MuscleMeat

Nieuws Helft Marokkaanse jeugd voor 22ste bekend bij politie voor misdrijf

HardcoreNL is volgens mij een hersenloze gabber die gefaald is voor VMBO, maar zijn argumenten kun je niet ontkrachten omdat hij nu enkel waarheid spreekt. De wetten moeten aangepast worden, ik heb zelfs overwogen om Wilders te stemmen.

Vervelende Marokkanen moeten zwaardere straffen krijgen dan vervelende Nederlanders, helaasch krijg je dan weer bepaalde bureaus achter je aan die liever hebben dat we allemaal in een cirkeltje elkanders ruggetje gaan masseren, onder het genot van Marokkaanse thee en Hollandsche stampot terwijl we ons druk verdiepen in de religie en cultuur van de ander.

Daarom:

- alle vervelende Marokkanen het land uit
- religie afschaffen in Nederland; dat christentuig e.d. hoef ik ook niet meer te horen mekkeren
- joden krijgen geen voorkeursbehandeling en minder media-aandacht, 'hij riep jood en zei sieg heil boe-hoe' **** toch een eind op

Religie niet 'afschaffen' maar verplicht beperkt tot de privésfeer. 0,0 subsidies van de overheid en 0,0 tolerantie voor eisen van gelovigen op scholen, werk en andere openbare ruimten.

Hoofddoeken op straat kan nog, maar op alle andere openbare plaatsen verbieden. Uiteraard voor burka algemeen verbod.

- religie afschaffen in Nederland; dat christentuig e.d. hoef ik ook niet meer te horen mekkeren

Dat is onzin. Voorwelke problemen zorgt het Christendom dan? En om gelovigen tuig te noemen gaat erg ver.

Niet iedere religie is hetzelfde.

Wat jij wilt hebben ze ook in Noord-Korea.. Beter het Christendom dan zo'n halve gare atheistische dictator.

Religie moet echt gewoon weg. Het christendom zorgt ook voor problemen; bepaalde wetenschappelijke onderzoeken mogen bv. niet doorgaan omdat het in conflict zou zijn met bepaalde ethische waarden die afstammen van geloof (denk bv. het klonen van dieren). Dan heb je altijd nog fanatici die onder het mom van geloof/religie iets doen.

Voordat iemand probeert slim te doen: religie en geloof zijn hier hetzelfde

Het probleem met religie is dat er allemaal onzin in de heilige boeken staat en dat kan allemaal anders opgevat worden, daarom zijn er nu 36k+ takken van alleen het christendom al, want Pietje denkt dat Job dit bedoelde, Marietje denkt dat Job dat bedoelde enz. enz.

Hoofddoeken moeten afgeschaft worden. "Moeten nike-petjes dan ook afgeschaft worden want daar stoor ik me ook aan?" - Nee, nike-petjes hebben namelijk niets met geloof te maken.

Religie mag eigenlijk ook niet in de privésfeer beoefend worden vind ik. Het is nu wel welletjes geweest, religie mag zijn exit maken.

En om gelovigen tuig te noemen gaat erg ver.

Understatement eigenlijk, maar ik heb al te veel kaarten :roflol:

Niet iedere religie is hetzelfde.

Niet per definitie, maar alles draait wel rondom dezelfde onzin en veroorzaakt dezelfde problemen.

Wat jij wilt hebben ze ook in Noord-Korea.. Beter het Christendom dan zo'n halve gare atheistische dictator.

Ik wil niet wat ze in Noord-Korea hebben, ik wil alleen dat religie weggaat. Alle andere aspecten van de Noord-Koreaanse dictatuur hebben daar niets mee te maken.

Paspoort afpakken en over de grens zetten.

En de andere helft voor hun 30ste?

Religie niet 'afschaffen' maar verplicht beperkt tot de privésfeer. 0,0 subsidies van de overheid en 0,0 tolerantie voor eisen van gelovigen op scholen, werk en andere openbare ruimten.

Hoofddoeken op straat kan nog, maar op alle andere openbare plaatsen verbieden. Uiteraard voor burka algemeen verbod.

Helemaal mee eens, en dan nog vind ik het jammer dat je het niet kan verbieden je kinderen religieus op te voeden (lees sprookjes opdringen)

@seriousmass

Christendom zorgt niet voor problemen? :roflol:

Gedrag ligt veel verder, opvoeding, achtergrond..

Criminele activiteiten komen bijna altijd voor in groepsgedrag, dat is natuurlijk niet alleen bij Marokkanen zo...

Criminele en andere herrieschoppers moeten gewoon net zoals iedere Nederlander behandelt worden. Ik vind dat ze nederlanders of marokanen, maakt niet uit, het land uit moeten trappen als ze crimineel blijven.

Iedereen verdiend een 2e kans tenslotte

Helemaal mee eens, en dan nog vind ik het jammer dat je het niet kan verbieden je kinderen religieus op te voeden (lees sprookjes opdringen)

@seriousmass

Christendom zorgt niet voor problemen? :roflol:
Dat kan inderdaad niet want dan kom je in een dictatuur terecht. Maar ouders die de keuze niet aan hun kinderen laten zijn zeker fout bezig.

• Topic Starter Topic Starter
Dat kan inderdaad niet want dan kom je in een dictatuur terecht. Maar ouders die de keuze niet aan hun kinderen laten zijn zeker fout bezig.

Elke ouder berokkent een kind onbedoeld schade toe. Je kind opvoeden naar aanleiding van je eigen geloofsovertuiging hoort daar imo ook bij. Je kan moeilijk stellen dat elke ouder zijn/haar kind fout opvoedt.

Elke ouder berokkent een kind onbedoeld schade toe. Je kind opvoeden naar aanleiding van je eigen geloofsovertuiging hoort daar imo ook bij. Je kan moeilijk stellen dat elke ouder zijn/haar kind fout opvoedt.
Opvoeding heeft niets te maken met je eigen overtuiging opdringen. Opvoeden is je kind klaarmaken voor de wereld, keuzemogelijkheden bieden en uitleggen wat die inhouden.

De band tussen ouders en kinderen is gebouwd op vertrouwen. Het zou een schending van dat vertrouwen zijn om je kind in een bepaalde richting te pushen.

Opvoeding heeft niets te maken met je eigen overtuiging opdringen. Opvoeden is je kind klaarmaken voor de wereld, keuzemogelijkheden bieden en uitleggen wat die inhouden.

De band tussen ouders en kinderen is gebouwd op vertrouwen. Het zou een schending van dat vertrouwen zijn om je kind in een bepaalde richting te pushen.

Elke ouder pusht een kind in een bepaalde richting. Nogal kortzichtig om te denken dat dit enkel bij mensen met een geloofsovertuiging voorkomt.

Hoeveel mensen zijn er gebruikt voor dit onderzoek? Uit welke delen en wijken in NL? Zijn binnen het onderzoek de woonplaats en wijken inzichtelijk gemaakt van de onderzoekseenheden?

Zonder deze gegevens zegt het onderzoek nog steeds geen ruk.

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven