MuscleMeat

harddrugsgebruik

Peiling Peiling gebruik jij harddrugs?

• Totaal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar werd ik een jaar geleden half ziek van en half MDMA gevoel, als ik meer nam dan veranderde het in een volledige bad trip. Sinds een jaar ook geen mdma meer gevonden dus nu kan het verandert zijn.

Wat gebruik je nu op feestjes of ben je clean op het moment?

Dat is dus niks voor mij, ik denk dat ik me er erg ongemakkelijk onder zou voelen (zoals ik ook kan hebben onder bijv. 140mg in een keer nemen, dat je even te hard gaat)

Gewoon rustig opbouwen. Als je ze nog niet eerder hebt gehad zou ik zeker met een halfje beginnen.

Ben trouwens blij dat ik voor mn 18e geen drugs heb gebruikt, denk dat ik op jonge leeftijd er niet mee zou kunnen omgaan.

Wat gebruik je nu op feestjes of ben je clean op het moment?

Ik vind al een jaar geen XTC meer, met als resultaat dat ik mij meer verveel in discotheken dan wat anders, met als resultaat dat ik nu amper nog uitga... Vorig jaar door mdma gebrek een aantal weken speed gebruikt maar de afkick daarvan is gwn een hel (paranoia, niet kunnen relaxen etc..), terwijl het bij mdma juist relaxt is.

ben nu net 22 jaar geworden en begin nu met harddrugs te expirimenteren.

tot nogtoe nooit wat gebruikt, geen softdrugs, geen harddrugs zelfs nooit gerookt dus het zou tijd worden dat we is flink gaan kijken wat de mogelijkheden zijn :D

Medieval, als ik jou posts lees zie ik toch vaak tegenstrijdigheden met wat je in het verleden gepost hebt. Duidelijk dat je hersenen al flink pak slaag hebben gekregen door je excessief druggebruik :p

In verband met de discussie over de gevolgen en het verslavingsrisico van alcohol vs. MDMA is er denk ik niet een eenduidig beeld over te geven. Ik heb zelf jarenlang MDMA gebruikt, het probleem is dat je ook niet altijd zeker weet of er puur MDMA inzit en je dus de schadelijkheid niet volledig kan toeschrijven aan de MDMA. Dat is het nadeel van de illegaliteit t.o.v. alcohol. ( toch hier in België kan je je drugs niet testen )

Terwijl ik dus wel elke week mdma gebruikte en ook hoge dosissen kan ik wel zeggen dat ik de voorbije 4-5 jaar veranderd ben. Nogal moeilijk uit te leggen, maar mijn 'grenzen' werden steeds weer verlegd. Ik ben stukken 'zotter' geworden. Als je met mij zou weggaan en me zou kennen zou je wel begrijpen wat ik bedoel. Dit zie ik ook bij andere vrienden of kennissen dat zoveel drugs hebben gebruikt. Bij de ene nog wat meer als de andere. Verder word je ook wel dommer, maar dit blijkt wel te herstellen eens je er mee stopt.

Alcohol heb ik nooit veel gedronken, enkel in de periodes dat ik clean was. Want met XTC mengde ik nooit alcohol en zelden andere drugs. Nu ben ik alweer een maandje clean van de harddrugs, maar heb ik wel enkele weken 4-5 op 7 dagen gedronken. Ondertussen is dat al maar alleen in het weekend geworden. En wat ik hierbij opmerk is dat ik telkens naar het weekend uitkijk om me zat te zuipen. Als ik uitga dan weet ik dat ik me zat ga zuipen, anders gaat het niet plezant worden.

Dit is nou juist hetzelfde verslavingsgevoel dat ik bij mdma had na een tijdje, dus of alcohol minder verslavend is dan mdma zal ik zeker niet bevestigen. In tegendeel zelf...

Kwa effecten op het lichaam en gevolgen zal er ook niet zoveel verschil zitten denk ik.

ben nu net 22 jaar geworden en begin nu met harddrugs te expirimenteren.

tot nogtoe nooit wat gebruikt, geen softdrugs, geen harddrugs zelfs nooit gerookt dus het zou tijd worden dat we is flink gaan kijken wat de mogelijkheden zijn :D

:roflol:

Dat is mijns inziens wel het domste dat je kunt doen. Blijf toch lekker van dat spul af als je het nog nooit gebruikt hebt. Met jouw leeftijd zou je toch beter moeten weten :p

Nooit gedaan, daar blijf ik ook bij..

EDIT ; lol Angelus, je staat overal erbij :p

Nee nooit gedaan en ben het ook niet van plan:D

Medieval, als ik jou posts lees zie ik toch vaak tegenstrijdigheden met wat je in het verleden gepost hebt. Duidelijk dat je hersenen al flink pak slaag hebben gekregen door je excessief druggebruik :p

???Mijn drugsperiode was in 2007 tot maart 2008, toen was ik juist vrij met het maken van vals geld en mocht ik complex niet meer binnen, die periode was ik met GHB begonnen, pas in oktober geraakte ik terug complex binnen en nam ik af en toe speed. Ik ben pas in dat pilletjes topic beginnen posten in oktober ofzo dus geen idee waar jij tegenstrijdigheden in ziet;) Toen was het allang mdma crisis.

Voor de rest praat je ook over het risico op weekendverslaving, daar blijft het jammer genoeg niet bij met alcohol, het aantal mensen dat er lichamelijk aan verslaafd is is enorm hoog, terwijl dat bij XTC praktisch onbestaande is.

Wat bedoel je trouwens met zotter? Is je persoonlijkheid beter of slechter geworden?

Onzin, vaak genoeg bewezen. Let wel, we hebben het hier over verstanding gebruik. Dat houd in dat je in het voorbeeld van XTC, voldoende water drinkt en geen andere drugs erbij (Iets wat natuurlijk wel vaak gebeurd).

Sterker nog, er zijn nog geen echte bewijzen voor lichamelijke schade die XTC je aandoet, behalve lichte slijtage aan je handen. Ze zouden nog kunnen komen hoor, het is een relatief nieuwe drug in vergelijking met alcohol.

edit: Stom ik kan het hele onderzoek niet vinden, maar dit was het resultaat.: http://ironwolf.dangerousgames.com/blog/archives/458
Dit lijstje komt elke keer weer terug, ook bij het onderzoek dat BBC had laten uitvoeren.

Ik weet wel 100% zeker dat xtc schadelijker is. Het tast je serotine toch aan? En kijk eens hoe je erbij staat met 1 of 2 pillen op, vergeleken met iemand met 5-6 flesjes bier. Je pikt ze er zo uit :D

Wat een k*t topic zeg, iedereen praat zijn eigen gebruik goed. Hoe verrassend!

Topic moved naar "Uitgaanssectie".

Dan is het niet meteen een k*ttopic bro.

Mensen doen dit dagelijks, en jij bent vast geen uitzondering.

Mwog, al die discussies zijn al zo vaak geweest. En mensen praten altijd hun eigen ding wat ze gebruiken goed en dat wat een ander doet is dan slecht :P

Waarom ben ik geen uitzondering? Weet jij meer dan ik weet?

Vind dat goed praten van eigen gebruik er totaal niet toe doet.

Iedereen weet dat drugs in welke vorm of hoeveelheid dan ook meestal "slecht" voor je is. Medische redenen uitgezonderd.

Als je drugs gebruikt accepteer je die nadelige gevolgen, niet zeuren verder.

Mwog, al die discussies zijn al zo vaak geweest. En mensen praten altijd hun eigen ding wat ze gebruiken goed en dat wat een ander doet is dan slecht :P

Waar haal je dat nu weer vandaan? Iedereen is verantwoordelijk genoeg om te bepalen wat ze zelf nemen, ik praat dus niemand slecht.

Het is tog algemeen bekend dat jij de cokehoer van het forum bent:eyebrow:

Als je drugs gebruikt accepteer je die nadelige gevolgen, niet zeuren verder.

+1
Mij ga je nooit ineens horen zeggen dat het toch allemaal "rommel" is, dat ligt allemaal aan mezelf als ik slechte naeffecten ofzo heb, maar dat wist ik al voordat ik eraan begon;)

Neenee, is eerder chill club (waar de meeste zitten voor ze naar Oh gaan) maar totaal andere muziek.
Is in Nazareth. Niet zo heel gekend maar de meesten hebben er al van gehoord vanwege schietpartij :p

Bah Bel Air. Ooit naar daar gereden op een vrijdag om na kwartier gewoon terug te rijden. Muziek is gewoon ronduit belachelijk, te vergelijken met gemiddeld café in overpoort Gent. Meer minderjarigen dan meerderjarigen. Overdreven macho's die in feite nog niets gezien hebben. Neen, geen bel-air meer voor mij.

---------- Toegevoegd om 13:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:12 ----------

Dude is da serieus van dn Bel-Air? En met openlijk, bedoel je dan echt "op het gemak lijntjes kappen op de tafel terwijl personeel en security het zien"?

Ik heb daar, buiten de klassieke rijen aan mannentoiletten, niet veel van gemerkt. Zal misschien geweest zijn omdat ik er op vrijdagavond was, maar ik vond de drugs er echt niet doorwegen zoals het in bepaalde discotheken wel doet.

• Topic Starter Topic Starter
Als je drugs gebruikt hoeft het niet gelijk nadelige gevolgen te hebben, dit hangt wel af van de mate hoeveel je gebruikt, en welke soort drugs we het over hebben. Je KAN er verantwoord mee omgaan. zie bij een aantal mensen in mijn omgeving die dat niet kunnnen, of beter gezegd, mensen die verslavend aangelegd zijn, of waarbij het al snel fout kan gaan(gedrag bijv). die worden er niet beter op. Het blijft natuurlijk harddrugs, ook al sta je sterk in je schoenen, het kan erin sluipen(denk aan coke bijv)

Valt het jullie ook niet op dat de drugs topics als paddestoelen de grond uitschieten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven