AndroidHealthClinic

Heeft Jezus bestaan

Peiling Peiling Heeft Jezus bestaan als historisch figuur?

• Ja

Stemmen: 82 39,2%
  • Nee

Stemmen: 59 28,2%
  • Ik sluit de mogelijkheid niet uit

Stemmen: 68 32,5%

• Totaal stemmers
    209
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik leer hier te veel "ik geloof", "ik denk dat", geef gewoon eens argumenten ipv dat halfslachtig gedoe.

O we hebben weer zo'n wetenschapper, die alles moet 'bewijzen'. Er zijn ook andere, meer spirituele vormen van kennis!

ja ok ,en toen was er Jezus. Er zijn nog andere teksten die over hem spreken .

er zijn maar 2 "getuigenissen". De evangelieen, die elkaar tegenspreken en dateren van na het zogezegde leven van Jezus en de "joodse oorlogen" van flavius Josephus, 1 kleine summiere passage die niet eens overeenkomt bij de rest van de context waar het is ingebed.
Alle andere teksten verwijzen naar christenen, niet jezus zelf, groot verschil dus.

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

O we hebben weer zo'n wetenschapper, die alles moet 'bewijzen'. Er zijn ook andere, meer spirituele vormen van kennis!

:(

Hij heeft sowieso bestaan en zal vast en zeker ook goede dingen hebben gedaan. De rest is alleen overated. Ik geloof niet in een god of een hogere kracht, ik geloof in de natuur :P

Dat hij heeft bestaan staat vast. Of het verhaal echt zo gegaan is als beschreven staat in de bijbel die ik ken weet ik niet. Er zijn zoveel verhalen en versie's :D.

Maar ik denk zeker dat hij heeft bestaan ja.

Hij heeft sowieso bestaan en zal vast en zeker ook goede dingen hebben gedaan. De rest is alleen overated. Ik geloof niet in een god of een hogere kracht, ik geloof in de natuur :P
Als "joostburg" het zegt dan zal het wel waar zijn jongens!

op Nat.geo. was er eens een reportage over. Best interessant. Blijkbaar heeft die kerel echt bestaan en "zat hij aan" de wiet :d.
Hij zal waarschijnlijk heel boeiend verhaaltjes kunnen verteld hebben.
Ach...

Zonder racistische weerklank even dit: Moesten we tegenwoordig niet in een dusdanige communicatie-(en kennis)maatschappij leven, zou Hitler binnen zoveel jaar voor hetzelfde geld de nieuwe messias geweest zijn... Het is maar hoe je het bekijkt denk ik zo.

Hmm, zondag is bijna gedaan en er is nog niet geluld over politiek en religie :scratch:

Of Jezus heeft bestaan interesseert me vrij weinig, maar of t waar is wat hij allemaal beweert heeft.
Nu heb ik laatst een leuk feitje gevonden, het schijnt dus zo te zijn dat men allang wist dat Maria geen maagd was (Mwa vrij logisch) In het Grieks is het woord voor maagd en vrouw of meisje vrijwel hetzelfde, of in ieder geval lijkt het dus zo op elkaar dat er verwarring over is ontstaan.

Heb je met roddelen ook altijd he? het verhaal word elke keer meer verdraaid tot het gewoon het zoveelste sterke verhaal is.
Dus misschien was jezus wel gewoon een roddeltante (die aan de wiet zat)

Hmm.. ik hou niet van roddels.

Ja, , Amon-Ra, boeddha, mercator, Einstein, Johnny cash en Johnny deb ook. Nu kom ik =D pas maar op wat ik smijt nog sneller met sterren dan Lara Croft en Blade hun achterkleinkind. =D

Heeft Jezus bestaan. Dat hangt er van af. Voordat er geschreven werd en hij leefde bestond hij niet als historische figuur. Na zijn komst bestond hij. Hij kan wederom uit de geschiedenis geschreven worden in de toekomst. Hij kan dan zelfs nog een wederopstanding krijgen en onder de naam .... (vul in) gereïncarneerde worden. :)

Er zijn geen grenzen aan kennis, er zijn grenzen aan wat we begrijpen. (Einstein) =D
En zijn consorten verleggen deze quotes weer.

Laatst bewerkt:
Onder andere in Spanje heten zoveel mensen Jezus.

tuurlijk heeft hij wel bestaan, en omdat hij het goede uit de mens wou halen, hebben ze hem gekruist en is hij bekend geworden als ''historisch'' figuur

• Topic Starter Topic Starter
Topic is doodgebloed, locked.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven