AndroidHealthClinic

Heel de wereld verwesteren?

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
wat is jullie mening hierover, zou heel de wereld moeten modernisren zodat iedereen een degelijk westers leven zou hebben of zouden ze sommige landen gewoon moeten geladen hebben in hun traditionele levensstijl, hoeveel armoeder daar ook aan te pas komt
of iedereen recht op gezondheidszorg moderne levensstandaarden etc?

het laatste heeft natuurlijk een negatief effect op de natuur etc, maar moet iedereen het recht hebben op een westers leven? of afrika laten zoals het vroeger was, een paar stammetjes zonder enige vorm van modern comfort?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zouden we de welvaart van deze wereld eerlijk verdelen dan hebben we denk ik een houten huisje met uiterst sobere inrichting en verdienen we net genoeg om ons eten en drinken te kunnen betalen.

De manier waarop we nu consumeren geeft wel weer dat de rijkere landen naar verhouding veel meer schatten van de aarde inpikt dan wat we op basis van eerlijke verdeling toebedeeld zouden krijgen.

Spreekt wel wat arrogantie uit de OP. Alsof iedereen überhaupt een westers leven wil. Wat doet jou geloven dat wij het hier zoooveel beter hebben dan in minder moderne landen.

Zou heel de wereld wel kunnen verwesteren zonder landen die niet verwesterd zijn?

Nee, er moet een lijdend ras zijn, de blanken.

Het is te zien wat je als verwesteren ziet.
Simplistisch: alle goede dingen wel van het westen (wetenschap, scholing, basislevensbehoeften), alle slechte dingen eruit. (individualisme, hebzucht,...)

Spreekt wel wat arrogantie uit de OP. Alsof iedereen überhaupt een westers leven wil. Wat doet jou geloven dat wij het hier zoooveel beter hebben dan in minder moderne landen.

2e2340l.jpg

:o

Nee, van mij mag de helft uitgemoord worden zodat we weer in stammen kunnen gaan leven off the grid.

Kan het nog selectiever Absolution ?

Is hier al eerder aan bod gekomen. Mijn standpunt hierover is bekend: nee heel de wereld moet zeker niet verwesteren want dat kan de wereld eerst en vooral niet aan en zal trouwens onze economie verwoesten. Zien we nu al met de opkomst van China. Je hebt armoede nodig om rijkdom te veroorloven. K*t voor wie in de armoede zit, maar vergeet ook niet: iedereen heeft zijn/haar eigen lot helemaal in handen.

Is hier al eerder aan bod gekomen. Mijn standpunt hierover is bekend: nee heel de wereld moet zeker niet verwesteren want dat kan de wereld eerst en vooral niet aan en zal trouwens onze economie verwoesten. Zien we nu al met de opkomst van China. Je hebt armoede nodig om rijkdom te veroorloven. K*t voor wie in de armoede zit, maar vergeet ook niet: iedereen heeft zijn/haar eigen lot helemaal in handen.

Inderdaad. De wereld kan niet totaal verwesteren, aangezien de Westerse wereld veel zal moeten inleveren om de balans gelijk te houden.

Wat zei je absolution ?

800px-Dubai_night_skyline.jpg

Dat de rijkdom serieus scheef getrokken is, is geen reden om er krampachtig eraan vast te houden. Iedereen heeft net zoveel rechten voor beschikbaarheid aan deftig voedsel, water, zorg, scholing etc.
Dat wij hiervoor serieus luxe moet inleveren zie ik niet als een jammerlijk zaak.

We zien trouwens die verwoesting van onze economie al via de rommelhypotheken in de USA. Arme mensen wilden een eigen huis en rijkelijk gaan leven. Ze kregen van de rijke banken leningen die ze nooit zouden kunnen betalen. Dat was niet alleen de verantwoordelijkheid van de banken maar ook van die mensen. Dat gebeurd er dus als je iedereen als een rijke Westerling wilt laten leven. Alles stort in en op het einde zit iedereen in de shit.

Waarom gooit men met miljarden dollars/euro's ontwikkelingshulp naar Afrika? Totaal zinloos is dat. Studies wezen uit dat dit niet alleen die mensen niet helpt, maar dat geld bovendien die landen minder democratisch maakt. Met andere woorden, al die pipo's die zogenaamd zichzelf zo geweldig vinden omdat ze zich daarmee bezig houden maken de zaken voor iedereen alleen maar erger.

Ieder voor zich is de wet van de natuur en dat moet je als mens niet proberen verkrachten.

Wat zei je absolution ?
Dat de rijkdom serieus scheef getrokken is, is geen reden om er krampachtig eraan vast te houden. Iedereen heeft net zoveel rechten voor beschikbaarheid aan deftig voedsel, water, zorg, scholing etc.
Dat wij hiervoor serieus luxe moet inleveren zie ik niet als een jammerlijk zaak.

Ik ook niet. Integendeel zelfs. Ik wil mensen helpen en ik wil daar graag wat voor inleveren, ik ga echter liever naar die gebieden toe om mensen daar persoonlijk te helpen. Waar zeg ik trouwens dat ik krampachtig aan de huidige verdeling van rijkdom in de wereld vast wil houden?

Terug
Naar boven