Fitness Seller

Heb jij lever klachten gehad na 17AA's?

Die Lange zei:
Kijk maar uit joh dat wil niemand horen in dit topic ;)

Wie wil wat niet horen?

Effects of an oral androgen on muscle and metabolism in older, community-dwelling men
To determine whether oxymetholone increases lean body mass (LBM) and skeletal muscle strength in older persons, 31 men 65-80 yr of age were randomized to placebo (group 1) or 50 mg (group 2) or 100 mg (group 3) daily for 12 wk. For the three groups, total LBM increased by 0.0 ± 0.6, 3.3 ± 1.2 (P < 0.001), and 4.2 ± 2.4 kg (P < 0.001), respectively. Trunk fat decreased by 0.2 ± 0.4, 1.7 ± 1.0 (P = 0.018), and 2.2 ± 0.9 kg (P = 0.005) in groups 1, 2, and 3, respectively. Relative increases in 1-repetition maximum (1-RM) strength for biaxial chest press of 8.2 ± 9.2 and 13.9 ± 8.1% in the two active treatment groups were significantly different from the change (0.8 ± 4.3%) for the placebo group (P < 0.03). For lat pull-down, 1-RM changed by 0.6 ± 8.3, 8.8 ± 15.1, and 18.4 ± 21.0% for the groups, respectively (1-way ANOVA, P = 0.019). The pattern of changes among the groups for LBM and upper-body strength suggested that changes might be related to dose. Alanine aminotransferase increased by 72 ± 67 U/l in group 3 (P < 0.001), and HDL-cholesterol decreased by 19 ± 9 and 23 ± 18 mg/dl in groups 2 and 3, respectively (P = 0.04 and P = 0.008). Thus oxymetholone improved LBM and maximal voluntary muscle strength and decreased fat mass in older men.

A significantly greater increase in mean ALT and aspartate aminotransferase (AST) occurred in the group that received the 100-mg dose of oxymetholone than in the other two groups. However, the ALT did not exceed 1.5 times the ULN except in two subjects (1.6 and 3.1 × ULN) in this group. Subjects who developed elevated ALT and AST remained asymptomatic and did not develop hepatomegaly, and their bilirubin and alkaline phosphatase levels remained normal.

Decreases in plasma HDL-cholesterol concentrations (19 ± 9 and 23 ± 18 mg/dl) were significantly greater (P = 0.05) than for placebo (4.4 ± 11.3 mg/dl).

Alanine aminotransferase (ALT): Een enzym dat normaal aanwezig is in lever- en hartcellen. ALT wordt afgegeven in de bloedbaan wanneer de lever of het hart beschadigd is. Bloed ALT levels worden dus verhoogd bij leverschade (bijv. virale hepatitis) of bij hartschade (bijv. na een hartaanval).

Wel meetbare leverschade dus. En toch zeker de neiging tot mindere cholesterolvariabelen:
http://ajpendo.physiology.org/cgi/content-nw/full/284/1/E120/T2

Geloof wat je wilt geloven. Schade is er zeker, en mensen die hier gevoelig voor zijn kunnen hier op korte of lange termijn schade van ondervinden PUNT

Double-blind, randomized, placebo-controlled phase III trial of oxymetholone for the treatment of HIV wasting.

Hengge UR, Stocks K, Wiehler H, Faulkner S, Esser S, Lorenz C, Jentzen W, Hengge D, Goos M, Dudley RE, Ringham G.

STD-Unit, Department of Dermatology and Venerology, University of Essen, Germany. ulrich.hengge@uni-duesseldorf.de

BACKGROUND: Despite highly active antiretroviral therapy (HAART), chronic involuntary weight loss still remains a serious problem in the care of HIV patients. Various alterations in energy metabolism and endocrine regulation have been found to cause loss of lean body mass (LBM) and body cell mass (BCM). Previous studies in HIV-positive men undergoing androgen replacement therapy or treatment with recombinant growth hormone (rGH) have shown partial restoration of LBM, but these treatments have largely been ineffective in eugonadal individuals. STUDY DESIGN: Double-blind, randomized, placebo-controlled trial of 89 HIV-positive women and men with wasting assigned to the anabolic steroid oxymetholone [50 mg twice (BID) or three times daily (TID)] or placebo for 16 weeks followed by open-label treatment. STUDY ENDPOINTS: Body weight, bioimpedance measurements, quality of life parameters and appetite. RESULTS: Oxymetholone led to a significant weight gain of 3.0 +/- 0.5 and 3.5 +/- 0.7 kg in the TID and BID groups, respectively (P < 0.05 for each treatment versus placebo), whereas individuals in the placebo group gained an average of 1.0 +/- 0.7 kg. Body cell mass increased in the oxymetholone BID group (3.8 +/- 0.4 kg; P < 0.0001) and in the oxymetholone TID group (2.1 +/- 0.6 kg; P < 0.005), corresponding to 12.4 and 7.4% of baseline BCM, respectively. Significant improvements were noted in appetite and food intake, increased well-being and reduced weakness by self-examination. The most important adverse event was liver-associated toxicity. Overall, 35% of patients in the TID, 27% of patients in the BID oxymetholone group and no patients in the placebo group had a greater than five times baseline increase for alanine aminotransferase during the double-blind phase of the study. CONCLUSIONS: Oxymetholone can be considered an effective anabolic steroid in eugonadal male and female patients with AIDS-associated wasting. The BID (100 mg/day) regimen appeared to be equally effective as the TID (150 mg/day) regimen in terms of weight gain, LBM and BCM and was associated with less, but still significant liver toxicity.

Hey Brothers in HardCore.

Gelukkig zie ik dat mn vroegere beeld van mede BB'ers door een site als deze aangepast word, hier discuseren mensen als volwassenen over inhoud en/of welke middelen te gebruiken, nakuur etc...
Een jongen op de sportschool (oude klasgenoot) kuurde ook lekker met Oxy (250mg/ed) voor een week of 8, maar kreeg last van 'steken' in zn pens, omdat mensen tegen zn hoofd zeurden ging hij toch maar even naar de dokter, die melde hem dat zn lever beschadigt was, en maar beter kon stoppen met wat hij nu deed!
Hij was toch maar even gestopt voor een 2/3 weekjes, waarna hij 'gelukkig' weer verder kon met weinig last :rolleyes: Hij is ook het type dat zegt: 'Je gaat een keer dood' 'roken is ook slecht' 'Alcohol is ook slecht voor de lever' etc. etc. :( Jammer...

@Big'r Precies wat je zegt... Als er éen HardCore-soldier dood gaat, zoeken ze krampachtig naar (buiten zijn roids gebruik om) oorzaken die hem 'de das om gedaan hebben' Zichzelf voorliegen, en hopen dat ze uiteindelijk zichzelf zover hebben gekregen, te geloven dat roids alleen maar goede eigenschappen bevat... (lijkt wel soort van Bijbel:D).

Hier onder een stukje uit Ergogenics:

De sterkste man van Amerika is dood

John Perry is dood. Zijn vriendin wilde hem op 21 november 2002 wakker maken omdat hij naar Zweden moest vliegen, maar de in foetushouding liggende strongman was in zijn slaap aan een hartaanval overleden. Hij werd dertig jaar.

Perry wist dat hij niet oud zou worden. ,,Verder dan 40 - 45 kom ik niet'', vertelde hij zijn baas, trainer en beste vriend Ronnie Shirley wel eens. ,,Als je zo groot bent als ik word je so-wie-so geen 50.'' Toch had Perry geen maatregelen genomen. Hij was niet verzekerd en had schulden.

Shirley vertelde dat Perry in ieder geval de laatste vijf jaar van zijn leven anabolen gebruikte. Hij had een grondige studie van de verboden spierversterkers gemaakt en was bereid risico's te nemen voor zijn sport. ,,Die moet je maar voor lief nemen als je nummer 1 wilt worden'', zei hij.

Een maand voor zijn dood probeerde zijn ex-vrouw Mary Perry nog een straatverbod los te krijgen. ,,Hij is groot en zit vol drugs en anabolen'', schreef ze in het verzoek. Mary Perry had een goede reden voor zo'n straatverbod. Twee jaar eerder had de sporter in een ruzie haar nek gebroken. 'Roid rage, vermoeden journalisten. Vrienden van Perry beschrijven hem als een vriendelijke man, die geld inzamelde voor kinderen met een handicap.

Bodybuildingpsychiater Harrison Pope vertelde Associated Press dat het 'erg verleidelijk was om te zeggen dat de anabolen Perry's hartaanval veroorzaakten'. Anabolen verhogen de concentraties van het slechte cholesterol LDL en kunnen zo de hartspier beschadigen.

Een andere theorie is dat Perry's gebruik van stackers er iets te maken mee zou kunnen hebben. Volgens coach Shirley gebruikte Perry graag efedra. Soms, vlak voor een wedstrijd, slikte hij er een handvol tegelijk, 'to get wired', aldus Shirley. Hij gelooft niet dat de anabolen bijdroegen aan Perry's voortijdige dood. ,,De tegenstanders van anabolengebruik maken een zondebok van mijn vriend.''

Er is lijkschouwing verricht, maar wat daaruit is gekomen is vooralsnog onbekend.

Phil Pfister, een strongman uit de tijden dat de doseringen nog beschaafd waren, vindt dat Perry een symbool is van een samenleving 'die gefixeerd is op de snelle oplossing'. ,,We weten eigenlijk niet meer wat een mens zonder hulpmiddelen kan doen'', zei hij. ,,We weten niet hoe snel een mens kan lopen. We weten niet hoe ver of snel een mens kan fietsen of zwemmen, of hoeveel een strongman kan tillen. De anabolen vertroebelen onze blik.''

Perry groeide op op een boerderij in Carolina. Als kind was hij de spreekwoordelijke dikkerd, die niet durfde te zwemmen zonder een t-shirt. Maar toen hij ouder werd, ontdekte hij de bodybuilding en werd zijn lichaam gespierder en sterker. Perry was verrukt over de transformatie en kon urenlang naar zijn spiegelbeeld kijken, vooral naar zijn omvangrijke biceps.

Even speelde hij football, maar de coach zette hem uit het team. Ook een carrière in het showworstelen zat er voor hem niet in, omdat Perry die sport niet serieus kon nemen. Uiteindelijk werd hij een strongman, net als zijn idool Bill Kazmeier. Hij deed zijn eerste wedstrijd in 1999 en maakte toen grote indruk op organisator Gayle Schroeder. ,,Hij was een monsterlijk grote man'', zei ze. Naar Schroeders gevoel zou Perry in 2003 doorbreken. ,,Hij was de hoop van Amerika om de Sterkste Man te winnen.'' Verder dan een vierde plaats op de wereldranglijst is Perry niet gekomen.

Naschrift: Enkele dagen nadat het nieuws over Perry's dood naar buiten kwam, maakte de lijkschouwer alsnog bekend wat zijn onderzoek had opgeleverd. Zijn rapport maakt geen melding van anabolen in het lichaam van de strongman. Wel was Perry's hart vergroot - een mogelijke bijwerking van hoge doses anabolen en groeihormoon.

Relevanter waren de drugs die de onderzoekers terugvonden. Het rapport maakt melding van hoge concentraties cocaïne en sporen van het anabole roesmiddel GHB. Daarnaast vonden de onderzoekers de heroïneachtige stof oxycodone, de actieve stof in zware pijnstillers als OxyContin en Percocet.

Wel grappig dat iedereen, behalve hij zelf, een excuus zoch voor zn medice-toestand, na zn overlijden vonden vrienden van hem zelfs, dat hij een zondebok geworden is :eek:

Ik ben blij dat ik een site als deze gevonden heb, om ervaringen te delen, maar vooral om te leren hier, betreft AAS!

Groeten John

-------
105kg / 25% bf
BP 140kg

Er zijn een boel mensen die met leverproblemen lopen zonder dat ze dit zelf weten. er niet echt heel veel mensen die netjes na iedere kuur leverwaarden laten meten.

Een jonge in mn gym kuurde 3 maanden met d-boll daarna 1 maand rust en toen weer 2 maanden. Geloof me die gast sloeg letterlijk geel uit. Echt rooddoorlope ogen en een gele huid. Ik heb m wel uitgelegd dat het ongezond is alleen het interesseerde hem niet zoveel.

3 maanden d bol op welke dosering 3 maanden is lang zeker als hij overdoseerde. vertel hoeveel mgsss:D

Mr. B.I.G. zei:
Heb ik idd ook weleens last van als ik aan het trainen ben, of als ik net onder de zonnebank lig! Krijg dan vette jeuk op mijn kop en op mijn rug!!! Heel raar!

ja man, dat gevoel heb ik ook vaak!

maar niet op m'n rug, precies op m'n eikelrand.

ik weet niet zeker of het aan de anabolen ligt, iemand zei tegen me dat ik overgevoelig voor zeep kan zijn, dus nu was ik hem al drie weken niet meer, kijken of het minder gaat worden...

Nooit met zeep wassen!
Gebruik zeepvrije-zeep ;)
Je lul is een slijmvlies, die neemt de zeep op, dat kan gaan irriteren...

Mr. B.I.G. zei:
Heb ik idd ook weleens last van als ik aan het trainen ben, of als ik net onder de zonnebank lig! Krijg dan vette jeuk op mijn kop en op mijn rug!!! Heel raar!
En ja voor de bijdehandjes ik douche me iedere dag!!!:D

Ik ken dit verschijnsel ook.. Enorme jeuk. Nu heb ik van nature een hele droge huid en moet daar rekening mee houden. Met gebruik van clen heb ik het eens zo erg gehad dat ik met 3 ibuprofens in mijn gok de training moest stoppen en onder een koude douche ben gaan staan!

Zelf denk ik alleen niet dat dit de oorzaak is van een slechte lever. Orals neem ik bijna nooit en als ik ze neem nooit langer dan 6 weken. Verder drink ik nooit meer dan een paar wijntjes of 2/3 biertjes.

JollyJumper zei:
na mijn kuur met dianabol had ik de volgende leverwaardes: GOT 47 bij een normaal gezonde persoon is deze waarde onder 37. De GOT waarde heeft te maken met de spieren en de lever.

Mijn GPT waarde was 59 en bij een normaal gezonde persoon is dit onder de 41. De GPT waarde heeft enkel te maken met de lever.

Als de GPT waarde hoger is dan de GOT waarde dan heb je lever problemen als de GOT hoger ligt dan de GPT dan heb je spiermoeheid.

mijn testosteron aanmaak was 1.7 en normaal ligt die rond de 2.8 en 8.0 ng/mI

en mijn berekende LDL cholesterol was 19 en normaal gezien moet die hoger liggen dan 40 mg/dI

na zes maanden heb ik opnieuw bloedcontrole gedaan en alles was weer in orde, mits de nakuur uiteraard en mariadistel.

groeten

Kijk, hier hebben we iets aan! Dit wil overigens niet zeggen dat het voor iedereen zo gaat, want ieder lichaam zal anders reageren.
Heel netjes dat je je waardes hebt laten checken.
Ik vind je hiermee een voorbeeld voor hoe men verstandig met het gebruik van orals om kan gaan. Omdat je zo tijdig eventuele problemen kan ondervangen en of hierop kan reageren.
karma, bro.

Dimi P zei:
Een hoop mensen op het board schreuwen dat 17AA's onwijs slecht voor je lever zijn.

Kijk, met anabolen moet je gewoon verstandig en voorzichtig omgaan, maar om nou te zeggen dat bij langer dan zes weken OF 150 pillen dianabol/winstrol je lever schade oploopt vindt ik zelf nogal overdreven.

Nu de vraag: Wie heeft er nou dan allemaal lever klachten opgelopen door teveel (en dan hoeveel) pillen?

Lekker onbesuisd en kort door de bocht. Leverschade merk je namelijk amper of niet. Dat is het probleem van deze kwestie. Lever-problemen manifesteren zich eerst als klachten die je niet in verband zou brengen met leverproblemen, en als het echt laat is merk je dat het dus wél om je lever gaat. Mensen met enorme leverproblemen hebben vaak genoeg geen merkbare klachten. Ga dus niet dommig lopen roepen dat '150 pillen' je lever beschadigen of niet, want het ligt eraan hoe, in welke mate en op welke manier deze 150 stuks zijn gebruikt en daarnaast verschilt het per mens hoe snel iemand leverproblemen krijgt.

Bekeerd? Heb je plots het licht gezien? :D

DBC01 zei:
Lekker onbesuisd en kort door de bocht. Leverschade merk je namelijk amper of niet. Dat is het probleem van deze kwestie. Lever-problemen manifesteren zich eerst als klachten die je niet in verband zou brengen met leverproblemen, en als het echt laat is merk je dat het dus wél om je lever gaat. Mensen met enorme leverproblemen hebben vaak genoeg geen merkbare klachten. Ga dus niet dommig lopen roepen dat '150 pillen' je lever beschadigen of niet, want het ligt eraan hoe, in welke mate en op welke manier deze 150 stuks zijn gebruikt en daarnaast verschilt het per mens hoe snel iemand leverproblemen krijgt.

Ehhhhh wijken we af van hget onderwerp

:D ;) Maarja pino het zal wel ik neem aan dat je een grapje maakt doe de groeten aan het koekiemonster die bulkt flink of nie dannn

Ga es lekker dimmen WINTROLST, dit soort dreigtaal bezig je maar naar je vriendjes in Breda maar niet hier. Als je zo vreselijk snel gefrustreerd raakt elke keer, en niet de ironie van dingen inziet, kom dan es op een meeting, dan hou je je wel in en leer je mensen beter kennen.

Eigenlijk zouden ze niet eens willen dat je zou komen met dit soort gedrag dus laat maar.

Edit: Enne, de naam 'Pino' zou ik niet zomaar bezigen hier, die naam heeft mensen weleens de kop gekost, Pino is overal en everywhere, Pino trekt aan de touwtjes maat, jij niet. Pino=über! :D

WINSTROLST zei:
Eindhoven ehhh zullen we in tilburg afspreken dat ik daar je smoel verbouwww of was het vriendelijk bedoeld het kwam nogal onvriendelijk over PINO !!:mad:
En trouwens koekiemonster wat eil je nu dit topic gaat over leverklachten na het gebruik van 17 AAs dus koop een brilletje als je noog nooit 17AAs hebt gedaan ga dan ergens anders die onzin van je op het topic verspreiden mijn post waar jij op reageerde was nog niet eens aan jou gericht dus ga nu maar lekker weer achter de geraniums zitten ouwe zak.
Het ruikt hier naar roid rage

ja was het ook ik zag er even de humor niet van in heb ik het net braaf veranderd en mn toetsenbord voor de helft opgevreten gaat iemand er een citaat van maken:D nu is elmo voortaan mn beste maat

Terug
Naar boven