AndroidHealthClinic

Heb jij lever klachten gehad na 17AA's?

Mr. B.I.G. zei:
Orals zijn wel degelijk erg erg slecht voor de lever! Diegene die zeggen van niet zullen schrikken als tijdens hun kuur met orals (vooral Oxy) hun leverwaardes laten checken! Die zullen ergens tussen de 2 en 300 zitten! Iets wat erg hoog is! Ken genoeg voorbeelden uit de praktijk! Dus om er zo makkelijk over te doen gaat wat ver.....!!!

Precies!!!
Ondanks dat ik wel eens "reclame" lijk te hebben gemaakt voor orals, kan het goedlullen van schade aan het lichaam voor sommigen toch wel eens verkeerd uitpakken.

Ja de meesten ervaren op de korte termijn geen enkele schade, zelfs in wat hogere doseringen.
Ja de meesten zullen goed herstellen.

Maar wie kan er van zichzelf zeggen dat hij geen foutje in zijn genen heeft waardoor er toch een lekker kankertje doorslipt?
En wie kan inschatten wat deze "tijdelijke, nauwelijks significante" schade later met hem doet?

Dus sowieso beperken die schade!!! Hoeveel mensen op dit board geven in hun kuur met orals aan dat ze een lever"hersteller" gebruiken na een kuur met orals? Zo'n k*tpotje koop je gewoon bij "De Tuinen" en kost geen ruk!
Dat geeft in ieder geval aan dat je jezelf bewust bent van de risico's.

m'n waardes heb ik niet laten checken, maar ik kreeg wel last van een prikkende huid (echt alsof er naalden in je worden gestoken) bij inspanning en warmte....

Gestopt met m'n kuurtje, en 't gaat al aardig beter :D

De orals maar ff een 1/2 jaartje op de plank en dan zien we wel weer :D

Dimi P zei:
Een hoop mensen op het board schreuwen dat 17AA's onwijs slecht voor je lever zijn.

Kijk, met anabolen moet je gewoon verstandig en voorzichtig omgaan, maar om nou te zeggen dat bij langer dan zes weken OF 150 pillen dianabol/winstrol je lever schade oploopt vindt ik zelf nogal overdreven.

Nu de vraag: Wie heeft er nou dan allemaal lever klachten opgelopen door teveel (en dan hoeveel) pillen?

je bent toch geen ezel?

op elke site over anabolen staat vermeldt dat er in tabs een stof zit die stress uit oefent op je lever, en dat gebruik van 6 weken of langer of absurde hoeveelheden de kans op leverschade aanzienlijk toeneemt.

Ook op ergogenics staat het vol van verhalen van anabolengebruikers waaruit bleek dat ze serieuze leverschade hadden (na autopsie).

wat is daar overdreven aan?

Dat je geen last hebt van je lever, wil niet zeggen dat je geen schade hebt.
Een enkeling hier heeft onderzoek gedaan, en daar uit blijkt dat de leverwaarden wel degelijk afweken na gebruik orals. Dat de lever daarna weer herstelt terzijde.

en dat er mensen zeggen;

"ja maarja de een rookt nooit en krijgt longkanker, en de ander rookt z'n hele leven en heeft nergens last van".

dat zijn echt weer weinig intelligente opmerkingen.

roken geeft verhoogde de kans op longkanker, klaar uit.
orals geeft leverschade. klaar uit.
of je er last van zult krijgen is een tweede...

100mg/day of Anadrol

Lastly, we find a study looking at the potent oral c17aa steroid oxymetholone (anadrol). This steroid is actually thought by bodybuilders to be one of the most dangerous ones around, who as a group seem to treat it with both a lot of respect and caution. It is not extremely common to find them exceeding the doses and intake durations of this investigation, making it a very good respresentation of real-world Anadrol usage. This study involves 31 elderly men between the ages of 65-80.
The men were divided into three groups with each taking 50mg, 100mg or placebo daily for a 12 week period. (as much c17aa as 10 dianabol's a day for 12 weeks!). Changes in lean body mass and strenght were measured, as well as common markers of safety including LDL and HDL cholesterol levels, serum triglycerides, PSA (prostate specific antigen) and liver enzymes. Muscle mass and strenght gains were again relative to the dosage taken, with the end results being similair to those noted with 20 weeks of testosterone enanthate therapy at 125mg or 300mg per week (about 6.4 and 12lb of lean body mass gained for the 50 and 100mg doses respectively). There were no significant changes in PSA, total or LDL cholesterol values (reduced 19 and 23 points for the 50mg ans 100mg groups respectively). Liver enzymes (transaminases AST and ALT) increased only in the 100mg group, but the changes were not dramatic, and were not accompanied by hepatic enlargement or the development of any seriousliver condition

Ik heb dit stuk al eens vaker gepost op het forum (zie leerzame threads). Overdreven word de schade door c17aa in mijn ogen heel vaak. Maar onderschat worden moet juist ook weer niet!

ironmike86 zei:
denk dat je met 150 pillen dianabol wel aardig wat schade aan je lever brengt...de meeste mense hebben genoeg met 4 of 5 pilletjes :p:p

Ik neem aan dat je hier dan wel bedoeld per dag 4 of 5 pilletjes, en de topic starter heeft het denk ik over 150 bij een volledige kuur :P.

Big'r zei:
Maar wie kan er van zichzelf zeggen dat hij geen foutje in zijn genen heeft waardoor er toch een lekker kankertje doorslipt?
En wie kan inschatten wat deze "tijdelijke, nauwelijks significante" schade later met hem doet?

Precies! Iemand met een gare lever en zwaar alcoholist is kan oud worden, terwijl pietje van de overkant een gezonde lever heeft en na een paar oral kuurtjes z'n lever aan gort heeft geholpen. Het zit allemaal in de genen. Je weet van te voren niet of je schade op gaat lopen.

Buiten dat je je leverwaarden moet checken is het ook handig om even je familiekring na te gaan op organische afwijkingen/ziekten.

Het is maar goed dat ik internet heb en dat dit board er is.
Ik zie en hoor regelmatig jongens die oral kuurtjes nemen maar die er geen ruk van af weten laat staan een nakuur.
Dus ik denk dat we vooral buiten het board mensen zullen vinden die eerder de kans hebben om schade op te lopen omdat ze er gewoon niks van weten.

Laatst een gozer in de gym,+-70ilo traint 1,5jaar 30mg per dag diana geen nakuur geen mariadistel, hij wou nakuren met creatine zei die:)
En zo ken ik er nog wel meer die 10weken aan de orals willen!
Ik heb meestal al geen zin meer om het ze uit te leggen waarom je niet langer dan 6weken moet pakken en ook een nakuur, enz enz

Leverschade is iets dat op langere termijn doorwerkt. Je kunt na 20 jaar pas geconfronteerd worden met de gevolgen ervan.
Wie op grond van ervaring beweert dat leverschade zwaar overdreven is, is fout bezig; je kunt alsnog geconfronteerd worden met de gevolgen.

Daarom laat je leverwaarden checken dmv een bloedtest na je kuur.

Op ergogenics heb ik weleens fotos gezien van muizen en ratten op steroids daar schrik je van hoor !!

• Topic Starter Topic Starter
Loo zei:
je bent toch geen ezel?

op elke site over anabolen staat vermeldt dat er in tabs een stof zit die stress uit oefent op je lever, en dat gebruik van 6 weken of langer of absurde hoeveelheden de kans op leverschade aanzienlijk toeneemt.

Op elke willekeurige site staat ook dat alcohol stress op je lever uitoefent!
Zijn we nu dan ook "EZELS" als we op vakantie elke dag lekker een paar bier naar binnen gieten?? ??

Ik vind het goed dat er geadviseerd wordt dat je niet langer dan 6 weken (met een totaal van ong. 150x10mg) aan de orals moet!
Maar hier wordt soms gedaan alsof je na 8 weken 40mg per dag je lever in de prullenbak kan gooien!

Maar alsof andere riods geen stress op je lichaam uitoefenen, er zit gewoon altijd een risico aan. Maar als je het mij vraagt mag je echt wel een pilletje of 200 wegslikken mits je daarna een goede rust voor het herstel van je lichaam inlast! (wat logisch is: zie handboek)
Als je gedurende een lange tijd aan een krap schema zit met on en off, doe dan gewoon een lever test. Heb je meteen geen vraagtekens meer ook!:rolleyes:

ik heb nog nooit gehoord van iemand die door benzine van euro 95 van shell op hem giet en doormiddel van vuur verbrand is....

:rolleyes:

Fhorst zei:
m'n waardes heb ik niet laten checken, maar ik kreeg wel last van een prikkende huid (echt alsof er naalden in je worden gestoken) bij inspanning en warmte....

Gestopt met m'n kuurtje, en 't gaat al aardig beter :D

De orals maar ff een 1/2 jaartje op de plank en dan zien we wel weer :D

Hey grappig dit had ik ook in lichte mate, maar dan alleen op me rug.. Heel irritant gevoel!

Weer iemand waar dit van kan komen??

In_Progress zei:
Hey grappig dit had ik ook in lichte mate, maar dan alleen op me rug.. Heel irritant gevoel!

Heeft niets met orals te maken maar met het feit dat anabolen ook invloed hebben op de huid; meer zweten en je porien gaan verder open staan.

In_Progress zei:

Klinkt een beetje hetzelfde als een hele droge huid.

KaLe zei:
Precies! Iemand met een gare lever en zwaar alcoholist is kan oud worden, terwijl pietje van de overkant een gezonde lever heeft en na een paar oral kuurtjes z'n lever aan gort heeft geholpen. Het zit allemaal in de genen. Je weet van te voren niet of je schade op gaat lopen.

Buiten dat je je leverwaarden moet checken is het ook handig om even je familiekring na te gaan op organische afwijkingen/ziekten.

Goed advies Kale!
Hier wordt nogal vaak overheen gestapt: Wanneer leverproblemen in je familie voorkomen mijdt je orals. Wanneer hartproblemen voorkomen mijdt je clen/ephedra. Wanneer een hoge bloeddruk een risico is neem je een anti-aromatase of mijdt je bepaalde AAS

klaas zei:

Heb ik idd ook weleens last van als ik aan het trainen ben, of als ik net onder de zonnebank lig! Krijg dan vette jeuk op mijn kop en op mijn rug!!! Heel raar!
En ja voor de bijdehandjes ik douche me iedere dag!!!:D

LOL

Blij te zien dat ik niet de enige ben. Iemand vertelde me dat het in het engels "bloodrush" heet, en erg irri is.

quote: "The skin symptoms universally < bathing, associated with burning itching ; scratching is followed by burning ; aggravation at night, especially by the warmth of the bed"

Het stomme is, na eem minuut of 5 a 10 stopt het ook weer.

jeukende huid is o.a. een teken dat je lever niet OK is.

Ik ben gestopt met m'n orals, en het jeuken is al minder. 't zal wel een paar weekjes aanhouden :P

Dr. Worf zei:
100mg/day of Anadrol

Lastly, we find a study looking at the potent oral c17aa steroid oxymetholone (anadrol). This steroid is actually thought by bodybuilders to be one of the most dangerous ones around, who as a group seem to treat it with both a lot of respect and caution. It is not extremely common to find them exceeding the doses and intake durations of this investigation, making it a very good respresentation of real-world Anadrol usage. This study involves 31 elderly men between the ages of 65-80.
The men were divided into three groups with each taking 50mg, 100mg or placebo daily for a 12 week period. (as much c17aa as 10 dianabol's a day for 12 weeks!). Changes in lean body mass and strenght were measured, as well as common markers of safety including LDL and HDL cholesterol levels, serum triglycerides, PSA (prostate specific antigen) and liver enzymes. Muscle mass and strenght gains were again relative to the dosage taken, with the end results being similair to those noted with 20 weeks of testosterone enanthate therapy at 125mg or 300mg per week (about 6.4 and 12lb of lean body mass gained for the 50 and 100mg doses respectively). There were no significant changes in PSA, total or LDL cholesterol values (reduced 19 and 23 points for the 50mg ans 100mg groups respectively). Liver enzymes (transaminases AST and ALT) increased only in the 100mg group, but the changes were not dramatic, and were not accompanied by hepatic enlargement or the development of any seriousliver condition

Ik heb dit stuk al eens vaker gepost op het forum (zie leerzame threads). Overdreven word de schade door c17aa in mijn ogen heel vaak. Maar onderschat worden moet juist ook weer niet!

Kijk maar uit joh dat wil niemand horen in dit topic ;)

Terug
Naar boven