AndroidHealthClinic

heeft iemand de opleiding VEVA gedaan?

Tor

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
71kg
Vetpercentage
13%
Hallo iedereen,

Nog even en dan moet ik keuze gemaakt hebben voor opleiding die ik wil doen en tot nu toe kies ik voor VEVA
maar ik denk zelf dat ik me er meer bijvoorstel dan dat het uiteindelijk zal zijn aangezien het wel 2 jaar duurt en aardig wat geld kost wou ik vragen of iemand hier de opleiding VEVA heeft gedaan en wat hij/zij er van vond want ik dacht namelijk zo van, je leert er goed vechten, je krijgt ontzettend veel kennis die andere mensen niet hebben en kort om je word gewoon een beest daar.
Maar dat komt waarschijnlijk door de duizende films die ik heb gezien
want wat echt mijn droom is is dat ik gewoon bodybuilden kan voor de rest van mijn leven en aangezien dat moeilijk te combineren valt met het leger vraag ik me dit af.
als iemand hier die opleiding heeft gedaan aub vertel wat je er van vond en of het het waard was.
Ik doe Niveau 2
en grondoptreden

Kijk uit naar de reacties
dankje

Komt inderdaad door de films die je hebt gezien, je wordt er geen beest.. Je kan ook meteen solliciteren naar een functie bij de landmacht, infantrie soldaat kan je worden met vmbo diploma.. Dan is veva een beetje overbodig.. Aan gezien je grond optreden wilt doen, dat is eigenlijk ehtzelfde en met het leger zou je eigenlijk al geld verdienen etc

een beest word je niet in het leger hoor, integendeel, je gaat juist massa inleveren.. :(

Ik heb VEVA gedaan. En dat je daar beest wordt is echt grote onzin. Valt echt allemaal wel mee hoor. Toen ik hem deed was de naam nog wel Vrede en veiligheid. Was wel een schitterende opleiding en je leert er wel wat. Maar je moet niet denken dat je in twee jaar daar als een opgepompte lean mean fighting machine terug komt. Laat staan dat je goed kan vechten. Je krijgt misschien 20 lesjes in boksen, dan weer judo, dan weer dit en dat.

Het is meer een voorproefje voor het echte werk.

Verder zou ik persoonlijk het wel doen want volgens mij is het MBO 3. Want dan kan je solliciteren naar onderofficiers fucnties wat ik nu ook doe. Een soldaat moet je echt niet willen worden :') tenzij je ervan houd om in een tentje midden op de hei te gaan slapen, een k*t salaris te krijgen en tussen 50 randdebielen die niks met zijn leven hebben gemaakt rond wilt lopen haha.

Als je de hersens en wil hebt, onderofficier.

Laatst bewerkt:
Dennisopjebeeld, ik ben dit jaar ook klaar met mijn mbo en ben ook van plan om te gaan solliciteren voor een onderofficiers functie, hoe ver zit jij al in je sollicitatie traject en hoe bevalt dit tot nu toe?

ps sorry voor de bump

VEVA afgerond, en ben blij dat ik dit heb gedaan.
doordat je de vooropleiding hebt gedaan weet je al hoe het er aan toe gaat in je AMO, AMOL, EVO of wat je ook wil gaan doen vergeleken met lui die direct solliciteren + je hebt er een MBO diploma bij.
wil je naar het korps? ga dan voor niveau 2 VEVA, niveau 3 schijten ze daar peuken van en je hebt er minder aan mits je gaat solliciteren bij de Landmacht.
Beest worden ja of nee.. ligt geheel aan jezelf en wat je daar onder verstaat. er zullen altijd uitknijpers tussen zitten die gewoon klakkeloos een diplomatje willen halen en er dus niks voor doen.
Al met al het is voor die 1,5 jaar zeker de moeite waard en doe gewoon je stinkende best

Dennisopjebeeld, ik ben dit jaar ook klaar met mijn mbo en ben ook van plan om te gaan solliciteren voor een onderofficiers functie, hoe ver zit jij al in je sollicitatie traject en hoe bevalt dit tot nu toe?

ps sorry voor de bump

Ben al klaar ermee. Bevalt prima ;) mooiste vak ooit.

Gaf les aan die jongens, daar vind je geen beesten.. Leuke is nog wel dat de helft na de opleiding, niet door de keuring komt.. Ze hebben dan alleen een mbo diploma waar je niks aan hebt. Persoonlijk zou ik een andere opleiding volgen en dan direct solliciteren bij defensie, heb je iig nog een zinvol diploma achter de hand.

ps sorry voor de bump

Ik zit nu in onderofficiers traject :) Heb de psychologische keuring positief gehaald.

---------- Post toegevoegd Mon 11 Mar 2013 om 22:33 ----------

Hopelijk tot volgend jaar dan:cool:
Pm me als je meer info wilt

Tijdens VeVa zal je geen beest worden, echter na de opleiding heb je veel tijd om te trainen. Ik heb wel mariniers gezien die dan op de kazerne zitten, eiwit shakes etc. allemaal in het nachtkastje en om 5 uur snachts opstaan om te pompen in de sportschool van de kazerne :D Nou, binnen een jaartje ben je dan wel breed hoor. Vooral met al die tijd

Tijdens VeVa zal je geen beest worden, echter na de opleiding heb je veel tijd om te trainen. Ik heb wel mariniers gezien die dan op de kazerne zitten, eiwit shakes etc. allemaal in het nachtkastje en om 5 uur snachts opstaan om te pompen in de sportschool van de kazerne :D Nou, binnen een jaartje ben je dan wel breed hoor. Vooral met al die tijd

Of je bent aan het trollen(15 jaar), of je lult natuurlijk gruwelijk uit je nek!

Of je bent aan het trollen(15 jaar), of je lult natuurlijk gruwelijk uit je nek!

Nee hoor, als je met de EVO bezig bent, zal je niet breed kunnen worden, integendeel val je zelfs heel wat af en gaat je vetpercentage aardig wat na beneden. ALs je daarna niet 36 weken lang achter elkaar meer kapot wordt gemaakt kun je wel gaan trainen daar hoor, er zijn genoeg mariniers die gewoon echt breed zijn, neeme en voorbeeld aan de bakker aan de ruyter's kazerne. Die zegt ook dat de gemiddelde marn in de ochtend een half brood met kipfilet op eet. Ik begin in augustus met V&V Niv. 3 GROP, maar ik doe het niet om "breed" te worden, maar gewoon omdat ik sinds m'n 5e al Defensie in wil.

Leuk verhaal, maar waarom post je iets klakkeloos op een forum wat een persoon jouw verteld.
Begin eerst aan je Veva opleiding voordat je over de elementaire vakopleiding begint te boeren.
Je wilt naar de Marns, en je gaat niveau 3 grop doen. Laat jezelf eerst eens wat meer informeren want niveau 3 Veva diploma geven ze geen k*t om en kun je beginnen als marinier, Niet als korporaal dus verspil dat extra jaartje dan niet..

Leuk verhaal, maar waarom post je iets klakkeloos op een forum wat een persoon jouw verteld.
Begin eerst aan je Veva opleiding voordat je over de elementaire vakopleiding begint te boeren.
Je wilt naar de Marns, en je gaat niveau 3 grop doen. Laat jezelf eerst eens wat meer informeren want niveau 3 Veva diploma geven ze geen k*t om en kun je beginnen als marinier, Niet als korporaal dus verspil dat extra jaartje dan niet..

Leuk verhaal he, gelukkig was het geen verhaal maar meer een video opname. Ik mag best praten over de EVO als ik nog geen V&V heb gedaan, wat is dat dan voor onzin om te zeggen dat ik dat niet mag? En ik weet dat je als marn begint ja, dat is me ook verteld bij de voorlichting.

Je praat erover alsof je het achter de rug hebt..
Ik heb wel mariniers gezien die dan op de kazerne zitten, eiwit shakes etc. allemaal in het nachtkastje en om 5 uur snachts opstaan om te pompen in de sportschool van de kazerne.

Op de Van Ghentkazerne is het sportcomplex niet eens open om die tijd.
En zoals jij wel zou weten zit je daar in Rotterdam het meest gedurende je opleiding... ;)

Ze staan op om 5u. Ze beginnen niet om 5u slimpie ;)

Je praat erover alsof je het achter de rug hebt..

Op de Van Ghentkazerne is het sportcomplex niet eens open om die tijd.
En zoals jij wel zou weten zit je daar in Rotterdam het meest gedurende je opleiding... ;)

Klopt, MOC zit je het meest in de opleiding ja, zeg, heb jij je EVO al gefixed?

Iets meer als een jaar geleden nu, sinds kort weg bij het korps en ben begonnen bij Luchtmobiel wegens omstandigheden.

Terug
Naar boven