Fitness Seller

hangende rechterkant na breuk

Freek123

Novice
Waardering
0
Hey, ben nieuw hier maar ik heb een best wel belangrijke vraag. Ik ben bijna 20 jaar. Ik ben op mijn 16 rustig begonnen met trainen en ben op mijn 17e begonnen met echt hard en schematisch fitnessen, ik heb heel lang met een bodybuilder getrained. Alles ging perfect. Ik woog op mijn 18e 92 kilo met maar gemiddeld 9 procent vet.

In ieder geval, vorig jaar in april heb ik een ernstige breuk aan mijn rechterarm opgelopen door snowboarden. Mijn rechterpols is verbrijzeld en ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. ik ben in totaal 18 kilo spieren afgevallen en ben 2 maanden geleden weer een beetje begonnen. Ik heb een beperking in mijn rechterpols qua beweging naar boven en beneden. Hij is erg stijf maar dat hindert niet in het normale leven. Ik train nu bij iets wat lijkt op een sportcentrum waar ze meer aan cardio doen, Mijn fysiotherapeut heeft ook nog nooit zoiets als mijn probleem meegemaakt. Nu ik weer begin te trainen merk ik duidelijk steeds meer verschil in de armen, in de borst en zelfs mijn buik(links groter dan rechts). De bloedsomloop is goed dus daar licht het niet aan. verschil in kracht voel ik nauwelijks. Ik voel alleen vrij weinig verzuring tijdens trainen in mijn rechter arm/borst etc. Ik ben tijdens de val ook vrij hard op mijn hoofd gevallen (geen hersenshudding of iets dergelijks) ik heb m e ook laten vertellen dat het aan je zenuwenstelsel zou kunnen liggen. Mijn fysiotherapeut denkt dat het psychologisch (ik zou ombewust bang zijn mijn pols te forceren en daarom niet voluit trainen en ongelijk) zelf geloof ik daar weinig van. Hij wil nu dat ik oefeningen doe zonder mijn pols te gebruiken. Bijna onmogelijk dus. zoals de butterfly op een machine en dna met mijn armen drukken. Hij verwees ook nog naar die polsbandjes die ik zou moeten bevestigen aan rugoefeningen. echte onzin dus.

Heeft iemand dit zelf wel een meegemaakt of kan iemand me tips geven, dat zou heel erg handig zijn want ik ben er veel aan kwijt geraakt.

alvast bedankt,

Freek

Welkom Freek.

K*t betreft dat ongeluk, kan je bv ook niet meer drukken met een polsbandje, niet voor rug te trainen, maar als ondersteuning voor het bankdrukken e.d?
Tape je pols eens voor het bankdrukken helemaal in en kijk of de pijn draagzaam is, verder denk ik ook niet dat ik je verder kan helpen met eventuele manieren, om fatsoenlijk te kunnen trainen in jouw situatie...

Succes!

Inderdaad tape em es goed in.

Terug
Naar boven