MuscleMeat

Heeft Jezus bestaan

Peiling Peiling Heeft Jezus bestaan als historisch figuur?

• Ja

Stemmen: 82 39,2%
  • Nee

Stemmen: 59 28,2%
  • Ik sluit de mogelijkheid niet uit

Stemmen: 68 32,5%

• Totaal stemmers
    209
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk persoonlijk dat Jezus verzonnen is door degene die alle verhalen heeft verzonnen (of meer kleur heeft gegeven door zijn/haar fantasie te gebruiken) voor de Bijbel. Of dat hij wel bestaan heeft maar dat hij een illusionist was, die iedereen goed in de maling nam. Toentertijd waren de mensen volgens mij heel wat makkelijker te belazeren dan tegenwoordig, als iemand iets bijzonders kon was dat gelijk 1 of ander verheven persoon. Grote kans dat, als hij daadwerkelijk bestaan heeft, hij daarop inspeelde.

1 van die 2

Goede post, behalve de geloofspunten heel eind eens met je kijk erop verder.
Of huisje, tuintje en kindjes nou zo leven to tha max is..krijg altijd meer de indruk van het tegenovergestelde, maar dat is vast voor iedereen verschillend.
Moet lachen om je dames van plezier verhalen en vind het knap dat je dat kunt. Is een drempel die ik zelf niet kan nemen geloof ik. <forever alone gezichtje>
Jammer van gitaar maar lol@kofferbak.

thanks :). Mja voor mij was een vrouw waar ik alle dagen heen zou gaan in ons eigen huis met kinderen de ultieme levensdroom en leven to tha max...Hoor nu vaak dat ik al leef to tha max vanwege het constante avontuur in de dames van plezier branche. New places, new women, new styles...en het feit dat ik ongebonden ben en doe en laat wat ik wil en feitelijk geen blad voor de mond neem.......

Maar men vergeet dikwijls dat zoals ik eerder zei je aan het einde van de dag weer alleen bent. Ik had graag een normaal liefdesleven gehad met een persoon van wie ik zielsveel hield en daarmee happily oud worden en de ganse stamboom....Maar stilaan merk ik, over de jaren heen eigenlijk, dat ik begin te wennen en smaken in dit losbandige "live your life like its the last day". Ik begin erop te kicken en vrees dat als het zo nog lang doorgaat ik echter op een dag moest het wonder gebeuren dat ik wat goeds tegenkom ik het gewoon laat schieten omdat ik liever deze CHAOS verkies..

Ach tja jezus. Als Jomanda ,Char, David Copperfield etc etc destijds hadden geleefd waren ze ook 'jezus' geweest. Volgens mij heeft er best een vooruitstrevend iemand als jezus geleefd maar de gaven die aan hem toe zouden behoren nee die heeft hij niet.

Heel veel mensen zeggen dat ze Jezus in zich voelen en dat klopt ook, Jezus leeft in velen hun fantasie.

Bestaan of niet voor die tijd was het wel een verdomd goeie marketing campagne :D

Dan zou god ook hebben moeten bestaan, als mens, en als god heeft bestaan als mens, wie is dan de vader van god, en zou diegene dan niet de echte god zijn?

tuurlijk,warom zou hij niet bestaan hebben, hij was gewoon een kerel die goed deed voor anderen .No big deal.
God ,dat is n ander verhaal,dat is bullshit natuurlijk.

Dan zou god ook hebben moeten bestaan, als mens, en als god heeft bestaan als mens, wie is dan de vader van god, en zou diegene dan niet de echte god zijn?

Epic argumentatie: Als jezus heeft bestaan dan zou god ook hebben moeten bestaan. Dus Jezus kan niet gewoon een bebaarde man zijn geweest met een boodschap? (die hij, of zijn volgelingen, verwarde met iets goddelijks, waarna die boodschap een 2000 jaar durend sprookje is geworden.)

is er iets speciaals aan Jezus dan, is toch maar een gewone kerel als ons.
Allé bijna toch, hij was wel wat braver dan mij :D

verschillende personages in fictieve Roman's zijn ook normaal, en de meeste daarvan hebben ook geen water in wijn veranderd of zijn herrezen. Hebben die dan ook echt bestaan? enkel en alleen omdat een tekst zegt dat iemand heeft bestaan maakt het nog niet aannemelijk

Ik bedoel maar, waarom zou je sommige zaken over hem ontkennen, maar zijn bestaan niet.

er zijn toch zoveel geschreven verhalen ,teksten waarin die "jezus" in voorkomt,dus er zal wel iets van aan zijn.
Volgens mij is hij uitverkoren geweest door de aliens om ons goede lessen bij te brengen ....Er was toch een licht neergedaald bij zijn geboorte.
Net zoals "ze" regelmatig hier zijn geweest om ons kennis bij te brengen zodat we konden evolueren maarja das mijn gedacht dan he.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik geloof wel in Jezus als goed en welwillend persoon, maar de rest niet. Is vooral een gevoel en dus niet te verklaren

jouw openingspost heb ik gelezen ja,als je die bedoelt.

Zoals? Muurschilderingen , bijbel , gevonden lappen tekst van profeten , apostels...

Ja daar heb je dus weinig aan, vele jaren na het vermeende leven van Jezus geschreven. Direct bewijs is er niet en al het bewijs opgetekend na de 'dood' van Jezus is niet bewijsbaar toe te wijzen aan personen die hem gekend zouden hebben.

Ja daar heb je dus weinig aan, vele jaren na het vermeende leven van Jezus geschreven. Direct bewijs is er niet en al het bewijs opgetekend na de 'dood' van Jezus is niet bewijsbaar toe te wijzen aan personen die hem gekend zouden hebben.

tja,das juist,een geboorte-akte hadden ze die tijd nog niet :D Maar waarom zouden ze daar wel over gaan fantaseren ?

---------- Toegevoegd om 14:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Mss is de naam ook niet juist maar een vent als hem zal zeker bestaan hebben volgens mij.

ja ok ,en toen was er Jezus. Er zijn nog andere teksten die over hem spreken .

Laatst bewerkt:
ja ok ,en toen was er Jezus. Er zijn nog andere teksten die over hem spreken .

Nogmaals, zoals? De teksten zijn in deze thread reeds aangehaald en op basis van die summiere verwijzingen kan je toch niet de conclusie trekken dat Jezus bestaan zou moeten hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven