Fitness Seller

Havermout of brinta als soort van cake

Het was héérlijk! :meal:

Foto's-0030.jpg

ooh dat ziet er beter uit:p
Welke stand van de magnetron heb je gebruikt?

hoe kan het dat die van mij geen koek wordt maar echt een soort slappe zooi wordt met een "velletje" eromheen?:p
Heb hem echt 20 min gedaan, toen omgedraait en weer 20 min maar het wordt niet echt vast.
Kan het zijn dat onze magnetron gwn niet geschikt is of gebruik ik een verkeerde stand?
heb geen idee hoe ik hem op "600 watt" zet. Ik zet hem gwn "aan" :D

hoe kan het dat die van mij geen koek wordt maar echt een soort slappe zooi wordt met een "velletje" eromheen?:p
Heb hem echt 20 min gedaan, toen omgedraait en weer 20 min maar het wordt niet echt vast.
Kan het zijn dat onze magnetron gwn niet geschikt is of gebruik ik een verkeerde stand?
heb geen idee hoe ik hem op "600 watt" zet. Ik zet hem gwn "aan" :D

Hoe denk je nu dat dit komt??

Geen idee???

Gebruik een plattere schaal waardoor dat ie minder dik wordt.

Kan perfect in de oven ook:D

heb hem echt vrij plat gemaakt, kan het zijn dat mijn verhoudingen niet kloppen?

100 gram brinta
3 eieren
0.5 liter melk

ik gebruik trouwens geen brinta maar een of ander AH huismerk, kan het zijn dat het hier aan ligt?
wil dat ding echt graag maken maar het blijft maar falikant fout gaan :cool::eek:

Mede cheffkoks,

helaas slecht nieuws!!

Ik wilde perse duidelijkheid hebben of whey in beslag van een cake/pannenkoeken etc nu nadelig is of niet. Ik heb deze vraag aan Rene van XXXL voorgelegd, in zijn topic in supplementen sectie. Zie hier:

Origineel gepost door 2Dominate
Beste Rene,

ik heb een vraagje over jullie whey instant. Ik denk dat jij als producent wel zeker weet hoe het zit.

Geinspireerd door dit topic: Havermout of brinta als soort van cake . zit ik te denken om een cake te maken van brinta. Hierbij wil ik het eiwit gehalte van de cake omhoog halen door whey instant in het beslag mee te mixen en daarna het beslag als een cake te bakken in de oven/magnatron.

Er is een discussie of dit nadelig is voor de whey. Is het zo dat wanneer de whey verhit word in de magnatron/oven door bijv het in een beslag van een cake te doen, dat de whey eiwitten /amino's kapot gaan en ze niet meer opgenomen kunnen worden??

Ik ben benieuwd of jij weet of dit verhitten schadelijk is voor de kwaliteit van de whey en de opname hiervan of dat het hopelijk niets uitmaakt! Bvd!

Rene:
Ik heb deze vraag een tijdje geleden voorgelegd aan 1 van onze producenten en die raad verhitten van eiwitten ten zeerste af. De eiwitten gaan kapot en volgens hem kan het zelfs giftig worden als je eiwitten verhit.

Lijkt mij dus dat wij een andere manier moeten vinden om het eiwitgehalte in de cake hoog te krijgen. Wellicht het witte van gekookte eieren en dat fijnmalen in het beslag voor het bakken???:rolleyes:

Mede cheffkoks,

helaas slecht nieuws!!

Ik wilde perse duidelijkheid hebben of whey in beslag van een cake/pannenkoeken etc nu nadelig is of niet. Ik heb deze vraag aan Rene van XXXL voorgelegd, in zijn topic in supplementen sectie. Zie hier:

Origineel gepost door 2Dominate
Beste Rene,

ik heb een vraagje over jullie whey instant. Ik denk dat jij als producent wel zeker weet hoe het zit.

Geinspireerd door dit topic: Havermout of brinta als soort van cake . zit ik te denken om een cake te maken van brinta. Hierbij wil ik het eiwit gehalte van de cake omhoog halen door whey instant in het beslag mee te mixen en daarna het beslag als een cake te bakken in de oven/magnatron.

Er is een discussie of dit nadelig is voor de whey. Is het zo dat wanneer de whey verhit word in de magnatron/oven door bijv het in een beslag van een cake te doen, dat de whey eiwitten /amino's kapot gaan en ze niet meer opgenomen kunnen worden??

Ik ben benieuwd of jij weet of dit verhitten schadelijk is voor de kwaliteit van de whey en de opname hiervan of dat het hopelijk niets uitmaakt! Bvd!

Rene:
Ik heb deze vraag een tijdje geleden voorgelegd aan 1 van onze producenten en die raad verhitten van eiwitten ten zeerste af. De eiwitten gaan kapot en volgens hem kan het zelfs giftig worden als je eiwitten verhit.

Lijkt mij dus dat wij een andere manier moeten vinden om het eiwitgehalte in de cake hoog te krijgen. Wellicht het witte van gekookte eieren en dat fijnmalen in het beslag voor het bakken???:rolleyes:

Klinkt niet goed

goeie shit! moet deze week op conferentie en kan dit mooi meenemen voor tussen de presentaties door!

heb dit ook geprobeerd.
Heb de 4 eiwitten, 1 volledig ei versie gebruikt.
Ik heb wel eerst de eiwitten opgeklopt. Dit bleek later echter van geen belang, de cake is gewoon plat gebleven....

Heb hem klaargemaakt in de oven. 20-25min op 180graden
(dikte +- 3cm)
mooie korst en misschien wel goedkoper dan microgolf....
Heb er ook wat banaan onder gedaan. jammie

Ik heb hem ook gemaakt, en men hij ruikt echt naar speculaas..
Morgen eet ik hem op..

Mijn ingredienten:

* 60 Gram Brinta
* 40 Gram Havermout
* 300 ML Karnemelk
* 5 Ei-Eiwitten
* 1 Ei-Geel
* 1 Theelepel NatriumCarbonaat
* 2 Theelepel Zelfrijzend Bakmeel
* 4 Theelepel Zoetstof
* 1 Theelepel Vanille Arome
* Paar flinke scheuten Kaneel
* Klein beetje Nootmuskaat

Dit alles blenderen.. In een appeltaart vorm gedaan en 21 Minuten in de ping.. Haalde hem eruit, even laten koelen maar de onderkant was nog was-achtig, dus omgedraaid er weer in op een bord, zo een 7 minuten en toen was het een soort cake-brood achtige substandsie geworden, met bovenop een lekkere korst!

En natuurlijk een foto'tje:

352p0xu.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook gemaakt, en men hij ruikt echt naar speculaas..
Morgen eet ik hem op..

Mijn ingredienten:

* 60 Gram Brinta
* 40 Gram Havermout
* 300 ML Karnemelk
* 5 Ei-Eiwitten
* 1 Ei-Geel
* 2 Theelepel Zelfrijzend Bakmeel
* 4 Theelepel Zoetstof
* 1 Theelepel Vanille Arome
* Paar flinke scheuten Kaneel
* Klein beetje Nootmuskaat

Dit alles blenderen.. In een appeltaart vorm gedaan en 21 Minuten in de ping.. Haalde hem eruit, even laten koelen maar de onderkant was nog was-achtig, dus omgedraaid er weer in op een bord, zo een 7 minuten en toen was het een soort cake-brood achtige substandsie geworden, met bovenop een lekkere korst!

En natuurlijk een foto'tje:

352p0xu.jpg

Hij was goed! Erg lekker, smaakte een beetje naar ontbijtkoek..
Enige nadeel, 1 helft was wat taaieg, miss omdat ik hem er te lang heb ingedaan.. De rest was een beetje als brood, zo zag de binnenkant er ook uit, als ontbijtkoek/brood, met van die bolletjes lucht erin!

Ik heb het net gemaakt, maar het leek nergens op. Niet verkeerd qua smaak, maar erg nat aan de binnekant en mega droge korst.

Wel goed weg te krijgen opzich.
weet niet waar het aan heeft gelegen.

Heb 100 gram haver
500ml melk
10 ei eiwit
2 hele eieren
2 eetlepels kaneel
2 scheppen whey

Juist een zeer lekkere choco cake Brownie op..

http://www.youtube.com/watch?v=R_UlwNtD-vc

Mijn ingredienten:

* 50 Gram Zilvervliesrijst
* 20/20 Gram Havermout/Brinta {Totaal 40 dus}
* 200 Gram Magere Kwark
* 5 Ei-Eiwitten
* 1 Ei-Geel
* 1 Theelepel Zelfrijzend Bakmeel
* 4 Theelepel Zoetstof
* 1 Theelepel Vanille Aroma
* 10 Gram PURE Cacao
* 7 Gram Choco Rasp {85 Procent}

Bereidingswijze:
Oven voorverwarmen op 180 Graden, 35-45 Minuten laten bakken (Of langer, gewoon tot gaar..) dan laten afkoelen..

Het wordt een soort van cake/brood achtige substantie.. niet klef vanbinnen, kan wel maar dan moet je korter in oven..
Goed om mee te nemen en werkelijk waar, het smaakt naar brood met hagelslag..

Voedingswaarde:
73 Gram KH
50 Gram Eiwit
15 Gram Vet
630 Kcal

Is dit om gewicht aan te komen of juist om af te vallen??

Ook maar es proberen!

vandaag geprobeerd niet echt een succes. deze week maar nog eens proberen :D

is het normaal dat die shit na een uurtje echt zo hard word als maar kan.

Terug
Naar boven