Sorry maar het is de vraag niet wat jij vind, het gaat erom wat wetenschappelijk het antwoord is? Kan je wel nog zo hard vinden dat voor jou XTC schadelijker is, denk niet dat het veel veranderd.Ok, maar als ik 3 maand niet zou uitgaan zou ik eig nooit aan alcohol denken, laat staan het drinken.. en ik drink nu toch al een enorme tijd éénmaal per week enorm veel alcohol. Zal wss wel per persoon verschillen. Komt mss ook omdat ik eig geen alcohol lust, behalve cocktails dan.
1 maal XTC per week vind ik veel schadelijker dan 1 maal Alcohol, maar als Harddrugs synoniem staat voor zware bedwelmingsmiddelen dan is Alcohol idd een harddrug. Maar de meeste mensen kunnen Alcohol gemakkelijker met verstand en in beperkte mate gebruiken dan bv XTC, Speed Of C gewoon omdat het minder verslavend is. Alcoholgebruik kan je beter in de hand houden, en is daardoor ook minder schadelijk voor het lichaam.
Het grote aantal alcoholverslavingen komt volgens mij ook omdat het legaal is, en doordat mensen die zich slecht voelen al vlug naar alcohol grijpen gewoon omdat het voor handen is..
En het groot aantal alcohol verslavingen zijn naar mijn mening toch echt te danken aan mensen die er onbewust aanverslaafd zijn. Zoals jij, ik en de rest van het forum. Het komt te onschuldig over, en wordt te weinig bij nagedacht.

.

.