in een sterrenrestaurant aanbieden?

Professionele uitstraling verschilt per sector, zoals ik meerdere malen aangeef. Zou jij een Priscilla in leren legging, Nike petje en tijgerprint shirt met opgespoten lippen een functie als gastvrouw in een sterrenrestaurant aanbieden?

Kleding is uit te wisselen een tattoo niet!

zolang ze haar werk uniform, brede lach en vriendelijkheid meebrengt zeker weten! Sta overigs zelf vol tattoos en ik werk in de pharmacy.. Rotte werkgever als die al op uiterlijk afgaat, dat is hetzelfde als zwarte mensen geen job geven of mohamed geen job geven voor zijn voornaam

Kleding is uit te wisselen een tattoo niet!
Opgespoten lippen niet!
zolang ze haar werk uniform, brede lach en vriendelijkheid meebrengt zeker weten! Sta overigs zelf vol tattoos en ik werk in de pharmacy.. Rotte werkgever als die al op uiterlijk afgaat, dat is hetzelfde als zwarte mensen geen job geven of mohamed geen job geven voor zijn voornaam
Jij bent af. Beetje discriminatie gaan vergelijken met iets waar je zelf een keuze in hebt. Man man man.

Ik zal jullie nogmaals uit de droom halen. Kwaliteit wordt bepaald door de klant. Indien een klant dus verwacht dat medewerkers geen tattoos hebben omdat zij dat zien als een teken van professionaliteit heb je dus als werkgever een makkelijke keuze. In sectoren waar de gemiddelde klant daar niets om geeft kan je dus prima terecht, in sectoren waar dat wel zo is ga je je carrièrekansen niet helpen door een tattoo te zetten.

kwaliteit heeft niks met een tattoo te maken en zelf keuze .. Nee je laat je toekomstige baas een keuze maken voor jou, goed zot zou ik zeggen

Ik werk bij een bedrijf in de verkoop waarbij ik vaak op allerlei beurzen, forums en seminars ben, waar letterlijk allerlei oligarchen en andere multimiljonairs/grote investeerders etc. samenkomen... af en toe spreek ik ook met dat soort mensen of met hun vertegenwoordiging. Ik weet wel zeker dat als ik onder de tats en piercings en wat allemaal nog meer zou zitten, ik door die mensen niet serieus genomen zou worden. Integendeel zelfs...

Gewoon je zichtbare delen niet tatoeëren. Zodat je het altijd nog kan bedekken. Dan lijkt het mij allemaal niet zo een probleem.

Ik werk bij een bedrijf in de verkoop waarbij ik vaak op allerlei beurzen, forums en seminars ben, waar letterlijk allerlei oligarchen en andere multimiljonairs/grote investeerders etc. samenkomen... af en toe spreek ik ook met dat soort mensen of met hun vertegenwoordiging. Ik weet wel zeker dat als ik onder de tats en piercings en wat allemaal nog meer zou zitten, ik door die mensen niet serieus genomen zou worden. Integendeel zelfs...
Zielig wereldje waar alles om geld draait

Gaat dit nog over de handtattoo of over tattoo’s in het algemeen?

Je weet niet hoe een klant een containerbegrip als ‘kwaliteit’ interpreteert. Daar heeft Sterling in mijn ogen een punt. Bepaalde sectoren ga je aan de kant gezet worden, andere niet. Het heeft invloed, maar het hoeft je niet te beperken.

Terug
Naar boven