MuscleMeat

Heel veel trek

louise1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
66kg
Vetpercentage
25%
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ben sinds 3 maanden bezig met fitness, en ben er vooral mee begonnen omdat ik onzeker was over mijn lichaam. Ik ben zeker niet dik maar ook echt niet 'in shape'. Ik ben een meisje van 18 jaar, 1.80 lang en weeg 66 kg. Mijn vetpercentage is ondertussen van 30% naar 25% gegaan. Ik weet trouwens dat mijn gewicht en bmi best laag zijn, ik wil ook niet afvallen maar juist aankomen met spiermassa en dat vet% naar beneden.
Nu is mijn probleem dat ik behoorlijk veel eet, en eigenlijk nooit een voldaan gevoel heb. Ik heb altijd wel trek, mijn ouders kijken er ook van op hoeveel ik eet en vinden het niet 'normaal' meer. Ik heb me eetschema al behoorlijk aangepast maar het helpt niet heel veel. Ik zal hieronder even zetten wat ik gemiddeld eet.

Ochtend: 2 bruine broodjes met kipfilet + cornflakes + cracker met oude kaas
Ochtend/middag: 2 bruine broodjes met kipfilet + 2 stuks fruit
Middag: 4 bruine broodjes met pindakaas en hagelslag
Middag/avond: koekje/fruitreep + ontbijtkoek
Avond: 4x in de week groente met aardappels en stukje vlees + yoghurt
Later in de avond: 4 bruine broodjes met pindakaas en kipfilet

Dit is net genoeg om geen honger gevoel te hebben.
Vooral die laatste 4 broodjes zijn een probleem. In de avond kan ik wel 10 bruine broodjes op maar ik probeer me toch in te houden want ik weet hoe slecht dat is zo laat. Verder drink ik alleen maar water, ik probeer aan de 1,5 liter te komen.
Nu is het wel zo dat ik heel veel beweeg, ik fiets minimaal 1 uur en vaak 1,5/2 uur. Ook fitness ik minimaal 3x in de week anderhalf uur en vaak ook 4x. Naast mijn school werk ik en dat is vooral tillen,bukken,duwen en lopen. Dus ik zit niet stil. Ook slik ik de anticonceptiepil, misschien dat dat ook mee speelt?
Ben benieuwd of jullie tips hebben!

Anderhalf liter water is niks.
Als je zoveel sport veel meer drinken.

Heb je je onderhoud berekend?
Wees blij als je monster stofwisseling hebt, dan kan je lekker veel eten en afvallen;)

• Topic Starter Topic Starter
Anderhalf liter water is niks.
Als je zoveel sport veel meer drinken.

Heb je je onderhoud berekend?
Wees blij als je monster stofwisseling hebt, dan kan je lekker veel eten en afvallen;)

Die stofwisseling van mij valt dus wel mee want ik heb toch behoorlijk wat vet op mijn buik en heupen. Dat is de plek waar al die koolhydraten naartoe gaan denk ik.. :)
Ja ik moet rond de 2500 kcal zitten

En is dat op onderhoud?
Hoe is je ekv verdeling?

Vet is er zo af;)

Jep op onderhoud.
Ik eet te veel koolhydraten en eitwitten zijn volgensmij wel goed met al dat kipfilet. Vezels weet ik niet, moet ik maar eens op gaan letten.
Maar ik zou niet weten wat ik anders moet eten ipv bruin brood. Ik zou die pindakaas kunnen schrappen maar een beetje afwisseling in beleg is ook wel lekker. En zonder bruin brood loop ik de hele dag met een honger gevoel..
Het is trouwens niet mijn bedoeling om een streng dieet te gaan volgen en de hele dag door kcal enz. te tellen.
Ik ben gewoon amateuristisch en wil dat beetje vet rond me heupen kwijt :)

Het is trouwens niet mijn bedoeling om een streng dieet te gaan volgen en de hele dag door kcal enz. te tellen.
Ik ben gewoon amateuristisch en wil dat beetje vet rond me heupen kwijt :)

als je het echt wil, is dat toch echt DE manier!
Een goed voedingsschema hoeft niet saai te zijn.
maar een beetjeaanrommelen in de marge.... is en blijft.... een beetje aanrommelen in de marge

als je het echt wil, is dat toch echt DE manier!
Een goed voedingsschema hoeft niet saai te zijn.
maar een beetjeaanrommelen in de marge.... is en blijft.... een beetje aanrommelen in de marge

Ja je hebt gelijk, wat zou jij me aanraden om te veranderen? De hagelslag weg natuurlijk.. verder nog iets?

Cornflakes
Ontbijtkoek
Koekje

Je moet geen loze calorieën nemen.
Alleen complexe carbs, de juiste vetten en eiwitten

Cornflakes
Ontbijtkoek
Koekje

Je moet geen loze calorieën nemen.
Alleen complexe carbs, de juiste vetten en eiwitten

deze dingen eet ik eigenlijk alleen om mijn hongergevoel te stillen, weet je iets voor tussendoor wat ik kan eten?

Groente met bijv beetje vis

mijn ouders kijken er ook van op hoeveel ik eet en vinden het niet 'normaal' meer.

ze hebben liever dat je minder gaat eten en anorexia patient wordt?

eten en bewegen lijkt mij prima in balans bij jou. iig niet minder gaan eten!!

Laatst bewerkt:
ik zou je aanraden een goed voedingsschema te maken. Dit met als doel om blijvend je eetgewoonten te veranderen.

hoe?

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

Met deze sheet kan je bij wijze van spreken elke dag kleine veranderingen aan brengen, en onmiddellijk kijken wat de effecten zijn.
bijvoorbeeld, je bent van plan een keer 's avonds zalm te eten bij de warme maaltijd.
--> je vetten gaan meer omhoog dan je zou willen --> dus je gaat elders in je dagschema wat vetten schrappen

gewoon gekookte/ gestoomde/ rauwe groenten hoef je eigenlijk niet eens mee te tellen... is haast de moeite niet, en mag je dus zoveel eten en variëren als je wil

verder wat Mack ook al zegt.
Cornflakes
Ontbijtkoek
Koekje/ fruitreep
en persoonlijk zou ik ook zuinig zijn met kaas (is erg vet)

ik zou dan eerder de voorkeur geven aan iets van vette vis voor de boterham (makreel, zalm, haring...)
of tonijn, eieren, .....
ook hier kan je aanvullen met groentes, uitjes, bieslook, plakjes komkommer, radijsjes....

deze dingen eet ik eigenlijk alleen om mijn hongergevoel te stillen, weet je iets voor tussendoor wat ik kan eten?

Proteïnenshake stilt me honger extreem bij mij voor 2 uurtjes, tenminste, wanneer je het met melk neemt :D
Blikje tonijn, veel water, fruit (vooral bananen) etc.

Van snelle suikers (zoals oa. ontbijtkoek) krijg je alleen meer trek door insulinepiek, beter vermijden.

Bedankt allemaal, hier heb ik zeker wat aan. Vooral die sheet is heel handig dinytoy! Ik heb mijn moeder de opdracht gegeven om fruit, walnoten, rijstwafels, wortels, tomaten, tonijn etc. mee te nemen haha dus daar moet ik wel wat van kunnen maken:D

"In de avond kan ik wel 10 bruine broodjes op maar ik probeer me toch in te houden want ik weet hoe slecht dat is zo laat."

nope, maakt geen zak uit, je verbranding stopt of verlaagt niet na 20:00 uur of iets
gaat om cal in vs cal out
timing zou ik me geen zorgen over maken
wel, zoals hierboven al meermaals gezegd, de hoeveelheden

Bedankt allemaal, hier heb ik zeker wat aan. Vooral die sheet is heel handig dinytoy! Ik heb mijn moeder de opdracht gegeven om fruit, walnoten, rijstwafels, wortels, tomaten, tonijn etc. mee te nemen haha dus daar moet ik wel wat van kunnen maken:D

Zijn inderdaad goede opties.
Ik lees je schema even door en zie nagenoeg alleen bronnen van koolhydraten staan. Daar zit je probleem ook. Koolhydraten zorgen juist voor een groter honger gevoel (vooral suikers).
Ontbijt eens met 4 eieren, een zooi uitgebakken spek en nog 2 grote plakken kaas erbij (900 kc) ik durf te wedden dat je tot het avondeten vol zit.
Dit doe ik zelf nu ook al een tijdje (keto met <30g koolhydraten per dag)

Ze wil niet afvallen, dan lijkt keto me geen goed idee. Al ben ik er sws geen fan van.
Zou na vier eieren met wat spek en kaas trouwens ook binnen paar uur weer honger hebben.

Gewoon goed eten. Stevige maaltijd liever dan al die losse suikerdingen voor de trek.
Ander idee is om dingen eten met veel volume. Groenten bijv. leveren weinig kcal, maar kun je veel van eten. Soep is ook handig.

Ze wil niet afvallen, dan lijkt keto me geen goed idee. Al ben ik er sws geen fan van.
Zou na vier eieren met wat spek en kaas trouwens ook binnen paar uur weer honger hebben.

Gewoon goed eten. Stevige maaltijd liever dan al die losse suikerdingen voor de trek.
Ander idee is om dingen eten met veel volume. Groenten bijv. leveren weinig kcal, maar kun je veel van eten. Soep is ook handig.

Ik raad haar ook geen keto aan maar als ik haar voedingsschema zie (zonder macro's) schat ik dat zo'n 70% uit koolhydraten komt, ik ben ervan overtuigd dat je langer een vol gevoel hebt als je meer van je calorieën uit vetten en eiwitten haalt.
Lijkt me sterk dat jij na een paar uur honger krijgt na zo'n ontbijt :p
Ik eet elke ochtend 4 eieren 125g spek 220kc uit kaas (weet niet hoeveel gram) op 100kg zit ik daar minstens 4 uur van vol, zelfs met trainen tussendoor.

Volume eten is een goed idee trouwens, als ik echt veel honger heb eet ik gewoon 1 sla, 1 komkommer, een zooi augurken etc. Krijg ik mijn maag stampvol met iets van 20kc

Geloof mij, ook ik ben zo door de verzadiging van eieren met spek heen hoor.
En abfab haalt wel degelijk een goed punt aan, low carb slaat gewoon nergens op. Ze eet gewoon nutteloze dingen en dus heeft ze eindeloos trek.
Als ze overstapt naar voeding die ook daadwerkelijk waarde heeft dan komt dat ook wel goed. Gewoon alleen dingen eten die uit zee/grond/struik/plant/beest komen. Aanvullen met min. 200gr groenvoer , goede carbs uitzoeken en alle suikertroep schrappen.

Ik durf te wedden dat je dan zelfs moeite hebt om elke maaltijd te halen. Ik ben ook een vreetzak, maar moet mezelf nu echt forceren om te eten omdat ik gewoon niet snel honger heb.
Geef mij echter pasta, cereal, rijst , koek, kaas en broodjes en ik kan werkelijk zonder gene 3500 kcal per dag wegwerken.

Met een makreel zit ik zo vol hoor :o

Terug
Naar boven