MuscleMeat

Help met cutschema !

Bezoekers in dit topic

jantje

Novice
Lid geworden
27 jun 2018
Berichten
7
Waardering
0
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet nog niet hoe alles werkt in iedergeval ben 22 jaar 2 meter lang en weeg 114 kilo op een lege maag met een vp van 17% en train 5 dagen perweek ik wil graag cutten met maximale behoud van mijn spiermassa en graag nog wat massa kweken ik heb een eetschema gekregen van een personal trainer die les geeft bij mij in gym maar ik denk dat hij weinig van bakt betreft zijn schema’s graag jullie hulp en mening !

image.jpg
 
De hoeveelheden van water noemen op de milliliter nauwkeurig maar zie maar wat je met kaas doet. Nice
 
Vind je dit een goede schema van iemand van mij postuur?
Schijt schema, staan geen hoeveelheden overal bij en geen macros bij, en onderbouwing bij kopje variatie raakt ook kant noch wal.
 
personal trainer Die bij mij in de gym les geeft ik dacht al dit is een shit schema
Beter betaal je iemand met kennis van zaken dan. Dit is dikke bullshit
 
personal trainer Die bij mij in de gym les geeft ik dacht al dit is een shit schema

zeg maar tegen hem dat die geen PT is. geen verstand heeft van voedingschemas
 
Waar kan ik een goeie schema fiksen ?
om een echte PT te gaan zoeken die verstand heeft op gebied van voeding en bodybuilding/ fitniss;) die gaan jou helpen met fiksen van goede schema
 
Laat ik het netjes houden, ik wil niet iedereen over 1 kam scheren maar 8 van de 10 " PT'ers" die werkzaam zijn op een sportschool , en dan vooral van de grotere ketens zoals een Fit for Free of Basic fit hebben niet meer gedaan dan MBO sport en bewegen.
Die komen ook niet verder dan de " standaard " sportschoolschema's
Laat staan voeding , oh meneer u wil afvallen , dan moet u sla eten en veel water drinken , oh meneer u wil aankomen , dan zult u kip en rijst moeten gaan eten ..

Jammer joh , er is zoveel meer ..

Jwdoetookmee zou je kunnen voorzien van een goed schema , echter een goed schema is geen garantie voor slagen , dat gedeelte ligt bij jezelf ..
 
Jij zal ongeveer rond de 3600 kcal verbruiken per dag (ervan uitgaande dat je geen lichamelijk actief beroep hebt). Wil je spiermassa goed behouden maar toch op een redelijk tempo vet verliezen, zou ik een schema opstellen met rond de 3000 kcal: E200, K300, V110.

Het schema van de PT bevat als ik de hoofdopties neem grofweg rond de 2200-2400 kcal (er staan geen bereidingsvetten benoemd, maar ik ga ervan uit dat deze wel gebruikt worden om kip en groenten te bereiden). En is qua eiwitten en vetten een stuk lager dan optimaal zou zijn. Dit schema zal zorgen voor een snel gewicht en vetverlies, echter zul je al snel in gaan leveren op energie, en kracht tijdens je trainingen (wat op termijn zorgt voor netto verlies van spiermassa). Ik zou het je dan ook niet aanraden.

Mijn advies is zelf schema opstellen met 3000 kcal: E200, K300, V110. (en na een 4-6 weken optimaliseren op basis van resultaten).
Of schema laten maken door iemand die je tevens begeleid en je schema met de tijd bijstelt.
 
Back
Naar boven