MuscleMeat

Help gewichtheffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnny4

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Heeyyzz

Ik doe gewicht heffe met 4kg. Ik begon met 4x25. Ik ben nu 1 week veder en ik kan 8x25 aan met 4kg. Kan ik dat gwn vol houden zonder dat ik een spier scheur ofso??

Vriendelijke groet
Danny

Graag snel reactie terug

Het aantal reps heeft niet zo heel erg veel zin. Ik zou voor zwaardere gewichten kiezen, en het aantal reps houden bij zo'n 10/15 keer. En dat in totaal zo'n 3 keer.

• Topic Starter Topic Starter
hoeveel gewicht zou ik dan moeten doen??

Euhm, ik zou niet zo'n 'vast' gewicht kopen van 10 kilo ofzo. Koop zo'n koffertje (ik heb hem gekocht bij de Makro) en dan kun je dat gewicht zelf samenstellen. Die dingen van mij zien er zo uit:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Als je nu met 4 trained, dan zou ik kiezen voor zo'n koffertje tot 10 of 12 kilo ofzo. Ik weet niet hoe makkelijk jij die 4 kilo omhoog krijgt, lijkt me vrij makkelijk trouwens, voor een jongen van 13;)

jah is wel zo:P maar je ziet wel resultaat.:P ik zal het gewicht wel verhogen naar 10 kg;)
Hoeveel stets zou ik dn moeten doen?

Jah oke:P Je ziet vast wel iets resultaat;) Maar je spieren moeten beter geprikkeld worden om te gaan groeien hè. Ik zou niet meteen van 4 naar 10 gaan, doe een weekje of 2, 6 kilo. en verhoog het iedere week met 1 a 2 kilo ofzo. Gewoon wat je zelf aankan;)

Succes ermee man:)

oke ik doe deze week wel 6 kg ;)
bedankt man;)

Waar berijk je eigenlijk meer mee..??
1) Licht gewicht heel vaak doen.
2) Zwaar gewicht minder vaak doen.

Zwaar gewicht minder vaak doen:)

Volgens mij is licht gewicht vaker doen voor soepelheid van je spieren? Correct me if i'm wrong;)

soepelheid van de spier inderdaad, of gewoon, bij vrouwen voor en strakker lichaam.

met zware gewichten prikkel je je spier meer
meer prikkelen is meer 'afbreken'
en om het simplistisch te formuleren: des te sterker ze terug op gebouwd worden

Klopt verzinmaarwat, maar wat hij ook zegt, je breekt je spier af, je beschadigt hem dus. Geef hem dus tijd te herstellen, en stel een schema op;) Zodat je je spier niet blesseerd. Laat de spier minimaal 48 uur rusten.

Niet bij hem, als 10kg zwaar voor je is denk je dan echt dat je spieren afbreekt. Dus ook niet 48 rusten ik deed het gewoon elke dag.

Niet bij hem, als 10kg zwaar voor je is denk je dan echt dat je spieren afbreekt. Dus ook niet 48 rusten ik deed het gewoon elke dag.

Ik praatte uit zijn mond, 10 kilo is voor mij niet zwaar nee. Maar als je ff kijkt dat hij eerst met 4kg trained, kan je het moeilijk meteen 6 kilo gaan verhogen hè. En als je je spieren geen rust geeft deed je het dus niet goed. Tenminste, dat word overal gezegt, dat je je spieren rust moet geven.

Mensen zeggen zoveel man. Volgens mij neem jij echt alles over van fitnessisland.com
Als je hard gaat trainen heb je wel rust nodig, maar niet met 4 of 10 kg.

Mensen zeggen zoveel man. Volgens mij neem jij echt alles over van fitnessisland.com
Als je hard gaat trainen heb je wel rust nodig, maar niet met 4 of 10 kg.

Blijkbaar neem jij al die onzin over ja. Laten we het vragen aan een professional?

Wahaha vraag lekker wat je wil man. Ik heb het zo gedaan, en het heeft geholpen. Ga jij maar lekker 48 uur wachten voordat je weer 10 kg graat heffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven