MuscleMeat

HELP ben nou all 3 weken bezig met cutten maar helaas zonder succes.

jai

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
17%
misschien kan ik hier nog tips krijgen.

ik train kracht 6 keer per week ongeveer 1 uur en bijna geen cardio.

ben een man 88kg en 182 cm lang en 14 % vet.

Bijlagen

Ik kan je voedingsschema helaas niet openen (ligt aan mijn pc).

Er gaat iets mis uiteraard, wanneer je 6x een uur per week traint en je niet afvalt. Ik kan op deze manier niet afleiden of je te veel eet, wellicht te weinig inspanning levert enz.

Wat is je onderhoud, en waar zit je momenteel op qua inname? Wat was je startgewicht voor de cut, en wat weeg je nu? Hou je ook cm's bij? Meet je je vetpercentage ook?

So much questions.

Al 3 weken? Zolang is dat nog niet.
Maar als je niet afvalt eet je ws teveel.

• Topic Starter Topic Starter
misschien dat je hier meer aan hebt.
voeding.png
behoeften.png
behoeften.png

Ik weet nu wat je eet. Verder weet ik nog niet zoveel.
Als ik je behoefte uitreken kom ik op 3529 kcal per dag om op onderhoud te blijven. Jij zit daar ruim 1000 kcal onder. Lijkt me niet heel erg bevorderlijk, maar het berekenen van je onderhoud is natuurlijk maar een indicatie.

Verder valt me op dat je veel te weinig vet binnenkrijgt. Je mag best wat meer noten, olie, pindakaas, advocado, vette vis, enz. toevoegen. De regel is meestal rond de 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, maar meer is zeker niet slecht.

Ik weet niet wat er in die drie weken is gebeurd. Als je het goed zou doen zou je in ieder geval al wat vocht kwijt moeten raken.. Dus nogmaals de vraag, op welk gewicht ben je begonnen en wat weeg je nu?

Weeg je al je eten precies af, en weet je zeker dat je correct eet? Verder drink je vrij veel shakes.. die zou je best kunnen vervangen voor eiwitrijk eten? Wat is de reden dat je in je cut er voor kiest je kcal met vloeibaar (met gespiked) eiwit te vullen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet nu wat je eet. Verder weet ik nog niet zoveel.
Als ik je behoefte uitreken kom ik op 3529 kcal per dag om op onderhoud te blijven. Jij zit daar ruim 1000 kcal onder. Lijkt me niet heel erg bevorderlijk, maar het berekenen van je onderhoud is natuurlijk maar een indicatie.

Verder valt me op dat je veel te weinig vet binnenkrijgt. Je mag best wat meer noten, olie, pindakaas, advocado, vette vis, enz. toevoegen. De regel is meestal rond de 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, maar meer is zeker niet slecht.

Ik weet niet wat er in die drie weken is gebeurd. Als je het goed zou doen zou je in ieder geval al wat vocht kwijt moeten raken.. Dus nogmaals de vraag, op welk gewicht ben je begonnen en wat weeg je nu?

Weeg je al je eten precies af, en weet je zeker dat je correct eet? Verder drink je vrij veel shakes.. die zou je best kunnen vervangen voor eiwitrijk eten? Wat is de reden dat je in je cut er voor kiest je kcal met vloeibaar (met gespiked) eiwit te vullen?
bedankt voor je reactie met de vetten ga ik zeker wat doen.

toen ik begon woog ik 90 kg en zit nu op de 88 wat dan inderdaad voornamelijk vocht is. mijn vet percentage was 14toen ik begon en dat is het nog steeds.

om shakes te gebruiken is geen bewusten keuzen maar meer gemak, maar als je kan aan bevelen om de eiwitten uit voeding te halen ga ik dat zeker doen.

bedankt voor je reactie met de vetten ga ik zeker wat doen.

toen ik begon woog ik 90 kg en zit nu op de 88 wat dan inderdaad voornamelijk vocht is. mijn vet percentage was 14toen ik begon en dat is het nog steeds.

om shakes te gebruiken is geen bewusten keuzen maar meer gemak, maar als je kan aan bevelen om de eiwitten uit voeding te halen ga ik dat zeker doen.

Je had toch niet gehoopt met 4 weken klaar te zijn met cutten? ;)

Je bent drie weken bezig en bent 2kg kwijt. Het kan natuurlijk zijn dat het allemaal vocht is, maar het kan natuurlijk ook gedeeltelijk vocht en gedeeltelijk vet zijn. Het gaat echt niet zo zijn dat je binnen een maand tientallen kilo's kwijtraakt. Ik begrijp dat je graag sneller had willen afvallen, maar helaas.. Dat wil ik ook al jaaaaaaren ;)

Ik zou in ieder geval je vetten wat uppen.. verder is de invulling van je schema natuurlijk helemaal een eigen keuze. Als ik cut, betekent het dat ik weinig eet, betekent het dat ik honger heb. Ik stil die honger liever met eten dan drinken, ik drink toch al zo'n 4 liter water per dag. Wat overigens tijdens je cut wel aan te raden is (veel water drinken). Als jij daar anders niet aan toekomt en je alleen extra water binnenkrijgt door het met shakes te drinken, moet je dat gewoon doen.

Ik vind het in de cut belangrijk dat je eet waar je je goed bij voelt, waar je je aan kunt houden enz.

Succes, en monitor tweewekelijks je gewichtsverlies. Pas als je stil staat moet je gaan kijken hoe je dat op kunt lossen. Mocht je tzt stilstand tegenkomen zou ik na je training een halfuurtje cardio oid toevoegen..

beste om af te vallen is 0.5kg per week dus tot noe toe doe je het perfect op dat gebiet.
Meer vet minder eiwitten. Voeg wat vis toe.

Terug
Naar boven