MuscleMeat

Review HARD! - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Pre-workout shake
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Focus, goede pomp en een energierush.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1ste maal.
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Zeer goed, fruitig - soort kersensmaak.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 scoop.
  • Waar heb je het supplement gekocht? Bodyenfitshop.com
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis verzending en prima (snelle) levering.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 20,-
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? ~

Mijn review:

Vandaag voor het eerst getraind met de nieuwe PWO sup van Bodyenfitshop ''HARD!''.
Was zeer benieuwd. 1 scoop ingenomen op een lege maag. De smaak was net als veel andere PWO supps echt niet verkeerd. Fruity, beetje vergelijkbaar met ''Black Powder''.
Na een kwartier kreeg ik de eerste energiestoot en op weg naar de gym merkte ik dat m'n focus ook flink verbeterd was. Eenmaal in de sportschool flink 1,5 uurtje geknald en ook de pump (vooral in m'n schouders) bleef niet weg. Vond deze een beetje vergelijkbaar met NO(X), dus met andere woorden; zeer goed. Energierush was vrij goed, maar niet zo top als van Noxi. Maar dat hoeft ook niet, aangezien ik vanavond ook ooit nog een keertje in slaap wil komen ;-).
Enige grote nadeel is de eetlust. Kreeg m'n post workout shake al moeilijk naar binnen, en nu staat er hier een bak rijst voor m'n neus waar ik gewoon geen enkele hap van weg krijg. (Iemand hier ook problemen mee?) Voel me nog steeds top en hoop dat ik geen last krijg van een crash.

Conclusie; ben zeer onder de indruk van deze nieuwe PWO-booster. Ik hoorde alleen dat de prijs naar 25 euro gaat, en dán is Noxi per workout toch net iets goedkoper. Voor de mensen die op Noxi niet goed reageren, is deze zeker het proberen waard!

tja je gaat tegenwoordig aan alles dood

Ik wil hier niemand op de kast jagen maar vroeg mij toch af of Body en Fitshop ook bekend is met onderstaand voorval waar waarschijnlijk deze maand uitkomst op komt. Geranamine is toch beschikbaar in jullie product en ik vraag mij daarom af of jullie dit soort berichten ook in de gaten houden en of langdurig gebruik van dit stofje geen schade kan aanrichten aan je organen.

------------------------------------------------------
Methylhexanamine (Forthan, Forthane, Floradrene, methylhexanenamine, dimethylamylamine), marketed under the name Geranamine or DMAA

In February 2012, the deaths of two U.S. soldiers who collapsed during physical training in the last few months have prompted a military investigation of the popular body-building supplement that was found in their systems.[31] This prompted the Department of Defense to pull products containing methylhexaneamine from on-base store shelves pending an investigation.[32] A Pentagon spokesman, however, stressed, “These products are legal substances and, as yet, no link between DMAA and the medical conditions reported by military medical providers has been validated scientifically by us. DoD has asked that the products be pulled from the shelves as a precautionary measure.”[33] DoD findings on the matter are expected in late March, 2012.

Het zou fijn zijn als B&F hierop kan reageren.

Ik heb Hard! ook gebruikt, maar moet zeggen dat Noxi toch wel sterker aanvoelt. Ik vind Hard! gewoon lekker werken voor de pomp. Maar de enorme tintelingen heb ik niet ervaren, wel een beetje crash na de tijd.
Het kan ook zijn dat ik het beetje op volle maag heb genomen, had van een vriend geprobeert die het bij jullie besteld had.
Maar met al en al toch wel tevreden!
Ik heb twee scoops gehad en dat is wat ik ook soms van Noxi neem.

Maar zoals Bodyenfitshop ook zegt, bij elk persoon is het verschillend!

En kan Bodyenfitshop ook even toelichten of dat 1,3 mg verboden wordt binnenkort?

Laatst bewerkt:
Ik heb Hard! ook gebruikt, maar moet zeggen dat Noxi toch wel sterker aanvoelt. Ik vind Hard! gewoon lekker werken voor de pomp. Maar de enorme tintelingen heb ik niet ervaren, wel een beetje crash na de tijd.
Het kan ook zijn dat ik het beetje op volle maag heb genomen, had van een vriend geprobeert die het bij jullie besteld had.
Maar met al en al toch wel tevreden!
Ik heb twee scoops gehad en dat is wat ik ook soms van Noxi neem.

Maar zoals Bodyenfitshop ook zegt, bij elk persoon is het verschillend!

En kan Bodyenfitshop ook even toelichten of dat 1,3 mg verboden wordt binnenkort?

Klopt precies.:) Noxipro is iets heftiger in de energie/focus. Hard! geeft weer meer/geweldige pomps. Zo heeft ieder zijn voorkeur. We merken wel dat steeds meer mensen voor de Hard! gaan kiezen omdat deze juist veel minder crash geeft als bv Noxi.:)

1,3
De berichten uit de US zijn lastig in de juiste context te plaatsen. Daarmee bedoel ik dan doseringen/omstandigheden/ eventueel de combinatie met andere producten enz.. Zoals met bijna alles is verantwoord gebruik belangrijk. Pre-Workouts zijn producten waar je veel plezier aan kunt beleven. Maar zoals met veel dingen ga er op een verantwoorde manier mee om.

Laatst bewerkt:
Klopt precies.:) Noxipro is iets heftiger in de energie/focus. Hard! geeft weer meer/geweldige pomps. Zo heeft ieder zijn voorkeur. We merken wel dat steeds meer mensen voor de Hard! gaan kiezen omdat deze juist veel minder crash geeft als bv Noxi.:)

1,3
Daar is nog niets over bekend.

Naar mijn mening vindt ik pomp inderdaad ook heerlijk en dat ervaar je ook bij Hard! heel goed. Misschien is het goed om dit soort producten op de markt te brengen want ik heb het idee dat binnekort het hele 1,3mg DMAA concept verboden gaat worden.

Ik wil hier niemand op de kast jagen maar vroeg mij toch af of Body en Fitshop ook bekend is met onderstaand voorval waar waarschijnlijk deze maand uitkomst op komt. Geranamine is toch beschikbaar in jullie product en ik vraag mij daarom af of jullie dit soort berichten ook in de gaten houden en of langdurig gebruik van dit stofje geen schade kan aanrichten aan je organen.

------------------------------------------------------
Methylhexanamine
(Forthan, Forthane, Floradrene, methylhexanenamine, dimethylamylamine), marketed under the name Geranamine or DMAA

In February 2012, the deaths of two U.S. soldiers who collapsed during physical training in the last few months have prompted a military investigation of the popular body-building supplement that was found in their systems.[31] This prompted the Department of Defense to pull products containing methylhexaneamine from on-base store shelves pending an investigation.[32] A Pentagon spokesman, however, stressed, “These products are legal substances and, as yet, no link between DMAA and the medical conditions reported by military medical providers has been validated scientifically by us. DoD has asked that the products be pulled from the shelves as a precautionary measure.”[33] DoD findings on the matter are expected in late March, 2012.

Er zijn zelfs meer doden gevallen aan caffeine, is dat ook onveilig?

Zo lang de maximale hoeveelheid niet overschreden wordt dan is het wel prima (bij HARD! 3 scoops max!). Hoge doseringen zorgen voor bijwerkingen o.a. erectie stoornissen, hartkloppingen, hypertensie etc... (tekens van vasoconstrictie)
Jammer genoeg zijn er toch van die mensen die denken dat ze alles aankunnen en nemen meer scoops om de "focus" te kunnen voelen.
De focus kan je misschien wel krijgen met meer scoops, maar je hart voelt iedere mg 1,3 dmaa/caffeine extra die je neemt met of ZONDER focus.

Lees gewoon de label, en hou je daar aan. Probeer ook af en toe wat rust weken in te lassen (zonder stimulanten) om te herstellen van dat stress. Rust neem je toch normaal ook na je training? Doe dat ook!

Over dat bericht, tjah.. Als je traint met 1,3 DMAA (hoogst waarnschijnlijk iedere dag), dan heb je hogere doseringen nodig. Trainingen in het leger zijn zeer slopend, laat staan wanneer het in de zomer gebeurt. Al met al het zou me helemaal niet verbazen als je hart het opgeeft.

Er zijn zelfs meer doden gevallen aan caffeine, is dat ook onveilig?

Zo lang de maximale hoeveelheid niet overschreden wordt dan is het wel prima (bij HARD! 3 scoops max!). Hoge doseringen zorgen voor bijwerkingen o.a. erectie stoornissen, hartkloppingen, hypertensie etc... (tekens van vasoconstrictie)
Jammer genoeg zijn er toch van die mensen die denken dat ze alles aankunnen en nemen meer scoops om de "focus" te kunnen voelen.
De focus kan je misschien wel krijgen met meer scoops, maar je hart voelt iedere mg 1,3 dmaa/caffeine extra die je neemt met of ZONDER focus.

Lees gewoon de label, en hou je daar aan. Probeer ook af en toe wat rust weken in te lassen (zonder stimulanten) om te herstellen van dat stress. Rust neem je toch normaal ook na je training? Doe dat ook!

Over dat bericht, tjah.. Als je traint met 1,3 DMAA (hoogst waarnschijnlijk iedere dag), dan heb je hogere doseringen nodig. Trainingen in het leger zijn zeer slopend, laat staan wanneer het in de zomer gebeurt. Al met al het zou me helemaal niet verbazen als je hart het opgeeft.

Precies. Mijn advies is dan ook om gewoon de juiste dosering aan te houden en dan is er niets aan de hand. Ook raad ik aan om met on- en off perioden te werken. :)

-Leon

Ik heb dit vandaag voor het eerst gebruikt van een maatje van me maar ik voelde helemaal niks? Komt dit omdat ik mijn avondeten net een uurtje naar binnen had? Of komt dit door de dosering? heb niet gezien hoeveel hij erin deed. Mijn maatje zei wel dat crack bij hem veel beter werkte dan dit. De smaak was btw wel goed.

Laatst bewerkt:
Zie hierboven; wil je een enorme fantastiche gigantische pomp, dan bestel je dit waanzinnig goede product.
Ga je meer voor energie/focus/kracht dan pak je jacked of noxi.

Ik heb dit vandaag voor het eerst gebruikt van een maatje van me maar ik voelde helemaal niks? Komt dit omdat ik mijn avondeten net een uurtje naar binnen had? Of komt dit door de dosering? heb niet gezien hoeveel hij erin deed. Mijn maatje zei wel dat crack bij hem veel beter werkte dan dit. De smaak was btw wel goed.

1-3 scheppen kan je nemen. Het werkt inderdaad beter op een nuchtere maag. :)

-Leon

Heb Hard! nu zo'n 5-6 weken in gebruik, het is m'n eerste pre-workout maar ik ben er tevreden over. De positieve effecten zijn vooral de energie die je krijgt, de pomp in de spieren en sommige setjes gaan iets gemakkelijker, waardoor je net een aantal extra herhalingen kunt maken. De smaak is verder prima en gaat niet vervelen, ook niet geheel onbelangrijk :D Bovendien merk ik dat ik maar 1 á 1,5 scoop nodig heb om de voordelen te merken, waardoor het product lang meegaat.

Ik merk eigenlijk geen negatieve effecten. Heb een enkele keer een crash gehad omdat het soms zo veel energie geeft dat je meer setjes of herhalingen gaat doen, maar na wat dextrose en rust was dit ook grotendeels verholpen. Het is wel zo dat je na een periode de dosis iets moet verhogen om de voordelen echt goed te merken, dit zal waarschijnlijk met gewenning te maken hebben.

Al met al dus een goede pwo met zeker meer voordelen dan nadelen, welke voor mijn gevoel goed gebalanceerd is qua ingrediënten. Hoe iedereen erop zal reageren is persoonsgebonden, maar wat mij betreft is het wel een aanrader :)

Heb Hard! nu zo'n 5-6 weken in gebruik, het is m'n eerste pre-workout maar ik ben er tevreden over. De positieve effecten zijn vooral de energie die je krijgt, de pomp in de spieren en sommige setjes gaan iets gemakkelijker, waardoor je net een aantal extra herhalingen kunt maken. De smaak is verder prima en gaat niet vervelen, ook niet geheel onbelangrijk :D Bovendien merk ik dat ik maar 1 á 1,5 scoop nodig heb om de voordelen te merken, waardoor het product lang meegaat.

Ik merk eigenlijk geen negatieve effecten. Heb een enkele keer een crash gehad omdat het soms zo veel energie geeft dat je meer setjes of herhalingen gaat doen, maar na wat dextrose en rust was dit ook grotendeels verholpen. Het is wel zo dat je na een periode de dosis iets moet verhogen om de voordelen echt goed te merken, dit zal waarschijnlijk met gewenning te maken hebben.

Al met al dus een goede pwo met zeker meer voordelen dan nadelen, welke voor mijn gevoel goed gebalanceerd is qua ingrediënten. Hoe iedereen erop zal reageren is persoonsgebonden, maar wat mij betreft is het wel een aanrader :)

Leuke review! Dank je wel! :thumbs:

-Leon

@body en fitshop

Ik heb gister de nieuwe pot aangebroken en merk een klein verschil in smaak. Ben as we speak uit de oude pot aan't snoepen, en die proeft wat zoeter.

Wat is er uit gehaald of ingedaan?

@body en fitshop

Ik heb gister de nieuwe pot aangebroken en merk een klein verschil in smaak. Ben as we speak uit de oude pot aan't snoepen, en die proeft wat zoeter.

Wat is er uit gehaald of ingedaan?

Niks aangepast. Formule etc is allemaal hetzelfde gebleven. :)

-Leon

Op lege maag geprobeerd, werkt heerlijk Body en Fitshop! Wel crash na de tijd alleen weet hier nooit een oplossing voor?

Gedaan, alleen het blijft een waanzinnig k*t gevoel geven. Ik heb dat bij alle Pre Workouts.

Dan durf ik het niet te zeggen, misschien ben je er extra gevoelig voor (in dat geval zou het een optie zijn om de dosis iets te verlagen)

Wat ik wel een beetje jammer vindt, is dat je het ''prikkel en licht in je hoofd'' gevoel niet meer krijgt. I remember first scoop Noxi, damn wat was dat toch heerlijk.

Op lege maag geprobeerd, werkt heerlijk Body en Fitshop! Wel crash na de tijd alleen weet hier nooit een oplossing voor?

Dank je, voor het compliment! De crash is met Hard! eigenlijk nog heel minimaal als je daar gevoelig voor bent dan kun je er niet veel aan doen:)

Terug
Naar boven