Fitness Seller

harddrugsgebruik

Peiling Peiling gebruik jij harddrugs?

• Totaal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, maar als ik 3 maand niet zou uitgaan zou ik eig nooit aan alcohol denken, laat staan het drinken.. en ik drink nu toch al een enorme tijd éénmaal per week enorm veel alcohol. Zal wss wel per persoon verschillen. Komt mss ook omdat ik eig geen alcohol lust, behalve cocktails dan.

1 maal XTC per week vind ik veel schadelijker dan 1 maal Alcohol, maar als Harddrugs synoniem staat voor zware bedwelmingsmiddelen dan is Alcohol idd een harddrug. Maar de meeste mensen kunnen Alcohol gemakkelijker met verstand en in beperkte mate gebruiken dan bv XTC, Speed Of C gewoon omdat het minder verslavend is. Alcoholgebruik kan je beter in de hand houden, en is daardoor ook minder schadelijk voor het lichaam.
Het grote aantal alcoholverslavingen komt volgens mij ook omdat het legaal is, en doordat mensen die zich slecht voelen al vlug naar alcohol grijpen gewoon omdat het voor handen is..
Sorry maar het is de vraag niet wat jij vind, het gaat erom wat wetenschappelijk het antwoord is? Kan je wel nog zo hard vinden dat voor jou XTC schadelijker is, denk niet dat het veel veranderd.

En het groot aantal alcohol verslavingen zijn naar mijn mening toch echt te danken aan mensen die er onbewust aanverslaafd zijn. Zoals jij, ik en de rest van het forum. Het komt te onschuldig over, en wordt te weinig bij nagedacht.

hoezo? het gaat toch over harddrugs dit topic? ik denk (hoop) dat hij er niet trots op is :roflol:

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:23 ----------

Sorry maar het is de vraag niet wat jij vind, het gaat erom wat wetenschappelijk het antwoord is? Kan je wel nog zo hard vinden dat voor jou XTC schadelijker is, denk niet dat het veel veranderd.

En het groot aantal alcohol verslavingen zijn naar mijn mening toch echt te danken aan mensen die er onbewust aanverslaafd zijn. Zoals jij, ik en de rest van het forum. Het komt te onschuldig over, en wordt te weinig bij nagedacht.

alcohol is echt vele male minder schadelijk dan xtc...

als jij 1 jaar lang ieder weekend zuipt sta je er na een jaar beter bij dan ieder weekend pillen.

Definier harddrug.

Ik vind bijvoorbeeld mdma grijs gebied.

14-15 jaar? Moeilijke jeugd gehad ofzo.

Scooter vriendjes die hardcore luisteren?

geen moeilijke jeugd gehad. keer met pillen proberen begonnen aangezien ouwere maten het deden, en ik was wel benieuwd. en het beviel goed. ben juist blij dat ik het op die leeftijd heb gedaan en nu er niet maar aan hoef te denken.

Dan vraag ik me toch echt af in wat voor milieu je leeft, ik denk dat de meeste mensen die ik ken niet eens zouden weten wat bijv. het effect is van ketamine.

En EPK, alles wat op de opium lijst staat lijkt me. (Dat zijn tegenwoordig dus ook paddo's)

normaal milieu, eerst niet misschien maar nu is de groep compleet verandert, niemand doet meer iets.

verklaar je woordkeuze nader

---------- Toegevoegd om 23:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

hoezo? het gaat toch over harddrugs dit topic? ik denk (hoop) dat hij er niet trots op is :roflol:

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:23 ----------

als jij 1 jaar lang ieder weekend zuipt sta je er na een jaar beter bij dan ieder weekend pillen.

idd jij snapt em, had beter bij 1 keer kunnen blijven maar nu weet ik hoe het is en daarmee is het hoofstuk ook afgesloten

ben juist blij dat ik het op die leeftijd heb gedaan en nu er niet maar aan hoef te denken.

haha je praat over een jaar gelede kerel ;).

btw ik denk dat je dan beter juist wat ouder kan zijn ipv jonger, zelfde als met anabolen dus.

Ik ben ook wel van mening dat gecontroleerd wekelijks alcoholgebruik minder schadelijk is dan wekelijks gebruik van bepaalde uppers maar het probleem is dat er enorm veel alcoholverslaafden zijn, of dat nu ligt aan de legale beschikbaarheid van alcohol kan over gediscussieerd worden, feit is dat er serieuze issues mee zijn op het moment.

_42718419_drugs_graph2_416.gif

+1
Als wekelijks XTC gebruik een verslaving is dan is wekelijks alcohol gebruik dat ook.

Dat hoeft niet zo te zijn. Er is een verschil tussen elke week XTC moeten gebruiken omdat je je anders het ganse weekend slecht gaat voelen en de week nadien er op ook, of elke week Alcohol willen gebruiken. Ook uitgaan omdat je XTC wil gebruiken, of Alcohol gebruiken omdat je uitgaat..

Klopt, het probleem is gwn dat sommige mensen verslaafd raken aan alcohol, dit kan wel komen door de legale beschikbaarheid van alcohol, maar is imo toch een reden om alcohol als een harddrug te zien.

haha je praat over een jaar gelede kerel ;).

btw ik denk dat je dan beter juist wat ouder kan zijn ipv jonger, zelfde als met anabolen dus.

denk niet dat zo'n levensstijl weer terugkomt. sinds ik bezig ben met bb (wat ook nog maar net 4 maanden is) is er al veel verandert.

ga nu 100% voor dit. hopelijk blijft die motivatie lang, want meestal vind ik voor een bepaalde tijd iets tof en ga ik daar wel 200% voor, dat kan 1 jaar zijn maar ook 3 jaar of meer.

Onzin, vaak genoeg bewezen. Let wel, we hebben het hier over verstanding gebruik. Dat houd in dat je in het voorbeeld van XTC, voldoende water drinkt en geen andere drugs erbij (Iets wat natuurlijk wel vaak gebeurd).

Sterker nog, er zijn nog geen echte bewijzen voor lichamelijke schade die XTC je aandoet, behalve lichte slijtage aan je handen. Ze zouden nog kunnen komen hoor, het is een relatief nieuwe drug in vergelijking met alcohol.

edit: Stom ik kan het hele onderzoek niet vinden, maar dit was het resultaat.: http://ironwolf.dangerousgames.com/blog/archives/458
Dit lijstje komt elke keer weer terug, ook bij het onderzoek dat BBC had laten uitvoeren.

idd jij snapt em, had beter bij 1 keer kunnen blijven maar nu weet ik hoe het is en daarmee is het hoofstuk ook afgesloten

Ok excuses voor mijn opmerking leek ff alsof je er trots op was.

Daarbij vind ik 14 meer een leeftijd waar je ondervind dat je derde beentje niet alleen voor te plassen is en niet naar de ket te grijpen :D

Ben het ook eens met cutler...vraag me af wat die shit met je hersenen doet als je nog jong (14) bent en iedere week het spoor bijster bent.

Onzin, vaak genoeg bewezen. Let wel, we hebben het hier over verstanding gebruik. Dat houd in dat je in het voorbeeld van XTC, voldoende water drinkt en geen andere drugs erbij (Iets wat natuurlijk wel vaak gebeurd).

Sterker nog, er zijn nog geen echte bewijzen voor lichamelijke schade die XTC je aandoet, behalve lichte slijtage aan je handen. Ze zouden nog kunnen komen hoor, het is een relatief nieuwe drug in vergelijking met alcohol.

edit: Stom ik kan het hele onderzoek niet vinden, maar dit was het resultaat.: http://ironwolf.dangerousgames.com/blog/archives/458
Dit lijstje komt elke keer weer terug, ook bij het onderzoek dat BBC had laten uitvoeren.

Hier is nog een intressant filmpje:
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/video/detail/972421/Alcohol-en-tabak-ergste-drugs.dhtml

Wil wel niet zeggen dat XTC veilig is, de week nadien ben je gwn uitgeput, blijven schade zal het wel niet veroorzaken maar wekelijks alcohol gebruik heeft wel een kleinere impact. Je merkt het de week nadien gwn niet, en duidelijk wel van XTC.

Geen van de antwoordalternatieven paste voor mij, dan maar de best mogelijke gekozen.

Voor mij geldt: ja, meesten minstens 1 keer.

Dat hoeft niet zo te zijn. Er is een verschil tussen elke week XTC moeten gebruiken omdat je je anders het ganse weekend slecht gaat voelen en de week nadien er op ook, of elke week Alcohol willen gebruiken. Ook uitgaan omdat je XTC wil gebruiken, of Alcohol gebruiken omdat je uitgaat..
XTC Heeft net als alcohol geen lichamelijke verslaving maar een psychologische, leukste aan XTC is zelfs nog, dat de effectiviteit van het actiefe bestandsdeel (MDMA) wegzakt. De tijd die nodig is voor volledig herstel van effectiviteit is rond de 3 weken per keer. Dit betekend dus dat wekelijks gebruik niet heel snel voor zou komen. En dan is er ook nog is de algemene gewenning aan MDMA....

Ok excuses voor mijn opmerking leek ff alsof je er trots op was.

Daarbij vind ik 14 meer een leeftijd waar je ondervind dat je derde beentje niet alleen voor te plassen is en niet naar de ket te grijpen :D

Ben het ook eens met cutler...vraag me af wat die shit met je hersenen doet als je nog jong (14) bent en iedere week het spoor bijster bent.

ik functioneer nog dus heb niks te klagen, nu bakkie kwark eten, omwas doen en dan slapen.

en maakt verder niet uit zo'n reactie, maar vond hem niet gepast aangezien ik gewoon "mijn" ervaring postte in dit topic

XTC Heeft net als alcohol geen lichamelijke verslaving maar een psychologische, leukste aan XTC is zelfs nog, dat de effectiviteit van het actiefe bestandsdeel (MDMA) wegzakt. De tijd die nodig is voor volledig herstel van effectiviteit is rond de 3 weken per keer. Dit betekend dus dat wekelijks gebruik niet heel snel voor zou komen. En dan is er ook nog is de algemene gewenning aan MDMA....

Alcohol veroorzaakt wel degelijk een zware lichamelijke verslaving als je het dagelijks gaat gebruiken.
Wekelijks MDMA gebruikt komt eigenlijk massaal voor, maar daar blijft het bij met XTC wekelijks gebruik, terwijl het bij drugs zoals speed en zelfs alcohol helemaal uit de hand kan lopen.
Terwijl alcohol bij wekelijks gebruik een van de minst schadelijkste is na GHB.

Wij gebruikten MDMA 2 x per week, vrijdag en zaterdag in onze beginperiode, daarna alleen maar zaterdags. Het effect is zo spectaculair dat je het moeilijk kan laten om het wekelijks te nemen.

Wij gebruikten MDMA 2 x per week, vrijdag en zaterdag in onze beginperiode, daarna alleen maar zaterdags. Het effect is zo spectaculair dat je het moeilijk kan laten om het wekelijks te nemen.

Hehe, true, tis one hell of a drug!
Maar als je nuchter bent, dan zien ze er allemaal wel ****ed up uit imo. :D

Het effect van mdma neemt juist spectaculair af... Daarom zou ik het nooit twee keer achter elkaar doen.
1 keer gedaan trouwens, maar toen moest ik dubbele hoeveelheid pillen slikken voor de helft van het effect... Niet echt de moeite.

Snap echt niet dat mensen dat wekelijks doen. Elke keer weer slecht slapen en die smerige uitwerking. Moet er niet aan denken :P

1 x maal per week XTC is gewoon schadelijker dan 1 x per week Alcohol, voor je lichaam alleen al, laat staan voor de hersenen...

Je moet denk ik gewoon van jezelf de reden weten waarom je alcohol drinkt, daarom is het voor sommige mensen onschuldig en zal het altijd onschuldig blijven, voor andere mensen is het idd niet zo onschuldig omdat ze het gebruiken bv om aan het leven te ontsnappen of om zich goed te voelen.. Vanaf het moment dat je een drang begint te voelen en er begint naar uit te kijken om alcohol te gebruiken kan je er idd maar beter mee stoppen.

Alcohol heeft geen verslavende stoffen er in zitten (dat is waar ik het over had).
Wat er wel gebeurd, is dat door het vernken van je lever door de alcohol, de enige goede manier om je brakke gevoel weg te krijgen, nog meer alcohol is.
Ben de naam even kwijt, maar dit is hoe mensen in routine van dagelijks veel drinken komen.

Hehe, true, tis one hell of a drug!
Maar als je nuchter bent, dan zien ze er allemaal wel ****ed up uit imo. :D

Haha idd, maar onder invloed merk je daar weinig van, en het maar zo fantastisch vinden om over onzin te praten:D

---------- Toegevoegd om 23:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:48 ----------

Alcohol heeft geen verslavende stoffen er in zitten (dat is waar ik het over had).
Wat er wel gebeurd, is dat door het vernken van je lever door de alcohol, de enige goede manier om je brakke gevoel weg te krijgen, nog meer alcohol is.
Ben de naam even kwijt, maar dit is hoe mensen in routine van dagelijks veel drinken komen.

Dat klopt niet man, alcohol veroorzaakt serieuze withdrawal symptonen is wel degelijk lichamelijke verslavend, net zoals benzo's. In hoeverre het verslavend is kan je over discussieren door de makkelijke verkrijgbaarheid, maar het is wel degelijk lichamelijk verslavend bij dagelijks gebruik.

---------- Toegevoegd om 23:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:49 ----------

Het effect van mdma neemt juist spectaculair af... Daarom zou ik het nooit twee keer achter elkaar doen.
1 keer gedaan trouwens, maar toen moest ik dubbele hoeveelheid pillen slikken voor de helft van het effect... Niet echt de moeite.

Snap echt niet dat mensen dat wekelijks doen. Elke keer weer slecht slapen en die smerige uitwerking. Moet er niet aan denken :P

Nooit veel last van de volgende dag, chillen enzo was dan juist extra leuk, wel van die hersenschokken de week nadien en vrij moe tot donderdag dan begon ik mij weer terug goed te voelen en kreeg ik weer zin in XTC:o.
Tolerantie begon ik pas na een paar maanden te merken, had echt ongelofelijk leuke ervaringen zelfs de dag nadien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven