Fitness Seller

hartslag tijdens cutten

Haldur

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
98kg
Vetpercentage
25%
Hallo allemaal,

ik ben nu al een goede 3 weken bezig met cutten, maar nu ben ik niet zo zeker van mijn cardiosessies. Ik doe 3x per week KT gevolgd door zo'n 40min cardio (steppen) aan een gemiddelde hartslag van zo'n 150-160. Nu vraag ik mij af of dit te hoog is of niet. Ik ben merkbaar uitgeput na de training en ik zweet dan ook enorm. Maar de laatste paar trainingen voel ik mij goed tijdens de trainingen en steek ik er af en toe wat hoge intervallen in waardoor mijn hartslag tot 178 durt te gaan soms wel wat hoger.

Moet ik die intervallen weglaten en gewoon lekker verder cardioen aan 150-160? of kan ik er intervallen met hartslag van 180 insteken?

p.s.: ik verbrand zo'n dikke 600Kcal per 40min

greetz

Ligt er maar net aan wat je doel is.

Doel:

gewicht verliezen: dan, hoe hoger hoe beter

vet verliezen spier zoveel mogelijk behouden (220 - leeftijd, van deze uitkomst rond de 65% aanhouden)

conditie: zie gewicht verliezen

volgens mij OF cardio = 45 minuten lekker doorsteppen op een hartslag en niet uitgeput raken

OF hiit = soort van 20 minuten interval waar de hartslag pijlsnel omhoog gaat en het volgende moment weer in rust naar beneden wordt gebracht en dat continu afgewisseld

ikzelf houd al een tijdje cardio aan, maar merk wel dat dat heel wat anders is dan interval want moest zondag weer eens voetballen en heb nu vette spierpijn!!!! &^%&*(

Doel:

vet verliezen spier zoveel mogelijk behouden (220 - leeftijd, van deze uitkomst rond de 65% aanhouden)

Welcome back to 1983.

• Topic Starter Topic Starter

Doel:

oh ja idd ben mijn doel vergeten te vermelden. Men doel is vet verliezen met behoud van spieren (zoveel mogelijk althans).

ok bedankt shophorst

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:00 ----------

hoezo? graag wat info aub, wil echt wel goed trainen zonder na enkele weken te beseffen dat ik nutteloos bezig was.

Momenteel ook in de cut. Ik ga nu voor conditieopbouw waarbij mn hartslag makkelijk de 180 aanraakt of voorbij gaat. Na opgebouwde conditie lijkt het me beter om me te gaan richten op het vetverlies aangezien mn conditie dan beter is en ik dus harder kan rennen/crosstraineren met een hartslag van 160. Dit houdt dan toch ook in dat ik meer verbrand? Ff vraagje tussendoor :P

Hoe hoger jouw hartslag hoe meer je verbrand maar bij een bepaald niveau ook spier

Terug
Naar boven