XXL Nutrition

Havermout of brinta als soort van cake

Hoe meer rozijnen hoe lekkerder :d

Gouden tip: vervang de melk nooit door kwark :p

• Topic Starter Topic Starter
haha, enne kwark in de pannenkoeken kan wel

Maar niet als enige ingredient. Kwark wil niet zo stollen.

Karma voor de TS wat een helden recept! Met een beetje pindakaas wordt het nog smeuiger!

Geweldige recepten hier, thx!

Heb vandaag de kleine gemaakt. Enig idee wat de voedingswaarden hiervan zijn?

Bij mij rees hij trouwens totaal niet.

Ik heb het ook maar eens geprobeerd:

- 4 eieren alleen eiwit
- 2 hele eieren
- +/- 200 ml kwark
- +/- 200 ml melk
- 80 gram brinta
- 2,5 eetlepels kaneel
- 2 scoops chocoladewhey (= 60 gram)
- half zakje rozijnen
- stukje eidop ( :P )

Ik heb eerst de eieren goed opgeklopt zodat het eiwit goed losgeklopt is en beter kan rijzen. Vervolgens alle ingredienten erdoor gedaan inclusief de rozijnen. Zo gaan de rozijnen ook goed stuk en vermengt de smaak zicht goed door het geheel.
Toen ik het in de vorm goot bleek die meteen tot de rand gevuld te zijn, hopen dat het geen dikke bende zou worden dus. Ik heb als laatste er nog rozijnen overheen gegooid als garnering :P

20 minuten op 800 watt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nadat de magnetron uitging zakte het geheel weer in, maar niet zo erg dat het een kleffe massa werd.

Ervaring:
-Het vult ZEER goed, het stukje wat ik eraf gesneden heb vult even goed als 4 boterhammen.
-De dichtheid was perfect. Ongeveer zo dicht als normale cake, dus totaal niet klef ofzo.
-Het was toch een beetje droog en smakeloos. Volgende keer meer hele rozijnen door het beslag heen doen, en misschien ook een appeltje ofzo.

Ik denk dat ik het resterende blok ga opsnijden in stukken en deze week mee ga nemen naar mijn werk :)

Heb het net eventjes gemaakt, heb het volgende gebruikt :

100gram havermout
0.5l melk
10 eieren waarvan ik denk 4 met eigeel enal
en een flinke scheut honing.
na 15 min heb ik er wat stukje appel ingedaan.

na zon 25 min in de magnetron heb ik hem er uitgehaald, hij is niet zou bruin als hier boven maar het ziet er best ok uit, ik ga de volgende keer erop letten om iets meer op de hoeveelheden te letten, verder is het een super recept dankje!

ps : mijne heeft wel een vreemde smaak gekregen ; ei met de zoete smaak van honing met havermout :P

Heb het net eventjes gemaakt, heb het volgende gebruikt :

100gram havermout
0.5l melk
10 eieren waarvan ik denk 4 met eigeel enal
en een flinke scheut honing.
na 15 min heb ik er wat stukje appel ingedaan.

na zon 25 min in de magnetron heb ik hem er uitgehaald, hij is niet zou bruin als hier boven maar het ziet er best ok uit, ik ga de volgende keer erop letten om iets meer op de hoeveelheden te letten, verder is het een super recept dankje!

ps : mijne heeft wel een vreemde smaak gekregen ; ei met de zoete smaak van honing met havermout :P

Ik houd het bij mijn eigen recept :P

ok net ook even geprobeerd
-4hele eieren
-200ml halfvolle melk
-schep vanille whey
-handvol rozijnen
-kaneel
-85gr havermout

Resultaat : smaakt ok, maar is zeer droog (vooral de korst), lijkt op brood.

aan het plaatje te zien heb je je eigen geheime ingredient ook toegevoegd :D misschien dat ie daarom een beetje droog was

Ik vandaag mijn beste cake tot nu toe gemaakt.

150gram brinta
350gram halfvolle melk
half zakkie rozijnen
500gram magere kwark
4 scheppen chocolade whey
10 eiwit
1 eigeel
3 eetlepels kaneel
zoetstof op smaak

Zooi in de blender voor 2 minuten.. goed met dat ding heen en weer beuken.

25 minuten in de magnetron hoogste stand (weet niet hoeveel watt dat ding heeft hij is iig pas 2 maanden oud.)

Daarna niet in de ijskast zetten maar op een plateau of bord rustig een nachtje laten afkoelen.

Yeah buddy!!!!

Zit alles wat je nodig hebt in dat ding. Misschien de volgende keer wat lijnzaad/olijfolie toevoegen dan issie helemaal compleet ;)
is dit ook te doen met water ipv melk en kwark??

of wordt het dan niet hard.

met tarwemeel kan dit ook natuurlijk, lijkt me een stuk lekkerder. dan krijg je een soort van dikke pannekoek. beetje appelstroop er overheen en klaar is je bruut lekkere maaltijd.

echt top dit, ga het denk ik morgen ff proberen....

Ik ga er zo ff eentje maken :D lijkt me ideaal voor op het werk! kassameisje stond me wel een beetje raar aan te kijken toen ik met 60 eieren voorbij kwam :D

Vraag me wel af hoeveel kcal dit is.

het ziet er echt byzonder lekker uit moet ik zeggen. leuk topic! Vanavond ga ga ik voor de havermout/eieren/rozijnen/kaneel/melk variant.

@Topicstarter: Hoe kwam je er eigenlijk achter dat het een cake werd? ik zie het zomaar voor me dat je dit eerst "gewoon" wou opwarmen, de magnetron op standaardtoets 20 min. zette en dacht "over 3 minuutjes doe ik m wel uit"

of niet:D

bij gebrek aan kaneel...twee lepels pindakaas toegevoegd :meal:

Hmmm..heb precies hetzelfde gedaan als Gijs.

Bij mij is het alleen behoorlijk klef. Koelkast in knallen? Gewoon even laten staan?

ik heb er gisteren een gemixerde banaan ingedaan, smaakt supper. Wel een goede rotte banaan nemen, die hebben meer smaak.
Verder ook wat cashewnoten bijgedaan is ook best lekker

Terug
Naar boven