Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ooh dat ziet er beter uit
Welke stand van de magnetron heb je gebruikt?

hoe kan het dat die van mij geen koek wordt maar echt een soort slappe zooi wordt met een "velletje" eromheen?
Heb hem echt 20 min gedaan, toen omgedraait en weer 20 min maar het wordt niet echt vast.
Kan het zijn dat onze magnetron gwn niet geschikt is of gebruik ik een verkeerde stand?
heb geen idee hoe ik hem op "600 watt" zet. Ik zet hem gwn "aan"![]()

Mede cheffkoks,
helaas slecht nieuws!!
Ik wilde perse duidelijkheid hebben of whey in beslag van een cake/pannenkoeken etc nu nadelig is of niet. Ik heb deze vraag aan Rene van XXXL voorgelegd, in zijn topic in supplementen sectie. Zie hier:
Origineel gepost door 2Dominate
Beste Rene,
ik heb een vraagje over jullie whey instant. Ik denk dat jij als producent wel zeker weet hoe het zit.
Geinspireerd door dit topic: Havermout of brinta als soort van cake . zit ik te denken om een cake te maken van brinta. Hierbij wil ik het eiwit gehalte van de cake omhoog halen door whey instant in het beslag mee te mixen en daarna het beslag als een cake te bakken in de oven/magnatron.
Er is een discussie of dit nadelig is voor de whey. Is het zo dat wanneer de whey verhit word in de magnatron/oven door bijv het in een beslag van een cake te doen, dat de whey eiwitten /amino's kapot gaan en ze niet meer opgenomen kunnen worden??
Ik ben benieuwd of jij weet of dit verhitten schadelijk is voor de kwaliteit van de whey en de opname hiervan of dat het hopelijk niets uitmaakt! Bvd!
Rene:
Ik heb deze vraag een tijdje geleden voorgelegd aan 1 van onze producenten en die raad verhitten van eiwitten ten zeerste af. De eiwitten gaan kapot en volgens hem kan het zelfs giftig worden als je eiwitten verhit.
Lijkt mij dus dat wij een andere manier moeten vinden om het eiwitgehalte in de cake hoog te krijgen. Wellicht het witte van gekookte eieren en dat fijnmalen in het beslag voor het bakken![]()
Ik heb hem ook gemaakt, en men hij ruikt echt naar speculaas..
Morgen eet ik hem op..
Mijn ingredienten:
* 60 Gram Brinta
* 40 Gram Havermout
* 300 ML Karnemelk
* 5 Ei-Eiwitten
* 1 Ei-Geel
* 1 Theelepel NatriumCarbonaat
* 2 Theelepel Zelfrijzend Bakmeel
* 4 Theelepel Zoetstof
* 1 Theelepel Vanille Arome
* Paar flinke scheuten Kaneel
* Klein beetje Nootmuskaat
Dit alles blenderen.. In een appeltaart vorm gedaan en 21 Minuten in de ping.. Haalde hem eruit, even laten koelen maar de onderkant was nog was-achtig, dus omgedraaid er weer in op een bord, zo een 7 minuten en toen was het een soort cake-brood achtige substandsie geworden, met bovenop een lekkere korst!
En natuurlijk een foto'tje:
![]()
Is dit om gewicht aan te komen of juist om af te vallen??